Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Merchants of Brooklyn - epizodní akce, která nemá co nabídnout

  0:02aktualizováno  0:02
Akční hra, která běží na opěvovaném CryEngine 2 přece nemůže dopadnout špatně. Chyba lávky, může.
35

Merchants of Brooklyn

Platforma: PC
Výrobce: Paleo Entertainment

  • zajímavá (ne však hezká) grafika
  • plytká hratelnost
  • technické problémy na každém kroku
  • celková nedodělanost

Poměrně nudná a nezajímavá akce, jejíž hraní sice není vyloženě utrpením, ale moc k tomu nechybí.

Herní karta

Merchants of Brooklyn (PC)

Merchants of Brooklyn (PC)Epizodní počítačová zábava se před nějakým časem jevila jako zajímavá varianta tvorby i distribuce her. Ve velkém se však neuchytila. To nejspíš nezmění ani dnes recenzovaná akce od vývojářů z Paleo Entertainment.

Merchants of Brooklyn jsou prvotinou tohoto studia a bohužel nezbývá než konstatovat, že to bývá po celou dobu hraní značně cítit. Věci nezachraňuje ani profesionální CryEngine 2, na kterém byl postaven i nesmírně populární Crysis.

Příběh se odehrává v daleké budoucnosti, kdy došlo k věci tolikrát dnes diskutované – globální oteplování způsobilo zatopení světa. Lidem to však nezabránilo žít své příběhy, a tak vybudovali města, která jsou rozdělena do mnoha pater. Spodina žije těsně nad vodní hladinou, zatímco vyšší sorta si užívá nebeských výšin.

Merchants of Brooklyn (PC)Jak jistě tušíte, my jsme jeden ze zástupců oné spodiny – Neandertálský klon, který má zastávat práci za duševně vyspělejší. Náš úkol jakožto primitiva s bionickou rukou je jasný, za pomoci našeptávače, vědce Antonia, osvobodit sebe sama a vydat se vstříc lepším zítřkům.

Ono to zní děsně zajímavě, ale když vezmeme v potaz, že tyhle, vlastně jediné důležité informace, jsou do nás naládovány během úvodního komentovaného slideshow z obrázků, tak mnoho důvodů k jásotu nemáme.

Důležitým faktem zůstává, že před sebou vidíme první epizodu tohoto dobrodružství, která končí jediným opravdu zajímavým momentem v jinak téměř chybějícím vyprávění, a proto alespoň zde máme důvod vyhlížet další mini pokračování titulu. Bohužel se ale jedná o důvod dost možná jediný.

Merchants of Brooklyn (PC)V dalších aspektech hra nebývale selhává. Ono to selhání vlastně není ani tak nebývalé. Autoři prostě nenašli vhodnou cestu, která by více zaujala, a proto je možná i dobře, že se vydali cestou epizod. Musíme ale doufat, že jejich kvalita bude postupně stoupat.

Díl první (Volume One) nenabídne nic moc zajímavého. Prostě a jednoduše před sebou máme tuctovou akci, které chybí potřebný spád a hratelnost se nevyhrabala z podprůměru.

V úplném úvodu jsme uvrženi do bojového ringu, kde jsme odkázáni na svou bionickou paži v tandemu s rukou normální. Zde začíná rebélie.

Začátečnické faux pas

Merchants of Brooklyn (PC)Merchants of Brooklyn jsou pro vývojáře z Paleo Entertainment debutem a kromě toho, že jeho kvality nejsou příliš valné, bylo vydání titulu spojeno s menším trapasem.

Na distribučním systému Steam se totiž původně objevila Alpha verze titulu, která byla ještě méně funkční, než pozdější finální.

Vývojáři svou chybu sice záhy napravili a hra byla automaticky opatchována na korektní verzi, avšak jejich „povedený“ vstup do povědomí některých hráčů jim již nikdo nevezme.

Bohužel musím dodat, že ani finální verze nebyla bez chyb. Spíše naopak, bugy nalezneme na každém rohu a lidé z Palea si tak reputaci stejně moc nevylepšili.

Nelze jim však upřít snahu, protože své chyby poměrně promptně záplatují a opravující patche vydávají s nebývalou kadencí.

zdroj: vlastní, shacknews

Naše umělá ruka je velmi zajímavé udělátko a Antonio do ní umí nahrát informace, díky kterým se může transformovat do jedné z několika zbraní. Ve hře tak nebudeme sbírat dorozumívdala našich padlých nepřátel, ale vystačíme si „pouze“ s transformacemi naší paže.

Merchants of Brooklyn (PC)Zbraně jsou několika druhů a každý z nich má jiný typ střeliva, kterého je však po většinu průchodu hrou dostatek a v případě nejhorším lze využít pěstí nebo možnosti mrštit po nepříteli jeden z předmětů válejících se po zemi.

Poněkud nevkusně pak působí možnost hodit po našich nepřátelích ostatky (ruka, hlava, noha) jejich zesnulých parťáků. Předměty lze navíc skrze speciální mód paže nabít a udělat z nich, po dopadu vybuchující, pumu.

Tím ale veškeré zajímavosti hrou položené končí. Nelze přehlédnout fakt, že titul prostě nedokáže dostatečně zabavit a kromě poměrně Merchants of Brooklyn (PC)zajímavé grafiky se řadí do šedivého podprůměru.

Hraní není vyloženou tragédií, ale prostě se neřadí do kolonky zábavné, zato má čestné místo v šuplíku těch zabugovaných. Mám sice sto chutí říci, že se nejedná o nic katastrofálního, ale už to, že se původně dostala do distribuce alfa verze, o něčem svědčí.

Kapitolou samou pro sebe jsou naši nepřátelé. Ti nedisponují ani základním pudem sebezáchovy a jejich jediný úděl je pobíhat za námi s účelem nás zabít. Vzhledem k jejich místy až nehoráznému počtu a výdrži se jim to sem tam i daří. Dost často se ale stávají „obětí“ technických kolapsů a ani si nás nevšimnou, dokud na ně nezaútočíme.

Epizodní hraní

Dnes recenzovaný titul je vlastně jen jednou z možných částí komplexního celku, kterého bychom se mohli dočkat.

Pokud se autoři po řadě negativních ohlasů odhodlají vydat i další epizody, tak jsme zvědavi, jak se poučí ze svých chyb.

Zároveň nelze neutrousit pár slov o krutě nevyvážené obtížnosti. Zatímco na té nejnižší si ještě celkem zahrajeme, tak u té druhé to již neplatí. Možná jsem jen neměl dostatečné nervy na to, abych během chvíle umíral bez zjevné příčiny. Zjevné vlastně ano – nepřátelé mají tendence s neuvěřitelnou rychlostí a přesností házet po nás předměty, co jsou po ruce.

V úplném začátku pro změnu troskotaly mé pokusy, o to krýt se. Někdo si řekl, že by bylo fajn, kdyby každý potenciální úkryt po zásahu vybuchoval.

Merchants of Brooklyn (PC)Naši protivníci nejsou ani ničím zajímaví, ať se jedná o Neandertálce, kteří po nás střílí nebo ty, kteří se nás snaží ubít pěstí. Světlou výjimku tvoří jen nepříliš povedení bossové, nebo střílející kovové poletuchy.

Ač by se mohl zdát zmíněný CryEngine 2 jako jasná výhoda, tak to nelze s jistotou tvrdit. Jediné, co si v jeho spojitosti uvědomíte, jsou poměrně vysoké HW nároky, ale že by to nějak krásně vypadalo a z fyziky jsme se zvedali ze židle, to říct nelze.

Grafika se sice řadí mezi zajímavou, ale nebýt herní engine zmíněn v materiálech o hře, tak bych zde dítko Cryteku opravdu neMerchants of Brooklyn (PC)hledal.

Nepříliš pasující zvuky a opravdu špatná hudba již hru příliš nesrazí. Dabing naproti tomu není nijak katastrofický, hlasy jsou sice značně nepříjemné, ale poslouchat se to dá.

Dnes recenzovaný titul mohl dopadnout o mnoho lépe. Sice se jedná pouze o první epizodu, ale pokud by měly ty další vypadat nějak takto, pak bude lepší se jim spíše vyhnout.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

35 %

Čtenáři

31 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 58 čtenářů

Témata: dabing, Steam


Nejčtenější

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Další z rubriky

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Total War: Warhammer II
RECENZE: Válečné kladivo opět udeřilo. Total War: Warhammer II je skvost

Pokud jste si mysleli, že strategický Total War: Warhammer byl vrcholem, tak jste se mýlili. V tomto případě známé pravidlo, že díl první je vždy lepší,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.