Metal Gear Solid 2 - 1. část průvodce

  12:00aktualizováno  28. dubna 10:11
Metal Gear Solid 2: Substance není hrou, kterou je vhodné prznit procházením podle návodu. Neexistuje však nic horšího, než v nádherném příběhu uvíznout na mrtvém bodě. Předejít podobným situacím pomůže průvodce hrou.

Tipy

  • Základem k pokoření hry je dokonale zvládnuté ovládání. Pokud se vám kvůli jedné hře nechce jít do koupě gamepadu (a že se to v případě Metal Gear Solid 2 vyplatí), projděte si nejprve raději několik tréninkových VR misí.
  • Základní zbraň M9 sice neoplývá závratnou kadencí a účinkem, to vše ale kompenzuje účinný tlumič s uspávacími projektily. Mějte na paměti, že když nepřítele zasáhnete jinam než do hlavy nebo zátylku, bude uspávacímu prostředku chvíli trvat než zabere a stráž vás tak může snadno najít. Vždy se proto snažte mířit raději na hlavu.
  • Pokud začne postava krvácet, což je indikováno ukazatelem zdraví v hnědé pozici a specifickým zvukem, zanecháváte za sebou viditelné stopy a navíc rychle ztrácíte zdraví. Stačí si jen na chvíli kleknout a krvácení se zastaví.
  • Některým vojáků ve hře lze tiše odstřelit vysílačku u opasku, ti pak nemohou spustit poplach.
  • Prohledávejte mrtvoly a omráčené, mívají u sebe užitečné věci. Jednoduše schovejte zbraň a zmáčkněte klávesu střelby, jako byste chtěli tělo odvléci.
  • A nakonec – zůstaňte neviděni, po spuštění poplachu se přiřítí přepadové komando, kterému lze jen těžko uniknout. V druhé epizodě skýtá řešení útěk na spojující můstky, kam komanda nechodí.

    Tanker

    Metal Gear Solid 2: SubstanceAft Deck
    Po brilantním seskoku se Snake ocitá na přídi obrovského tankeru. Vydejte se podél jeho levé strany. Hned pod prvními ocelovými schody se nacházejí obvazy. O kousek dále se vyhněte stráži a použijte ocelové dveře vedoucí na palubu A. Zapamatujte si, že čím rychleji během otevírání mačkáte akční klávesu, tím rychleji Snake dveře otevře.

    Deck A
    Uvnitř se stanete na dveřích vlevo svědky demonstrace Snakeovy síly a nezbude, než se vydat druhou stranou. V místnosti po levé straně je ve skříňkách poschováváno několik užitečných věcí, jinak spěchejte do další části. V chodbě nalevo hlídají schody dva strážní. Vyčkejte, až se aktivnější z nich otočí a rychle přeběhněte kolem toho ospalejšího po schodech nahoru ke dveřím napravo.

    Deck B
    Snake si povšimne stínu hlídkujícího vojáka. Boční schodiště je zablokované, je nutné překonat nepřítele a vystoupit druhou cestou.

    Deck C
    O patro výše vám poprvé zkomplikuje cestu kamera. Jak hned prozradí Otacon, každá z nich má pod sebou mrtvý úhel. Přitiskněte se proto ke zdi a opatrně se proplazte až za její zorné pole. V chodbě za kamerou se ve skříňce nachází munice.

    Deck D
    Zde se za dalšími dveřmi nachází jídelna s poněkud pasivním osazenstvem. Bohužel, postupu brání kamera, můžete ale sebrat Ration za kuchyňskou linkou. Zpět na chodbu, na jejímž konci se ohlásí Otacon s nepříjemnou zprávou o nastraženém semtexu. Pokud mu několikrát zavoláte zpět, prozradí také něco o bývalém Československu. Nejprve vejděte do dveří vzadu napravo, kde se nachází užitečná krabice od banánů, sloužící k účinnému maskování. Bohužel do místnosti za chvíli vejde stráž, krabice tedy nebude dlouho zahálet. Vyčkejte, než voják usne a v nestřežených momentech se pohybujte směrem k východu, ale pozor – voják se periodicky probouzí. Pokud se dostanete z místnosti ven, sledujte na radaru, až voják hlídkující za semtexem odejde, a z vlastního pohledu střelte do hasícího přístroje na druhé straně nastražené pasti. Odhalí se rudá záře senzorů a vy je tak můžete pohodlně podlézt. Nato již kromě vojáka nic nebrání cestě na můstek.

    Deck E
    Na pravé straně můstku se nacházejí náboje, na levé pak Ration. Jediné otevřené dveře jsou ty napravo, otevřete a zhlédnete animaci. Po bližším seznámením s Olgou Gurlukovich následuje první boss fight. Schovejte se za bedny na pravé straně a opatrně Olgu z vlastního pohledu ostřelujte. Až ji připravíte o dostatečné množství života, otočí vaším směrem reflektor a znemožní míření. Snažte se reflektor zasáhnout střelbou do nejjasnějšího zdroje světla (lze jej zneškodnit i před soubojem, ten tak však ztratí mnoho ze svého kouzla). Až bude zhasnuto, stačí se skrčit za zábradlím úplně nalevo a opatrně ostřelovat Olgu schovávající se za sloupem. Po souboji zde naleznete Ration. Také lze vylézt nahoru na stožár pro vybavení, lišící se pokud hrajete hru z uložené pozice po předchozím dokončení. Po souboji vám do vínku přibude také skvělá USP.

    Z můstku se vydejte stejnou cestou zpět až na chodbu, z níž jste odbočili do místnosti se dvěma vojáky hlídajícími schodiště. Nyní se dejte chodbou dále a sestupte do podpalubí.

    Engine Room
    Snakea překvapí povědomý stín, je to však jen hříčka autorů a nevinného stínu. V místnosti se nachází náboje a blízké setkání mrtvého druhu v jedné ze skříněk. Opusťte lokaci a vydejte se do dveří, z druhé strany hlídaných vojákem. Dobré řešení je proplížit se za jeho zády,Metal Gear Solid 2: Substance seběhnout po schodech dolů, před hlídkujícím vojákem se schovat do temného koutu a z něj v nestřežené chvíli vyrazit k zábradlí naproti. To přeskočte a dole se zavěste za okraj další plošiny. Přeručkujte doleva a v úkrytu za bednou vyčkejte na příhodnou chvíli, kdy se voják za sloupem bude dívat jinam. Na konci plošiny za vojákem naleznete náboje, jinak se vydejte po krátkém můstku doleva, kde je na konci plošiny Ration. Pokračujte stále doleva, ale u schodů se vydejte úzkou uličkou směrem dozadu. Narazíte na náboje a granáty u dalších schodů. Vystupte po prvním rameni a v temném koutku vyčkejte na stráž nahoře, kterou omračte. Nahoře naleznete za pravým rohem další náboje a také dveře do následující části. V animaci se Snake schová za roh a vyslechne hlášení vojáka. Tudy cesta nevede, pokračujte tedy místností dále, až k nastraženým výbušninám. Rozstřelení pytle s moukou na druhé straně napoví, že podlézání by se v tomto případě nevyplatilo. Je nutné zničit dvě řídící jednotky. Jak vám prozradí Otacon, je to krabička se zeleným světlem. První je dobře viditelná hned vpravo, druhá se však nachází těsně za výbušninou nalevo za druhým senzorovým polem (lépe se na ni míří vleže). Po její deaktivaci již nic nebrání v průchodu do temného a dlouhého koridoru.

    Deck 2
    Ve výklencích na pravé straně koridoru se nachází Ration a náboje. Jakmile doběhnete ke třetímu výklenku, schovejte se v něm před přicházející stráží. Pozor na trubku, která se někdy uvolní po přitisknutí se k okrajové příčce. Pokud se tak stane, zůstaňte přilepeni a sledujte zábavnou scénku s perfektním ruským přízvukem v hlavní roli. Až voják odejde, pokračujte vpřed k odbočce. Tam přechází další ze stráží, ale není se jí třeba bát, pohupuje se v rytmu rádia a neslyší ani Snakeovo škubnutí s vlastní páteří. Poslední nepřítel je na konci chodby, toho je nejlépe uspat. Poté si stačí otevřít dveře na konci a uložit pozici, následující část je totiž poměrně obtížná. Bude proti vám stát celé komando ruských žoldáků, zůstaňtě tedy skryti za bednou a opatrně zlikvidujte všechny nepřátele pomocí USP (náboje do ní se nacházejí kousek za vámi). Pokud vám ovládání zbraně z vlastního pohledu nejde do krve, je lepší střílet z pohledu třetí osoby, Snake totiž po zmáčknutí střelby sám zaměří, ovšem nikdy ne na hlavu. Až bude chodba vytapetovaná krví, uzříte podlý nástup Shalashasky.

    Holds
    Začíná první závod s časem. Rychle slezte po obou žebřících a přeběhněte místnost na její levou stranu, pozor však na projektor, ten je nutné podlézt. Po okraji haly pokračujte na její protější konec, přes kovové pláty na podlaze se opatrně přeplazte. V další místnosti se situace zkomplikuje. Podlezte pode dvěma projektory zpět na pravou stranu, kde vyčkejte než se mužstvo otočí. Poté opět přes ocelové plošky na druhou stranu. Ve finální hale této epizody trůní utajovaný Metal Gear RAY. Úkolem je pořídit čtyři fotografie. První a zároveň nejjednodušší je čelní pohled, který ukořistíte, oběhnete-li kameramana doleva a stoupnete-li si naproti hovořícímu kapitánovi. Z inventáře vyberte fotoaparát (Camera) a fotku zaznamenejte klávesou střelby. Další dvě fota tvoří pohledy z obou předních rohů místností, poslední je pak zobrazení loga „Marines“ na pravém boku monstra. Cestu podél pravé zdi však blokuje usínající voják,. Je tedy nutné opatrně se přitisknout ke zdi a prolézt neslyšně kolem. Po úspěšném lovu obrázku se kolem ospalce vraťte ke vchodu do místnosti a přilehlým terminálem odešlete fotky Otaconovi. Strhující a předlouhou videosekvencí končí první epizoda.

    Plant

    Seznamte se s Raidenem. Jeho ovládání je totožné se Snakeovým, specialitu ale tvoří efektní (a efektivní) hvězdice, jen se ji nesnažte skákat do schodů :o). Metal Gear Solid 2: Substance Náboje do M9 zatím nechte být a otevřete jediné dveře. Po animaci pokračujte dále až do větší místnosti, kde se v pravém zadním rohu nachází klíčové zařízení, bez kterého se v další části neobejdete – node. Ten vám zpřístupní informace o daném levelu v podobě nepostradatelného radaru a také umožní vtisknout do hry vaše originální jméno doplněné dalšími informacemi. Ptáte se proč? Schválně pak pozorně sledujte závěrečnou videosekvenci. V každé další části se tedy snažte najít v první řadě obdobný terminál. Po aktivaci následuje další filmeček, načež začnou omráčené stráže procitat. Rychle se schovejte mezi bedny a sudy. Až přijede výtah, vyčkejte na vhodnou chvíli a nastupte do něj (pozor, při spuštěném poplachu se výtah nehne ani o píď). Na střeše posbírejte užitečné vybavení a vyzkoušejte protiskluzovou podrážku Raidenovy obuvi na racčím trusu. Že jde o trhovskou značku je na první pohled zřejmé. Přibližte se k pletivu nalevo od výtahu. Plukovník vás upozorní na díru v plotě. V leže se jí proplazte a vstupte do dveří.

    Strut A – Pump Room
    Jak zjistíte, další terminál je v pravé části místnosti. Strážce je snadné obelstít, po stáhnutí dat odejděte na spojující můstek pomocí východu v levé zadní části místnosti. Plukovník vám doporučí taktiku ručkování po okraji plošiny, což také proveďte.

    Strut A – Transformer Room
    Zde proběhne duální setkání s žíznivým Vampem a „neznámým“ Pliskynem, který vám věnuje účinnou zbraň SOCOM (obdoba USP). Až se ujmete ovládání, seběhněte po schůdcích k terminálu, potom zpět a dopředu opustit tuto krvavou místnost. Na můstku uzříte někoho, pro nějž je matrixovské uhýbání před kulkami pouhou ztrátou času. Můstek k jádru bude zničen, nezbývá než vydat se dále do jídelny.

    Strut C – Dining Hall
    Na záchodcích můžete najít munici, primárně se ale vydejte hlavní chodbou. V následující animaci obdržíte, kromě informací o novém spojenci Stillmanovi a padouchovi Fatmanovi, mrazící sprej s přístupovou kartou a v neposlední řadě i úkol zneškodnit všechny nálože v prvním segmentu čističky. S kartou se zpřístupní dosud uzavřené dveře v hlavní chodbě, za nimiž se nachází terminál a bohužel i stráže, neboť celý úsek je nyní hlídaný. Vraťte se k záchodkům na pravé straně. Aktivujete-li nově získaný detektor trhavin, objeví se na radaru zelená mlha, značící přibližnou polohu výbušniny. První naleznete, stoupnete-li si na toaletách čelem k zrcadlu. Vybavte se sprejem a z vlastního pohledu vzhlédněte, bude patrná spodní hrana bomby čekající na zamrazení. Pokud se na WC objeví stráž, lze se schovat v jedné z kabinek, polohu stráže je možné sledovat v pokleku mezerou pode dveřmi. Nyní se můžete vydat dosud zavřenými dveřmi na konci hlavní chodby, cestu dále by vám ale zablokoval zaminovaný můstek, je tedy výhodnější vrátit se pro užitečný detektor min. Celý komplex čističky tvoří propojený kruh, neprozkoumanými dveřmi se tedy nakonec vrátíte. Jděte zpět do transformátorové místnosti, avšak můstek k ní bude hlídaný vojenským Cypherem (vyčkejte než klesne k níže položené plošině).

    Strut A – Transformer Room
    U transformátorů nejdříve zneškodněte vojáka hlídkujícího hned v chodbě, ve které se objevíte, a dalšího ve vedlejší místnosti. Radar indikuje nálož za dveřmi. Logika by napovídala otevřít druhou elektrickou skříň za nimi, avšak tentokrát naopak zavřete tu první. Objevenou bombu opět deaktivujte sprejem. Odtud přes můstek do úvodní haly.

    Strut A – Pump Room
    Nyní použijte jižní dveře na pravé straně místnosti, ocitnete se v prostoru se spoustou trubek. Několik málo pro nás důležitých se nachází kousek jižně od vstupu, kde přeběhněte na druhou stranu ocelových schůdků. Podplazte se pod trubkami směrem ke vchodu a poté pod dalšími dvěmi skupinami doleva. Pod třetí trubkou probíhající napříč koridorem lze podlézt až k další nastražené trhavině. Po její deaktivaci a prohledání zbytku místnosti (nachází se zde maskovací bedna, ale pozor na kameru) se stejnou cestou vraťte do hlavní haly, kterou opusťte severovýchodními dveřmi. Můstek hlídá další Cypher a voják. Pokud jej překonáte, můžete do skladiště vstoupit spodními nebo vrchními dveřmi. Protentokrát je lépe volit dolní variantu.

    Strut F – Warehouse, B1
    Hned za rohem se nachází terminál, jak ukazuje modrá tečka na radaru, a v místnosti naproti kýžený detektor min. Opatrně se vydejte schodištěm do druhého podlaží nebo použijte okliku přes venkovní můstek.Metal Gear Solid 2: Substance Na množství pozavíraných dveří neberte ohled, zpřístupní se až v pozdější fázi hry. V druhém patře najděte místo u zábradlí, v jeho blízkosti radar ukazuje přítomnost bomby, přehoupněte se přes něj a seskočte na bedny. Po zneškodnění další nálože se po telefonátu odhalí kus Stillmanovy minulosti. Až se všichni s pravdou náležitě vypořádají, přelezte bedny a vyjděte dveřmi na severní straně skladiště. Vida, právě toto je onen zaminovaný můstek, na který vás ostatně upozorní tajemný pan X. Do pravého slotu nahoďte detektor, ale ještě než se dáte do kličkování, sestřelte stráž na protější straně. Miny budou nyní přehledně znázorněny na radaru, opatrně tedy kolem nich projděte po levé straně plošiny. Ode dveří k jádru čističky zatím nemáte přístupovou kartu, pokračujte tedy po můstku rovně.

    Strut C – Parcell Room, 2F & Heliport
    Ve skladišti balíků směřujte podél zdi přímo na sever, kde je situován terminál. Asi v půli cesty jste mohli zahlédnout odbočku vpravo, tou se teď vydejte k heliportu. Raiden se poprvé seznámí s vaší starou ruskou známostí, avšak to mu nezabrání v deaktivování další bomby na vrcholku heliportu. Ta je přimontovaná na zadním kole stíhačky a je nutné si ke sprejování lehnout. Po akci se vraťte do Parcel Room k terminálu a vydejte se na západní stranu místnosti, kde vyjděte dveřmi na můstek. Není příliš hlídaný, tak je snadné dostat se do usazovacích nádrží.

    Strut D – Sediment Pool
    Uprostřed usazovací místnosti se nachází Ration, je však střežený. Pokud nemáte hlad, běžte opatrně až na nižší podlaží na druhé straně, kde již radar ohlašuje tikající balíček (dveří uprostřed si nevšímejte, zatím k nim nemáte přístupovou kartu). Zdánlivě zde není nic podezřelého, stačí však otevřít poklop na zemi a ejhle. Zmrazte další bombu, případně se schovejte před hlídkujícím vojákem přelezením zábradlí. Šlo o poslední bombu svého druhu na vaší části čističky, gratulací se však Raiden nedočká. Objevil se jiný typ bomby, na který váš dosavadní radar nereaguje. Vyběhněte schodiště do druhého patra a použijte západní dveře. Na můstku pozor, hned na začátku je instalována kamera. Vyčkejte než se otočí, načež se přitiskněte ke zdi, opatrně se proplazte a vyčkejte, než se kamera opět vrátí.

    Útěk za bombou & Lady Luck
    Dostanete se zpět do jídelny, kde ve spíži, kam se předtím ukryl Stillman, seberte nový typ detektoru. Následuje neúprosný boj s časem, takže si raději uložte hru.Metal Gear Solid 2: Substance Bomba je schovaná v prostoru s bazénem, kterým jste na počátku připlavali. Vracejte se postupně známou cestou přes Transformer a Pump Room k výtahu na střeše, která je již touto dobou hlídaná. Vstupte na výtah, jenž se s vámi automaticky spustí dolů, pokud není spuštěn alarm. Rychle k bazénu a aktivovat nově nabytý detektor, který vám pozici bomby odhalí pomocí zvyšující se frekvence pípání. Pokud byste nálož nemohli naleznout, nachází se na spodní straně miniponorky zavěšené na jižní straně místnosti u bazénu. Bohužel, teroristé Raidenův pokus o zneškodnění bomby odhalí, při zpáteční cestě tak budete šarmantní osobou požádáni, abyste ukončili její ztrápené bytí. Paradoxně vám to moc neulehčí a vás tak čeká nepříliš obtížný souboj s Fortune. Snaha ublížit jí je plýtvání náboji a opotřebováváním klávesnice. Stačí se krýt za jednou ze dvou hromad beden a dávat si pozor na kapalinu vytékající ze sudů, která se může kdykoliv vznítit. Až Fortune zniči první nakupení beden, rychle se skryjte za druhým. V průběhu souboje (nebo spíše v průběhu uhýbání :o) vás kontaktuje plukovník, mnohem důležitější však je nástup Vampa, kterého se vám nechtěně podaří „zabít“. Tím končí nejen souboj, ale i první část našeho návodu. S následujícím časovým limitem se vypořádáme co nejdříve.

  • Autor:

    Největší světová herní výstava Gamescom 2019 se koná od 20. do 24. srpna v Kolíně nad Rýnem. Čeká nás opět řada nových oznámení a ukázek z nadcházejících titulů jako jsou Gears 5, Minecraft Dungeons a Zaklínač.

    Nejčtenější

    Chernobylite se chce svézt na popularitě seriálu. A asi mu to vyjde

    Chernobylite

    Havárie v Černobylu skrývala mnohem vážnější tajemství, než je známo. Tedy alespoň v podání připravované hry...

    Jedna z nejočekávanějších her roku Death Stranding je čím dál záhadnější

    Death Stranding

    Jedna z nejočekávanějších her letošního roku se s každou další ukázkou stává záhadnější a podivnější – v tom nejlepším...

    Neurážejte našeho bezpohlavního robota, vyhrožují herní komunitě

    V Borderlands 3 můžete hrát za bezpohlavního robota.

    Připravovaný titul Borderlans 3 si nemůže oddychnout od kontroverzních témat. Nejnovějším popraskem na internetu jsou...

    Pět scén z her, které narazily na australskou cenzuru

    South Park: Stick of Truth

    O cenzurování videoher v Austrálii toho bylo napsáno již mnohé, málo se už však ví, že se v posledních letech situace...

    Fanoušci upravili vzhled zaklínače, aby se podobal seriálové adaptaci

    Zaklínač 3 – Geralt jako Henry Cavill

    Tvůrci chystaného seriálu Zaklínač vycházejí z původních knih Andrzeje Sapkowského, nikoli jeho oblíbené videoherní...

    Další z rubriky

    Jedna z nejočekávanějších her roku Death Stranding je čím dál záhadnější

    Death Stranding

    Jedna z nejočekávanějších her letošního roku se s každou další ukázkou stává záhadnější a podivnější – v tom nejlepším...

    Akční letáky
    Akční letáky

    Všechny akční letáky na jednom místě!

    Najdete na iDNES.cz