Metal Gear Solid 2 - 2. část průvodce

  12:00aktualizováno  12:08
MTG 2 rozhodně není hrou, kterou je vhodné prznit procházením podle návodu. Není však nic horšího, než v nádherně plynoucím příběhu uvíznout na mrtvém bodě. Předejít podobným situacím by měl pomoci náš průvodce hrou.

Metal Gear Solid 2: SubstanceHeliport & Fatman
Nyní se musíte za 400 sekund dostat zpět na heliport. Odpočet je zahájen výstupem na střechu, odkud se dejte jedním v východů, ovšem pozor, střecha je již zaminována, použijte detektor. V místnosti dole se můžete vydat buď kratší cestou dveřmi napravo, ale budete muset překonat nepříjemně zaminovaný a hlídaný můstek. Osobně doporučuji vydat se východem nalevo přes Transformer Room, Dining Hall a Sedment Pool do Parcel Room, kde se východ na heliport nachází na východní straně místnosti. Jakmile vyběhnete po schodišti nahoru, zjistíte, že stíhačka zmizela a zanechala po sobě jen podezřele viditelnou nálož. Zneškodněte ji a uložte si hru, čeká vás poměrně náročný souboj s šíleným Fatmanem. Je zapotřebí průběžně likvidovat nastražené nálože, jejichž polohu odhalí detektor, ovšem pouze přibližně. Bomby se často nacházejí na horní straně beden a z pohledu první osoby je vidět pouze jejich růžek nebo se naopak vyskytují na odvrácené straně kontejnerů, kam naopak oko nedohlédne při standardní poloze kamery. Navíc je žádoucí co nejrychleji zneškodnit samotného Fatmana, ale na něj už mrazící sprej neplatí, stejně jako neplatí pistole na jeho těžký pancíř. Vždy ho prudkou střelbou srazte na zem a až se bude pomalu zvedat, namiřte mu pečlivě z pohledu první osoby na nechráněnou pleš a udeřte. Toto provádějte vždy v pauzách těsně po likvidaci série náloží, kdy se bude Fatman snažit připevnit další. Až bude po něm, stihne bohužel zmáčknout zákeřné tlačítko. Stačí však odtáhnout Fatmanovu mrtvolu a zneškodnit překvapení pod ním. Poté se z plošiny pokuste odejít, budete ale překvapeni záhadnou postavou.

Po animaci obdržíte ruskou uniformu, přístupovou kartu k jádru a užitečnou radu o aktuální pozici prezidentova spolupracovníka Amese. Než se vypravíte do jádra, je potřeba opatřit si kulomet AKS-74u, bez něhož vás stráže identifikují jako nepřítele i v uniformě. Zrovna jeden takový se nachází ve skladišti, do kterého se dostanete nejkratší cestou, dáte-li se z Parcel Room jihovýchodními dveřmi přes zaminovaný můstek. Ten je mimo min střežen vojákem na plošině v místech nad východem, kudy jste právě vyšli. Načasujte si tedy správně prolétání vojenských Cypherů (nebo je v ideálním případě vyřaďte rušivým granátem), načež povyběhněte a vojáka uspěte šipkou do hlavy. Nakonec opatrně prokličkujte mezi minami a směle do skladiště. AKS-74u se nachází v místnosti situované na severu přízemí, kde naleznete také spoustu munice. Další užitečná zbraň, automat M4, je v nejseverozápadnější místnůstce prvního patra, ovšem vstupujte opatrně. Uvnitř střelte do hasícího přístroje a uvidíte, že opatrnost byla na místě. Lasery podlezte a seberte vybavení. Opět zde zůstane několik dveří neotevřených. Nevšímejte si jich a vraťte se východem, kterým jste přišli. Nyní je třeba dostat se po můstku doleva k jádru. Potíž je v rozpadající se podlaze, kterou je za spuštěného poplachu nemožné zdolat. Voják na plošince již nejspíš spí, potíž tvoří množství Cypherů. Naštěstí není obtížné poslat je několika ranami do plechového talíře do robotího ráje a můstek tak zdolat bez škrábnutí. Ale pozor, vyvoláte-li poplach, přiletí další nepřátelé. Před vstupem do jádra nejprve navlékněte nepřátelskou uniformu a do Raidenových rukou vložte AKS-74u.

Metal Gear Solid 2: SubstanceShell 1 - Core, 1F
V následující části obecně platí, že se před nepřátelskými zraky musíte pohybovat přiměřeně pomalu a hlavně do jiných vojáků za žádnou cenu nenarážet, sic ucítí Raidenův neruský odér. Od začátku pokračujte nejdříve na jih do místnosti vlevo. Tam se mezi bednami nachází terminál a nechutná řada skříněk přímo vybízející k prohledání. Až budou prošacovány, použijte výtah na severu patra a sjeďte až do nejnižšího podlaží.

Shell 1 - Core, 2B
Nyní je možno vydat se vlevo i vpravo, cesta vede ke stejnému cíli – prosklené místnosti plné počítačů, která je navíc ostře střežena jak vojáky, tak deprimujícím papouškem, jehož hlášky dokáží pocuchat nervy víc než rozzuřená tchýně. Místnost je ostře střežena, směřujte nejprve k terminálu na její pravé straně. Od něj se proplazte kolem stolu s počítači kolem patrolující stráže a seberte potřebný mikrofon. Nyní se stejnou cestou vydejte zpět k výtahu a vyjeďte do patra 1B.

Shell 1 – Core, 1B
Nejdříve si běžte stáhnout mapu do terminálu v místnosti napravo. Poté je zapotřebí překonat sítnicový scanner v chodbě vlevo. Všimněte si procházejícího vojáka, který se zastaví vždy naproti scanneru. Stoupněte si tak, abyste v okamžiku jeho zastavení stáli kousek za ním a on do vás při tom nenarazil. Až se otočí, rychle schovejte zbraň, chytněte jej pod krkem a dovlečte ke scanneru. Uvnitř skladiště se mezi rukojmími nachází Ames. Poznáte jej podle pípání kardiostimulátoru zachytitelného nově uloupeným mikrofonem. Bohužel se Amesova poloha s každou hrou mění, nezbývá než se ukrýt před stráží v jednom z rohů místnosti a pečlivě naslouchat. Až budete u Amese a pípání nabude na intenzitě, stiskněte akční tlačítko. Po překvapivých novinkách tajně vyslechnete rozhovor Ocelota a Snakea, načež se po krátké chvíli Ocelot vydá vaším směrem. Okamžitě aktivujte AKS-74u, ale i tak budete odkázáni na pomoc přítele. Ve chvíli, kdy se objevíte zpět před scannerem, snažte se nevyvolat poplach, přestrojení již nefunguje a se spuštěným alarmem je výtah nečinný. Rychle k němu utíkejte, zneškodněte stráž a vydejte se do prvního patra. Východ je ostře střežen, je ale poměrně snadné vykličkovat i při spuštěném poplachu.

V tuto chvíli získaná přístupová karta již konečně dovoluje vstup do druhé části čističky přes dosud uzavřené dveře v Sediment Room. Nejdříve se však z můstku vydejte na opačnou stranu, do skladiště.Metal Gear Solid 2: Substance Zde je již možné prozkoumat zbývající místnosti a navíc v té napravo sebrat odstřelovací pušku PSG1. Nyní se vraťte zpět a přes Parcell Room zamiřte právě do zmiňovaných dveří v Sediment Room.

Shell 2
Animace prozradí nepříjemnou skutečnost – můstek je zaminovaný. Musíte zničit každou zeleně svítící kontrolní jednotku a není to jednoduchá práce. První dvě jsou hned pod schůdky před vámi. Další je na sloupu naproti a několik okolo dveří na protější straně. Zde se výborně hodí právě nalezená odstřelovací puška, i když sestřelit jednotky pistolí také není nemožné. Pokud si nebudete jisti, odejděte z lokace a opětovně se vraťte, pokud by struktura vybuchla, objevíte se znovu na místě s původním počtem sestřelených cílů. Další jednotka se nachází v levém rohu můstku vepředu a předposlední zrovna nad vchodem do lokace. Finální cíl je přímým útokem na trpělivost všech hráčů, poletuje totiž spolu s cypherem nad můstkem. Klekněte si, nadrogujte se pentazeminem a snažte se strefit jednotku, ne však cyphera. Velkou pomoc může přinést chaff-granát, který létavce na chvíli znehybní. Ve chvíli, kdy budou všechny nálože zneškodněny, přehraje se animace, po které následuje velmi neobvyklý souboj s Harrierem. Okamžitě seberte Stinger před Raidenem a snažte se s pomocí radaru zaměřit prolétávající stíhačku. Z počátku se vás bude snažit přidusit tryskami, stačí se však schovat na nižším podlaží můstku. Jakmile se spustí kulometná nebo raketová palba, je třeba skrýt se za jednou z nádrží na plošině. Po vystřelení všech raket je navíc letoun nejvíce zranitelný, vyplatí se rychle jej zaměřit a vypálit několik raket. Dávejte si však pozor na Kasatku. Snake vám bude házet vybavení, ovšem až do doby, než jeho stroj zasáhnete. Pokud budete s přeměnou létajícího stroje v padající stroj úspěšní, odměnou se stane demolice celého můstku a zhlédnutí záchrany ocelového monstra ocelovým monstrem. Po animaci přeskočte zábradlí napravo a přeručkujte po nosníku až nad trubku, na kterou se spusťte. Na jedné její straně čeká Ration, ovšem buďte opatrní a raději se plazte. Běžte k druhé straně plošiny a vyskočte na ochoz vpravo. Po něm tryskem přeběhněte, neboť podlaha se propadá. Na konci přeskočte zábradlí na plošinu pod ním. Objeví se stráž, kterou je lepší uspat nebo zabít. První překážku obejděte přitisknuti k zábraně, druhou zase přeručkujte z druhé strany zábradlí.

Strut L - Perimeter
Sérii oken musíte proběhnout nespatřeni, jinak se vám nepodaří překonat propast o kousek dále. Třetí okno musíte proběhnout zároveň se čtvrtým, poněvadž plošina pod přepážkou mezi nimi se propadá. Načasujte si tedy vhodně akci a pokračujte až za roh. Tam se přitiskněte ke zdi a přelezte zmiňovanou propast, na jejímž konci je potřeba skrčit se k zemi. Za další zatáčkou na vlastní oči zjistíte, že i terorista je člověk s pracujícím metabolismem. Přeručkujte za zábradlím nebo se v horším případě osprchujte a seskočte podobně jako před chvílí na nižší plošinu. Na jejím druhém konci naleznete Ration a u nefunkčních dveří výše munici včetně Chaff-granátů, skvěle se hodících na Cyphery hlídkující u můstku opodál. První díru přeskočte hvězdicí, stejně jako druhou, tu ale můžete rovněž překonat opět pomocí zábradlí. Vejdete-li do stavby, spustí se animace, po jejímž skončení sledujte mikrofonem hlas Olgy.

Shell 2 – Air Purification Room
Nesnažte se překonat elektrickou podlahu a raději oběhněte celé patro po jeho severní straně. Do místnůstky naproti druhému rozbitému vchodu není radno vstupovat bez přípravy, hlídají ji dvě kamery. V jihozápadní části patra se nachází terminál, stáhněte si mapu oblasti a výtahem sjeďte do zatopené oblasti.

Metal Gear Solid 2: SubstanceB1 – Filtration Chamber
Hned napravo od vchodu si stáhněte v této fázi životně důležitou mapu. Modrá místa označují vzduchové bubliny, používejte je tedy k načerpání kyslíku do plic. V zatopené spleti chodeb musíte nalézt NIKITU, zařízení pro odpalování řízených střel, kterými se později pokusíte deaktivovat elektrickou podlahu o patro výše. Během plavby zahněte hned na počátku do chodby vpravo a na jejím konci doleva. První odbočkou znovu vlevo; přesně v těchto místech se NIKITA nachází. Plavte stejnou cestou zpět a vraťte se do předešlého podlaží.

Shell 2 – Air Purification Room
Na severní straně patra se ve zdi nachází ventilační šachta a také počátek zkoušky hned několika vašich vlastností - obratnosti a zejména nervů. Pamatujte, že raketa má po vystřelení tendenci neustále zrychlovat, pokud s ní není alespoň minimálně manévrováno. Snažte se proto nedržet stále stejný směr a sem tam ťuknout do kurzorových kláves, neboť ukočírovat formuli na dětském hřišti je zhola nemožné. Pokud vyvedete raketu z labyrintu, snažte se strefit velkou skříň v pravé zadní části místnosti, ale pozor na zmateně pobíhajícího prezidenta. Až bude elektrická podlaha deaktivovaná, nic nebude bránit cestě k vyzpovídání hlavy státu. Po odhalujícím rozhovoru sjeďte výtahem opět dolů.

B1 – Filtration Chamber & Vamp
Před první vzduchovou bublinou plavte doprava až k další na konci chodby. Zahněte do následující chodby a z ní hned doleva. U první odbočky doprava, koridorem dále až do místnosti se dvěma dveřmi a vzduchovou kapsou. Otevřete ty nalevo a připravte se na mírný šok. Následující prostor je popřehrazován nejrůznějším haraburdím, místy se však vyskytují prostupy. Ty jsou na radaru označeny šedou barvou, snažte se tedy orientovat především podle něj. Pokud označení otvoru zmizí, znamená to, že jste na jiné výškové úrovni než on. Na konci rychle otevřete dveře a po schodech vylezte v vody ven. Spustí se animace, po jejímž skončení se konečně postavíte samotnému Vampovi. Na první pohled se souboj může zdát noční můrou, stačí však vědět, jak na upíra. Jde to i bez dřevěných kolíků, jakmile vyskočí z vody na ochoz nahoře, začne po vás metat nebezpečné nože. Stačí jen běhat stále dokola a není třeba se jich bát. V momentě, kdy opět skočí do vody, stoupněte si do jednoho z rohů místnosti tak, abyste měli z pohledu první osoby co největší přehled a nahoďte Stinger. Každou chvíli Vamp vyskočí a vy mu tak s největší pravděpodobností stihnete vpálit raketu přímo do úsměvu. Tento postup opakujte, dokud bude stvůru od smrti dělit jen jedna raketa. Poté nastává obtížnější fáze, kdy na vás bude Vamp házet rovnou tři nože najednou a navíc vás často znehybní. V tom okamžiku si stále můžete kleknout a uhýbat před noži. Stinger se stane neefektivní, chopte se tedy raději kulometu a upíra konečně potopte.

Nyní projděte dveřmi naproti a vstupte do další zatopené části.Metal Gear Solid 2: Substance Bohužel od této oblasti nemáte mapu, vydejte se tedy chodbou doprava (neproplavte omylem do místnůstky hned naproti vchodu) a z ní se vydejte druhými dveřmi od konce vlevo. Vylezte ven a použijte terminál v místnosti. Tu prohledejte a všimněte si bílé tečky na radaru svítící v jedné ze skříní. Jděte k ní a použijte akční tlačítko. Skvělé, Emma je v pořádku, i když poněkud mokrá. Nevadí, v následující části budete oba promočeni na kost (případně na exoskeletární nanooblek). Nyní již máte k dispozici radar, vrátit se zpět jistě nebude problémem. Proplavte až do úvodní místnosti tohoto patra, kde se pokuste nastoupit do výtahu. Vyjde najevo, že Emma je silným insektofobikem, musíte se tak zbavit švábů blokujících přístup k výtahu. Naštěstí švábi nemají moc v lásce mrazící spreje. Odežeňte jich co nejvíce, podejte Emě ruku (schovejte zbraň a stiskněte akční klávesu) a vstupte do výtahu. Přitom si stihněte zkontrolovat, zda vám některý ze švábu nekonzumuje Ration. V tom případě ho setřeste rychlým aktivováním a deaktivováním balíčku.

Shell 2 – Air Purification Room
Doporučuji nechat Emmu ve výtahu a vyčistit celé patro od vojáků. Až se pro Emmu vrátíte, i tak se objeví několik dalších stráží. Opatrně se probojujte až k východu. Na můstku se budete muset zbavit několika hlídacích robotů, nejlépe je použít chaff-granát. Cestu budou blokovat hořící trosky, ještě že má mrazící sprej tak univerzální uplatnění. Doveďte Emmu k dosud zamčeným dveřím vedoucím k plošině L a sledujte animaci. Uvnitř vás již očekává několik vojáků, kteří ale nejsou velkým problémem a vy tak můžete pokračovat až k nedalekému poklopu. Tím slezte až k mořské hladině, kde vyslechněte instrukce k dalšímu počínání. Emma se bude snažit dostat na plošinu E po úzkém můstku, ten je však zaminován. Ke všemu kolem poletují útoční droidi a na plošinách patrolují vojáci. Seberte brýle pro noční vidění (pokud je ještě nemáte), aktivujte je, lehněte si a vytáhněte PSG-1. Ejhle, miny jsou najednou vidět a vám nic nebrání v jejich pečlivém odstřelování. Likvidujte také občas přilétnuvší roboty a stráže na ochozech. Za okamžik na scénu vstoupí také Snake a s nelehkým úkolem mohutně pomůže, ovšem musíte jej nejprve kontaktovat codecem. Aby akce nestála, už několikrát mrtvý Vamp se vynoří z hlubin a chopí se ladné Emmy. K jeho smůle se umí mizerně krýt a tak jej několika ranami pošlete definitivně obdivovat krásy mořského dna. Střílejte v momentech, kdy se mírně natočí bokem a dávejte si pozor, abyste nezasáhli Emmu. I tak vše neskončí nejlépe a Raidenovi bude na bedra naložen nový časový limit. Jděte zpět do místnosti s šachtou a projděte západními dveřmi. Nyní známou cestou rychle utíkejte k jádru Shell 1 do výpočetního centra v patře B2. Slabší povahy jistě uroní nad animací nejednou slzu.

Arsenal Gear
Raiden se překvapeně probudí v útrobách Arsenal Gearu, připoutaný a nahý. Během animace budete podrobeni zkoušce rychlosti, kdy musíte co nejsvižněji mačkat akční klávesu. Po sekvenci je ke vší překvapenosti Raiden uvolněn. Vyberte skříňku u dveří a projděte jimi. V místnosti použijte terminál a vstupte do hlídané haly. Díky početným bednám lze před strážemi snadno kličkovat. Nejkratší cestou k východu je vyběhnutí po schodišti napravo, kousek od jižního okraje místnosti.Metal Gear Solid 2: Substance Zde se vyhněte strážci schováním se za jednu z beden když bude otočen a pokračujte dále na sever. Díru v podlaze přeskočte hvězdicí a zabočte na můstek doprava, kudy se dostanete do ventilačních šachet. Během této fáze vás bude plukovník neustále obšťastňovat nesmyslnými telefonáty. Bloumejte uzavřenou chodbou a vyslechněte veškerou konverzaci, až se nakonec ozve Rose. Po rozhovoru přivítejte Snakea, který s sebou naštěstí vzal veškeré vaše vybavení spolu s účinnou, ale špatně ovladatelnou katanou. Chvíli s ní šermujte, dokud se nezobrazí další animace. Poté vyjděte otevřenými dveřmi. Naše dvojka bude čelit tvrdé přesile, spoustu práce však automaticky odvede Snake a vy se raději snažte pomáhat jen s uvážením, hlavně nestrefujte Snakea. Až se probojujete na druhou stranu místnosti, Otacon prozradí pravou identitu plukovníka. V další místnosti nastává stejná situace jako před chvílí, jen v bledě kruhovém. Hra se párkrát sama přepne do několika psychedelických módů, nebuďte tedy překvapeni, když se ozve hlášení o neúspěchu, ale bez problémů pokračujte v úklidu. Po chvíli na scénu nastoupí Fortune. Zbaběle ji přenechejte Snakeovi a vykliďte pozice.

Metal Gear Ray & Solidus Snake
Po poměrně dlouhém rozhovoru následuje první a bohužel obtížnější část závěrečného souboje. Proti Raidenovi stojí až 25 Metal Gearů (počet se mění podle zvolené obtížnosti) přicházejících vždy ve trojicích. Klíčem k úspěchu je Stinger a jeho dokonalé načasování spojené s hbitým uhýbáním. Snažte se stihnout vypálit co nejvíce raket během počátečního nástupu Rayů, kdy uvádějí svou monstrozitu řevem a tím i otevřenou tlamou, která je nejzranitelnější. Po této fázi se snažte strefovat nejdříve nohy, čímž monstrum částečně ochromíte a vystavíte tak svým raketám jeho zranitelnou hlavu. Raketovým útokům i kulometné palbě se snažte vyhnout pomocí hvězdice, zvlášť si pak hlídejte, kdy se Ray chystá použít smrtící vodní paprsek. V jisté chvíli se jeden z Rayů vydá za vámi na plošinu. Toho se dá strategicky využít ke krytí, ovšem pozor na nebezpečné končetiny. Po likvidaci všech Metal Gearů ovšem hra nekončí. Jednak vás čeká animace spojená s opětovným škrcením (mačkat akční klávesu), také se však budete muset utkat se samotným Solidusem.

Solidus má ovšem k vytrvalosti Gearů daleko a tak se stačí pouze naučit slušně zacházet s katanou a uhýbat. Dobrou taktikou se ukázalo rychlé pobíhání okolo nepřítele, který se tak bude snažit útočit, ale většinou mine. A právě po útoku nastává kratičká chvilka, kdy se Snakeovi můžete dostat do zad a provést smrtelný výpad. Je třeba si však dávat pozor na řízené střely spolu s ohnivou čarou. Celkově je Solidus jedním z lehčích bossů a tak nezbývá, než po jeho smrti vychutnat filozofující animaci a vyslechnout kratičký, ale o to více slibující rozhovor. Jak už víme z E3, třetí díl zcela jistě bude, doufejme jen, že se opět dočkáme jeho konverze na PC.

Autor:

Největší světová herní výstava Gamescom 2019 se koná od 20. do 24. srpna v Kolíně nad Rýnem. Čeká nás opět řada nových oznámení a ukázek z nadcházejících titulů jako jsou Gears 5, Minecraft Dungeons a Zaklínač.

Nejčtenější

Chernobylite se chce svézt na popularitě seriálu. A asi mu to vyjde

Chernobylite

Havárie v Černobylu skrývala mnohem vážnější tajemství, než je známo. Tedy alespoň v podání připravované hry...

Jedna z nejočekávanějších her roku Death Stranding je čím dál záhadnější

Death Stranding

Jedna z nejočekávanějších her letošního roku se s každou další ukázkou stává záhadnější a podivnější – v tom nejlepším...

Neurážejte našeho bezpohlavního robota, vyhrožují herní komunitě

V Borderlands 3 můžete hrát za bezpohlavního robota.

Připravovaný titul Borderlans 3 si nemůže oddychnout od kontroverzních témat. Nejnovějším popraskem na internetu jsou...

Pět scén z her, které narazily na australskou cenzuru

South Park: Stick of Truth

O cenzurování videoher v Austrálii toho bylo napsáno již mnohé, málo se už však ví, že se v posledních letech situace...

Fanoušci upravili vzhled zaklínače, aby se podobal seriálové adaptaci

Zaklínač 3 – Geralt jako Henry Cavill

Tvůrci chystaného seriálu Zaklínač vycházejí z původních knih Andrzeje Sapkowského, nikoli jeho oblíbené videoherní...

Další z rubriky

Konec experimentům, Trine 4 se vrací ke kořenům série

Trine 4

Vyzkoušeli jsme si chystaný čtvrtý díl oblíbené plošinovky Trine. A ani jsme nemuseli, je to úplně to stejné jako deset...

Najdete na iDNES.cz