Vyjádřil se rovněž k jednomu z hlavních témat „No place to hide“. Neznamená to samozřejmě, že by se ze stealth akce rázem stala akce „bez přívlastku“, ale spíše to má poukazovat na nové možnosti prostředí. V traileru jsme mohli vidět Snaka uprostřed válečné vřavy, jíž neodolá žádná z budov, čímž nabírá výše zmíněný slogan více na obraznosti. Snake navíc za účelem ochrany bude moci uzavírat aliance s různými účastníky konfliktu. Bude-li tedy potřeba infiltrovat některou ze stran, zabije některého z jejích nepřátel, čímž získá náklonnost své „oběti“.
Kojima se zmínil i o psychologickém aspektu hry vztaženém na herní postavy, respektive nepřátele, kteří se v minulosti chovali jako chladnokrevní zabijáci, kteří neznali strach. Nyní je bude možné kupříkladu zvukem, jenž v nich vzbudí strach, vyvést z rovnováhy a následně je zaskočit naprosto nepřipravené pro boj. Zatím nebylo řečeno, jak významný tento element ve hře bude, ale jisté je, že Kojima k tvorbě hry opět přizval Moriho Motosadu, jenž již na předchozích MGS hrách pracoval jako jakýsi vojenský poradce.