Metal Gear Solid: Portable Ops - preview

  12:01aktualizováno  29. května 2:57
Pak že nejde udělat tradiční Metal Gear Solid na PSP. Sice si nezahrajeme za Solida Snaka, ale ani Big Boss rozhodně není k zahození. Vítejte v MGS: Portable Ops.

Metal Gear Solid: Portable Ops Některým firmám a zvláště některým jedincům není možné věřit ani slovo. Hideo Kojima musí právě procházet záchvatem škytavky, když toto píšu. Na něj to totiž dokonale sedne. Mistr mystifikace zase jednou překvapil svět. Přes velká zaklínání se tradiční Metal Gear Solid objevuje na handheldu PSP. Když Sony při startu PSP oznámila, že jedním z prvních titulů bude další díl legendární série Metal Gear, nadšení neznalo hranice. Pak přišlo jisté rozčarování. Snake ovládaný kartami v taktické strategii? To nečekal ani ten největší fantasta. Ale Metal Gear Ac!d zabodoval tak, že na sebe druhý díl nenechal dlouho čekat a nadšení fanoušků nezná mezí.

Ocitáme se v roce 1970, kdy se rozběhl projekt "Les enfant Terribles".

Konami zpočátku změnu stylu zdůvodňovalo tvrzením, že na handheldu nelze hrát hru, která vyžaduje přesný pohyb postavou i Metal Gear Solid: Portable Ops opatrné míření. Ze lži ji usvědčoval jak Metal Gear Solid na Game Boy Color, tak množství akčních titulů pro PSP, z poslední doby asi nejznámější Socom a GTA. Takřka s jistotou ovšem můžeme prohlásit, že za kouřovou clonou Konami od počátku připravovalo klasický díl Metal Gear Solidu s Big Bossem v hlavní roli. Výkon PSP na to dokonale stačí, ovládání také a prostoru pro další děj okolo ikony jménem Metal Gear je doslova nadbytek.

Když Hideo s Metal Gearem v roce 1987 začínal, ačkoliv šlo o výjimečně kvalitní dějovou linii, přece jen by těžko někoho napadlo, že ikona Big Boss se v sérii předvede od svých úplných počátků. V Metal Gear Solid 3: Snake Eater k tomu došlo. Mnoho bylo objasněno, vyvstalo ovšem velké množství dalších otázek. A hlavně se objevil prostor nějakých třiceti let mezi koncem MGS3, kdy Naked Snake dostane titul Big Boss a prvním Metal Gearem, kdy již je vyprofilovanou osobností. Kde se zrodila touha Big Bosse po Metal Gear Solid: Portable Ops pevnosti Outer Heaven? Kdy se zbavil svého odporu k válce a zrodila se v něm taková nenávist k vládám, že se rozhodl pokračovat až k tvorbě takového světa, jaký měl přinést systém Outer Heaven? Světa nekonečných válek, ve kterém bude místo pro bojovníky. Světa, o kterém snil i Liquid Snake, když debatoval s Revolverem Ocelotem v kabině Metal Gearu na Shadow Moses? Nevyplnit tento prostor by mohl jen blázen.

Z grafického hlediska je MGS: PO příjemným překvapením.

Konami rozhodně mezi blázny nepatří. S každým projektem Metal Gearu prokázalo, že přesně ví, jak s tímto superatraktivním tématem zacházet, aby jeho potenciál nevyčerpalo. Nemá tu možnost, co Square-Enix, který si u jednotlivých dílů Final Fantasy může tvořit nové světy a charaktery. Přitom obě série existují stejnou dobu, od roku 1987. Společně prošly takřka dvěma desetiletími, skákaly z platformy na platformu, Metal Gear Solid: Portable Ops a vše využívaly na naprosté maximum. Potenciál PSP je pro potřeby ideálního Metal Gear Solidu jako stvořený. Nepůjde o tak drahý projekt, jakým je MGS4, k dispozici je stabilní, odzkoušený online systém jak přes wi-fi s kamarády, tak přes internet. A online prvky Kojimu lákají, jak prokázal v Metal Gear Solid 3: Subsistence. A samozřejmě jsou i nedílnou součástí Metal Gear Solid: Portable Ops.

Ocitáme se tedy v roce 1970 (ano, v roce, kdy se rozběhl projekt "Les enfant Terribles", jehož důsledek, Solida, Liquida a Soliduse Snakovy jsme měli možnost dokonale poznat.) Děj se bude prý točit okolo křivého obvinění Big Bosse, okolo jeho tvorby jednotky elitních žoldnéřů, setkáme se s mladým Ocelotem, Rajkovem a dalšími starými známými. Hra není kupodivu one man show, zatím sice není styl hratelnosti zcela jasný, ale budete mít možnost získávat další spolubojovníky, vybírat si mezi nimi, a tak Metal Gear Solid: Portable Ops si upravovat styl hraní. Ideální strategie to je pro internetové půtky, ačkoliv pochopitelně se dá předpokládat, že MGS: Portable Ops potáhne stylový fantastický příběh s dokonalou zápletkou.

Je bez debat, že Big Boss a Solid Snake se ještě jednou musí setkat.

Z grafického hlediska je Metal Gear Solid: Portable Ops příjemným překvapením. Dá se říct, že engine, jak ho známe z MGS3: Snake Eater byl nezměněn až na malé detaily, a to se samozřejmě projeví i na samotné hře, možnostech skrývání, maskování a dalších vymoženostech. Autoři se dušují, že ovládání je optimalizované na možnosti PSP a plně intuitivní, nakonec už zmíněný Metal Gear Solid na GBC prokázal, že Snakovy příběhy lze hrát akčně i na mnohem menším handheldu než je PSP se svým širokoúhlým displejem.

Metal Gear Solid: Portable Ops Jediné, co by mohlo hře uškodit, by byly oslí můstky, snaha zapojit co nejvíce populárních postav do jednoho děje, stůj co stůj. Jsem nesmírně zvědavý, jak se například Volginův milenec Rajkov ocitl mezi následovníky Big Bosse, stejně jako čínská agentka Eva. Že by to byli budoucí rodiče Raidena?:-) Ale v Konami zatím nikdy k žádnému kotrmelci v ději MGS nedošlo, takže je to možná zbytečná starost. Zajímavé ovšem bude, o čem bude pojednávat další díl. Pochybuji, že by si Konami nechala ujít příležitost zbývající časoprostor využít naplno. A stejně tak pochybuji, že existuje milovník Metal Gear série, který by se nechtěl podívat do pevnosti Outer Heaven v grafice, kterou poskytuje PSP. Nic proti původním osmibitům, ale 3D prostředí má zkrátka svůj půvab.

Mimo to je bez debat, že Big Boss a Solid Snake se ještě jednou musí setkat. I kdyby jen náznakem, bez jakýchkoliv bojových Metal Gear Solid: Portable Ops scén či spolupráce, tahle dvojka prostě musí k sobě. A na to Metal Gear Solid: Portable Ops podle mého názoru svým časovým rozpětím stačit nebude. Vesmír Metal Gearu se zdatně rozrůstá. A to ještě rozhodně není všem dnům konec. Jsem přesvědčen, že s Metal Gearem se setkáme i na PS4. Může tahle série vůbec skončit? Resident Evil se čtvrtým dílem vyvázal z Racoon City a spárů oživlých mrtvol. Někdo zajásal, někdo posmutněl. Pátý díl zatím upoutávkou vrací naději oběma táborům. Metal Gear má mnohem flexibilnější děj, daleko více charismatických postav, které lze různě kombinovat v změti tajuplných příběhů. Už Metal Gear Ac!d ukázal, že obraz tradičního Solida Snaka není vůbec zapotřebí. Stačí jméno jako ikona a působivé pozadí. Takže by se dalo říct, že budoucnost série ještě nikdy nebyla tak světlá jako právě teď.

Index očekávání 90 %

Autor:


Nejčtenější

Po šesti letech nezbylo z peněz z Kickstarteru nic, vývojář se zhroutil

Limit Theory

Ambiciózního vesmírného simulátoru Limit Theory se bohužel nikdy nedočkáme. Jeho jedinému vývojáři Joshi Parnellovi...

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...



Chystaný seriál podle Zaklínače už zná představitelky Ciri a Yennefer

Netflix vybral herečku Freyu Allanovou (vlevo) do role Ciri z chystané...

Netflix vybral herečky do rolí dvou nejdůležitějších ženských postav chystané seriálové adaptace Sapkowského knih....

Podívejte se na záběry z natáčení scén pro brutální Mortal Kombat

Fotky ze zrušeného projektu Mortal Kombat HD

Když v roce 1992 vyšel první díl Mortal Kombatu, otřáslo to herním světem. Doslova gejzíry krve a brutální chvaty,...

České Mashinky přidávají nové dieselové lokomotivy a řadu vylepšení

Mashinky

Vývoj vynikající strategie Mashinky zdárně pokračuje vpřed. Nejnovější vylepšení hru nijak zásadně nemění, ale přidává...

Další z rubriky

Mesut Özil po konci v německé reprezentaci začal streamovat Fortnite

Mesut Özil

Fotbalista Mesut Özil má rád videohry a za svoji vášeň se nestydí. Dokonce spustil vlastní kanál na streamovací...

Poslední trailer na Star Citizen přinesl autorům další milion dolarů

Squadron 42

Vynikající trailer na chystanou hru Star Citizen znovu otevřel peněženky nedočkavých hráčů. I po šesti letech vývoje...

EA naznačuje remaster některého z dílů Command & Conquer

Command & Conquer (1995)

Když byla během letošní herní akce E3 odhalena mobilní strategie Command & Conquer: Rivals, zaostala za očekáváním...



Najdete na iDNES.cz