Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Metal Gear Solid: Rising bude akce hustá tak, že by se dala krájet

aktualizováno 
Nový přírůstek do rodiny špionážních her razantně mění styl. Místo plíživého schovávání zde budeme moci rozsekat vše, co nám přijde pod čepel katany.

Metal Gear Solid: Rising

Klasické špionážní akce, ve kterých se dlouhé minuty skrýváte ve stínech, útočíte ze zálohy a pečlivě zvažuje každý svůj krok, jsou podle všeho na ústupu. Jejich tvůrci se začínaní zaměřovat spíše akčnějším směrem, který nevyžaduje po hráči tolik trpělivosti. A zdá se, že i Metal Gear Solid se rozhodl, že by to měl vyzkoušet. I když tedy na kradmý styl ještě úplně nezanevřel.

Metal Gear Solid: RisingSérie Metal Gear Solid byla vždy označována třemi slovy: Tactical Espionage Action, tedy taktická špionážní akce. Metal Gear Solid: Rising ale už do tohoto žánru nespadá a přichází pod novou tajemnou nálepkou: Lighting Bolt Action (řekněme, blesková akce).

Jako hlavní důvod je uváděno to, aby styl hry souzněl s hlavním hrdinou jménem Raiden, což v japonštině znamená hromy a blesky. Raiden už se objevil v Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty a v Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots a právě mezi tyto dvě hry je dějově zasazen zatím poslední díl s podtitulem Rising.

Krev poteče proudem a žádné servítky si tady nikdo rozhodně brát nebude.

Příběh sleduje Raidena v dobách, kdy se z něj začal stávat kybernetický ninja. A přerod to nebude snadný, naopak bude pro hlavního hrdinu náročný a krutý. Pečlivě bude ztvárněno, jak se Raiden pomalu transformuje a stává se tím, koho Metal Gear Solid: Risingjste mohli vidět ve čtvrtém dílu.

Celková stylizace hry by měla být poměrně pochmurná a depresivní. Na optimismus nebude místo. Hlavní hrdina je podroben velmi nepříjemným událostem a tvůrci se pokusí docílit toho, aby to člověk s ovladačem v ruce "prožíval" s ním.

Titul se chystá být pořádně brutální. Velmi realisticky bude vypadat boj s mečem, jinak řečeno, když se ostří zasekne do masa, nebude to podáno útlocitně a milosrdně. Krev poteče proudem a žádné servítky si tady nikdo rozhodně brát nebude.

Metal Gear Solid: RisingS tím je trošku problém, protože japonští cenzoři podobné násilí nemají zrovna v lásce, což se odrazilo například na tom, že japonská verze traileru se dočkala vystřihání scén, které krvavé momenty obsahují.

A že jich bude. Rising si totiž s možností "porcování" nepřátel dává záležet. Ty, kteří se vám postaví do cesty, můžete rozcupovat zcela podle libosti. Je na vás, jestli se rozhodnete, že jim usekáte končetiny, oddělíte hlavu od těla nebo je vertikálně rozetnete ve dví. A jak ukazují první scény ze hry, tak je vše znázorněno opravdu detailně. Nic pro mírumilovné povahy a slabé žaludky.

Rozsekat se dá v podstatě cokoliv, auta, sloupy nebo meloun a stejně jako u nepřátel, i v tomto případě se můžete rozhodnout, jaký řez by vám vyhovoval. Jde o takzvaný "free slicing" mód, díky němuž si přesně zvolíte, jakým směrem se bude ubírat váš úder. Zaměřování probíhá ve zpomaleném čase, takže budete moci hledat slabiny a přemýšlet nad tím, kam by bylo nejlepší zaútočit.

Metal Gear Solid: RisingAž některého z mechanických protivníků rozsekáte, můžete si vzít část jejich těla a použít ji.

Meč má ve hře hlavní slovo. Tvůrci uvádějí, že titul sice stále bude protknut špionážními prvky, ale pozornost se od nich výrazně odkloní a zaměří se právě na boj s mečem. Takže spíše si budete vyřizovat účty tváří v tvář, než abyste se nepozorovaně plížili kolem stráží nebo je likvidovali ze zálohy, aniž by stačily zareagovat.

Ovšem, stále tu zůstane možnost proklouznout bez povšimnutí. Hráč bude mít poměrně výraznou svobodu volby. Pokud mu vyhovuje bezkontaktní styl hry, stačí se spolehnout na Raidenovu rychlost a pružnost, plus využít okolního prostředí, a tak nakonec k boji nemusí vůbec dojít. Jestliže jste ale povaha přímá a razantní, pak se můžete přesile postavit čelem a nemusíte se bát, že vás složí první rána.

Navíc se tu sází i na morálku a soucit, takže živé nepřátele vůbec nemusíte likvidovat, ale můžete je jen omráčit a nechat je být. Autoři si přejí, aby si hráč Metal Gear Solid: Risinguvědomil, že je rozdíl v cupování kyborgů či robotů a živých lidí.

Velmi důležitý bude i element nazvaný zan-datsu (sekni a vezmi). Až některého z mechanických protivníků rozsekáte, můžete si vzít část jejich těla a použít ji. Podle toho z koho a co uzmete, získáte život, náboje, energii nebo informace. Takové vnitřnosti kyborgů nikdy nejsou k zahození. Záležet bude na tom, kam zaútočíte mečem. Zásah do určité zóny jejich těla vyústí v možnost sebrat části s různými vlastnostmi.

Raiden bude disponovat i sekundárními zbraněmi, ale zatím byla odhalena pouze dýka. Jinak není v tuto chvíli jisté, které další kousky se ve výbavě hlavního hrdiny objeví, zejména tedy zda dojde i na střelné zbraně.

Pravověrní fanoušci asi budou rozčarováni z toho, že důraz už nebude kladen pouze na špionážní součásti hry. Uklidnit by je mohla skutečnost, že bude záležet především na jejich volbě, jestli budou sázet na kradmější styl hry nebo se vrhnou na poctivé rubání nepřátel. Možné bude obojí. Metal Gear Solid: Rising Metal Gear Solid: Risingnebude člověka do ničeho nutit, nechá na něm, jak se situací vypořádá. Přesto se ale ani ten největší pacifista občas nevyhne rozporcování robotů na kusy, aby z nich získal důležité předměty.

Uvidíme, jak to ve finále dopadne. Zda výraznější propojení žánrů sérii uškodí nebo naopak pomůže. Datum vydání zatím nebylo zveřejněno ani předběžně, takže si ještě chvíli počkáme. První ukázky ale vypadají, že by to mohlo stát za to.

Index očekávání: 90%

Autor:


Témata: Robot

Nejčtenější

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Nejpopulárnější streamer Ninja nechce natáčet se ženami

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Než aby se stal předmětem drbů, nebo byl nařknut z nemístného flirtování, tak se raději oblíbený streamer Ninja úplně...



Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Osm a jedna exkluzivní klasika, které by si zasloužily remake na PS4

Killzone 2

Po fenomenálním Shadow of the Colossus vývojáři z Bluepoint Games oznámili, že se chystají na další remake. Půjde opět...

Další z rubriky

Nintendo na E3 opět ukázalo, že je úplně jinde než veškerá konkurence

E3 2018

Pomalu se blížím ke konci svých zápisků z letošní E3, a i když si dávám pečlivý pozor, abych „nenadržoval“ některé...

První dojmy: Spider-Man má našlápnuto stát se nejlepší komiksovou hrou

Spider-Man (PS4)

Po filmovém světě bere komiksové vydavatelství Marvel útokem i ten herní. Vyzkoušeli jsme si první dvě hodiny...

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...



Najdete na iDNES.cz