|
V Metalheartu se dočkáme rovnou čtyř zcela odlišných ras a každá z nich má nečekaně své přednosti i zápory. Nomádi jsou takovými intelektuály, většinu konfliktů se snaží řešit diplomatickou cestou a patří také k nejstarším rasám vesmíru. Tím pádem jsou jim určeny starobylé technologické vychytávky a prastaré bojové techniky. Mutanti jsou jakási všehochuť. Zdánlivě odporná a zvířecími pudy ovládaná stvoření, ale na druhou stranu se mohou pyšnit svou jednotností, silou i dalšími pro jiné rasy nepřístupnými výhodami. Kyborgové toho příliš nevymyslí, ale vše dohánějí brutální silou, která je snad nejvyšší ve hře. Čtvrtou a nepříliš jasnou stranou jsou Replikanti a vzhledem k tomu, že se propracovali až do samého názvu hry, se dá usuzovat, že si zahrají významnou roli nejen v příběhu, ale budou mít co nabídnout i po herní stránce, kde se na nás chystají údajně velká překvapení. Zatímco první tři rasy známe i z jiných titulů, na poslední jmenované jsme opravdu zvědaví, především pak na to jak se autoři vypořádají s jejich historií a zda bude tato rasa rovnocenná zbylým třem. Ve hře se tedy budou pohybovat charaktery všech čtyř entit a bude jen na vás, jaké z nich si vyberete pro odboj. Někteří se k hlavním hrdinům připojí zdarma, ale většině bude třeba trochu nelogicky regulérně platit jako žoldákům(vždyť v odboji by měli bojovat zadarmo). Ty si budete moci do party přizvat čtyři, ale bude třeba dbát na mikromanagement. V tom tkví právě ten prvek z Jagged Alliance, o vlastní tým se budete muset starat a hlavně ho vyplácet.
Co se týče vývoje všech postav, tak právě na něj jsou autoři doufejme, že právem pyšní. Mělo by jít o skutečně komplexní systém, který si bere jen to nejlepší ze staré éry RPG, ale celé to doplní ještě o prvky novodobých role-playing games. Údajně bychom se neměli dočkat žádného levelového stropu, takže své postavičky budeme moci hnát skutečně vysoko. A že bude pořád co vylepšovat! Takové množství schopností a vlastností prý hned tak někde není. Jen při prohlédnutí základního výčtu se mnohým nepříliš protřelým RPG hráčům zatočí hlava. Vylepšovat budeme bystrost, inteligenci, vůli, charisma, odolnost, instinkt, reakce, vitalitu, obratnost, štěstí, zdraví, obranu a mnohé další. Navíc jsme v kyberpunkovém prostředí, kde se vůbec nešetří implantáty a právě ty by se měly postarat o další podstatný prvek Metalheartu, který jsme dosud znali především z povedeného Deus Exe. Jejich množství by rovněž mělo dosahovat velice pěkných výšek a půjde jimi vylepšit prakticky vše, od zraku až po sílu či rychlost. Řečí konkrétních čísel jich bude 600, navíc některé tajné a budou rozděleny do několika kategorií, podle toho, jak je složité jejich nainstalování. Navíc bude třeba dbát na jejich snesitelnost, jež bude rovněž patřit do základních vlastností, protože některé pokročilejší implantáty budou vyžadovat skutečně velkou odolnost a to jak psychickou, tak i fyzickou. Jedině dokonalým skloubením vlastností a implantátů budeme moci na vyšší obtížnosti uspět, jelikož v takovém případě hra nebude z nejlehčích. Po implementování implantátů bude daná postava určitou chvíli značně oslabena a pro získání ztracených sil si bude muset nějakou dobu odpočinout. Jít totiž v takovém případě do boje se rovná sebevraždě.
Bojové sekvence by mělypatřit k nejdůležitějším v celé hře vůbec. Půjde o systém podobný legendárnímu Falloutu, tedy tahový a vysoce taktický. Potyčky by měly být spíše komorní než rozsáhlé s mnoha nepřáteli. Také nepůjde o žádné akční rubanice ve stylu Diabla, ale o inteligentně promyšlený postup, nad nímž budete údajně váhat jako u šachové partie. Natolik prvků se v něm projeví. Půjde jak o různá terénní převýšení, tak i o možnost krytí se za překážkami, což samozřejmě bude možné. Inteligence nepřátel bude na takové úrovni, že pokud budou bojovat ve známém prostředí, tak by se měli cítit a chovat jako doma a využívat všech jeho předností. Na ty vy budete muset přijít až s postupem času. Co se týká množství zbraní, ani zde nechtějí být tvůrci nějak zahanbeni a také zřejmě nebudou, jelikož vedle toho, že se zbraně či další serepetičky budou nacházet vždy na jiných místech, bude jich i velké množství. To by měl být také jeden z prvků, proč u hry vydržíte dlouhou dobu – prostě budete chtít neustále vylepšovat vlastní postavičku o nové a nové kousky. Ve spojení s generovanými questy a neomezeným horním levelem půjde jistě o hodně lákavou nabídku. Kdo by se ale těšil na tvoření vlastních zbraní ,nejspíše ostrouhá, protože něco takového se vůbec neplánuje. Ale i tak si s nabídnutou výbavou jistě vystačíme. Hlavní dějová linka by nám měla zabrat něco kolem 50 hodin, ale již v případě, že budeme plnit přímé vedlejší questy, se dostaneme se k číslu takřka jednou tak velkému. No a když přičichneme k celkovému naturelu hry, jistě se nám zalíbí i generátor misí, s nímž si užijeme stovky hodin zábavy. A pokud se vše vydaří podle plánu autorů, jistě se nám Metalheart zalíbí.
O grafickou stránku věci nemáme mnoho obav, jelikož se bude jednat o klasickou 2D isometrickou záležitost a navíc již z obrázků vše vypadá pěkně prokreslené. Tvůrci si zakládají na bohatosti prostředí spočívající především v živosti světa a mnoha objektech. Ani zvuky s hudbou nechtějí zůstat zahanbeni, tudíž se můžeme těšit na povedený kyberpunkový soundtrack. Pokud to všechno sečteme, mohli bychom být ve výsledku značně spokojeni. Třetí Fallout byl nedávno zrušen a kromě několika podivných datadisků k Jagged Alliance nemá ani tato série na růžích ustláno. Metalheart by rád skloubil ty nejlepší prvky z obou titulů a přinesl chutný koktejl, což se může, ale ani nemusí podařit. NumLock Software nemá mnoho zkušeností a vydavatel Akella je proslulý zabugovaností vlastních her, takže nadějný výsledek je nejistý. Na druhou stranu se na hře pracuje již hodně dlouho a došlo i ke změně názvu z původního Planet Prison, což by nasvědčovalo slušné péči tomuto titulu věnované. Doufejme, že se povede propracovanost rozsáhlého světa, slibovaný skvělý bojový systém i generátor nových úkolů. Pokud to tak dopadne, máme o zábavu na dlouhé večery postaráno.
Index očekávání: 8/10