Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Komunisté a radikální neofašisté bojují o každý uzel metra. První pohled

  12:48aktualizováno  12:48
Pokračování zajímavého postapokalyptického počinu Metro 2033 nabídne především hutnou atmosféru netradičního světa moskevského metra a atraktivní nápady.

Metro 2033 (recenze) přineslo originální svět moskevského metra, ve kterém po atomové katastrofě žijí lidé ve stísněných prostorách a snaží se přežít v boji proti mutantům i proti sobě samým v rámci ideologické války.

Boj o metro

Právě konflikt jednotlivých partají a uskupení bude tvořit středobod pokračování Metro: Last Light. Přesvědčení komunisté a radikální neofašisté bojují o každý uzel metra. Pod zemí to vře a moskevské metro hrozí explozí.

Metro: Last Light

Na rozdíl od prvního dílu nestaví Metro: Last Light na druhém dílu knihy Dmitrije Gluchovského Metro 2034, to ale neznamená, že se autor na hře nepodílí.

"Sedli jsme si spolu s Dmitrijem a napsali vlastní příběh, protože chceme dále vyprávět Artjomův příběh," říká kreativní ředitel Andrew Prokhorov a dodává, že hlavní hrdina prodělal od prvního dílu určitý vývoj.

"V první hře byl Artjom ještě naivní a nezkušený, ale v pokračování už ze svých zkušeností očividně těží." Každopádně je jasné, že i v Metro: Last Light se autoři snaží klást důraz na příběh.

Plížit se, nebo střílet?

V jednom úseku se musí Artjom proplížit podzemním táborem plným těžce vyzbrojených nepřátel. Ze stropu efektně kape voda, ale klidné zvuky brzy přehluší křik. Stačí nakouknout za roh a uvidíte spolubojovníka, kterak je za skleněnou deskou mučen dvěma vojáky. Takže pomoci? Spíše ne, protože vojáci jsou těžce vyzbrojení a pravděpodobně stihnou zavolat posily.

Nezbývá, než jít dál, vyběhnout zrezivělé schody a počkat, než se hlídka na pozici otočí zády, a následně se proplížit.

Metro: Last Light

Metro: Last Light nemá být už tak lineární jako předchozí díl a nabídne hráčům širší možnosti rozhodování. Nejčastější otázka bude znít: střílet, nebo se plížit? Často se vyplatí spíše druhá varianta, přestože se na první pohled může zdát jako složitější. A jelikož se nejlépe plíží ve tmě, hodí se postupně odstraňovat všechny možné zdroje světla.

V dalším místnosti proto Artjom pistolí s tlumičem sestřeluje žárovku, a než si toho stráž na toaletě vlevo stačí všimnout, už má kudlu v zádech.

Metro: Last Light

Pokud se budete držet v temnotě, budou vám to signalizovat hodinky na zápěstí modrou barvou. Takto se Artjom proplíží obřím podzemním vodním mlýnem, jehož kolo převaluje vodu a pohání tak generátor. Přitom je třeba především sledovat pozice nepřátel, přičemž slušný obrázek si můžete udělat už z jejich stínů na zdech.

Více řešení herních situací

Ale vývojáři se chtějí pochlubit různými možnostmi řešení situace, a tak začínají stejný úsek od znova. Tentokrát ale očividně s větší ráží a nabitou brokovnicí. Té padají za oběť zmínění tyrani parťáka a i dále létají těla vzduchem.

Od jednoho z padlých nepřátel bereme novou zbraň s nápadně barevnou signalizací. Jde o ukazatel tlaku vzduchu. Zbraň pálí hřebíky a musí se po čase nechat "natlačit". Není to zdaleka jediná originální zbraň ve hře. Ostatně, pohybujete se v uzavřeném a velmi omezeně zásobeném systému metra, kde si lidé museli mnoho věcí sestavit svépomocí.

Pravda je, že brutální průchod působil výrazně jednodušeji. Autoři jsou si toho dobře vědomi, je to ostatně jejich záměr. Hráčům, kteří se pustí do složitější varianty, tak slibují bonusové předměty a dodatečné informace o herním světě.

Metro: Last Light

Metro: Last Light vypadá fantasticky. Zrezivělé trubky, napůl zničené prostory, zarůstající tunely: vše vypadá tak, jak byste si to v systému metra pod zničenou metropolí představovali. Nejen prostředí, ale i skvělá práce světla a stínu vytvářejí jedinečnou a silnou atmosféru.

Fotogalerie

Tunely se čas od času dostanete do stanic, ve kterých za obřími pancéřovými dveřmi vyrostla lidská sídla, v nichž to žije. Lidé si na každém rohu povídají o běžných problémech, chovají prasata, chodí do hospody na pivo, věší prádlo a obchodují.

Některé mise vás zavedou i na povrch zemský, který je stále přístupný pouze v kyslíkové masce s nutností postupné výměny filtrů, ale oproti prvnímu dílu je zde přeci jen znatelný pokrok, kdy příroda postupně dobývá zpět své teritorium a vytlačila nukleární sníh.

Metro: Last Light nebude jen pokračováním do počtu, ale promyšlenou hrou, ve které by konečně měla vyniknout atmosféra a nápady, jež s určitými omezeními nastínil již první díl.

Hra vyjde na PC, PlayStation 3 a Xbox 360 v první polovině roku 2013.

Autor:




Nejčtenější

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Rodičovská v životopisu: Patří tam, nebo ne?
Rodičovská v životopisu: Patří tam, nebo ne?

Sehnat práci s dítětem se dá, jen se na to musí správně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.