Metroid Prime - Aliens či Hvězdná pěchota?

  • 8
Spojení konzole GameCube a žánru FPS začíná dostávat mnoho velice slibných obrysů, z nichž jeden z nich vám v tomto článku trochu více nastíníme. A předesílám, že v případě zde avizovaného projektu od Retro Studios se připravte na na něco opravdu extra! Neboli Samus Aran znovu v akci a parazitická rasa metroidů opět na scéně...

Okolo další kapitoly populární série Metroid Prime bude jakýmsi prequelem této řady, jež začala svou videoherní pouť v osmdesátých letech na 8-bitech, ale nakonec se fanouškové dočkají regulérního (v kontextu zdejšího story) pokračování, v němž znovu vystupuje Samus Aran jako neuvěřitelně schopný intergalaktický lovec “obtížného hmyzu“. A to doslova a do písmene. Příběh se bude odestávat několik roků poté, co Samus zlikvidovala Mother Brain (zmutovaného lídra vesmírných pirátů). Nicméně vesmírní piráti o sobě po krátkém čase znovu dávají vědět a Galaktická federace musí opět povolat naši zasloužilou hrdinku, aby tato prošetřila podivné události na odlehlé Tallon IV, nebezpečné a záhadné planetě. Na její oběžné dráze však Samus narazí na opuštěnou kosmickou loď, kterou se posléze vydá prozkoumat. Zbytek není třeba prozrazovat, snad jen tolik, že se dočkáte výletu i na samotnou Tallon IV.

Metroid Prime Metroid Prime

Oproti minulosti zde tentokráte máme střílečku ve vlastním pohledu, která však v mnoha klíčových aspektech z tohoto žánru hodně vybočuje. Především nečekejte nějakou hektickou akci, počet nepřátel na jedné obrazovce nepůjde do nějakých vysokých cifer a bude - podle tvůrců - značně umírněný. Metroid Prime má být komplexní záležitostí, kde vedle likvidace nepřátel jako vystřižených z filmového snímku Hvězdná pěchota dojde i na rozličná puzzle a s tím související prozkoumávání interiérových lokací, kde využijete zajímavé dovednosti transformace do malé kuličky a následného prokotoulení se (ve třetí pesrpektivě) skrze jinak těžko prostupné oblasti. Přičemž v této podobě budete jednak rychlejší a též lépe ochránění před nepřátelskými ataky a vlivy okolního prostředí.

Co se týče vašeho pohybu ve first-person, pohled na dění je prováděn stylově skrze vaši přilbu sloužící tu jako HUD (údaje o zdraví, mapa, množství munice apod.), přičemž tento výhled může mít několik dalších módů, kam patří přibližování nějakého vzdáleného místa či objektu, nebo scannování, které vám prozradí více např. o vašem protivníkovi stojícím před vámi. Pro následnou střelbu tu je implementována funkce auto-lock, ale uvidíme v praxi, kterak to bude fungovat. Ještě ke scanningu - bude sloužit i pro otevírání dveří, hackování a podobné aktivity, takže bezpochyby vítaná adventurní vložka po zdejší sci-fi dobrodružství!

Metroid Prime Metroid Prime

Futuristický zbrojní arzenál nabídne standardní střelbu “freezebeamů“ a “wavebeamů“, přičemž intenzita výboje bude odvislá od délky stisknutí tlačítka pro “fire“. Čeká vás celá řada progresivních zbraní a propriet a spousta upgradů, namátkou připomenu “grapple beam“ evokující představu klasického vystřelovacího háku pro eventuální překonání propastí nebo rychlý přístup na vzdálenou platformu, přičemž hra vám sama dá najevo jeho případné využití. Což je však navzdory všemu trochu škoda, čekal bych v tomto ohledu už méně omezení. Pro mne osobně se však daleko diskutabilnějším momentem stává zařazení možnosti skákání, které tu sice s přihlédnutím k minulým dílům asi nemohlo chybět, nicméně nemohu si pomoci, “jumping“ s postavičkou ve vlastním pohledu je ve hrách povětšinou hrubě nedotažená pohybová aktivita!

Vizuální stránka Metroid Prime vypadá na výbornou. Hrůzně vyhlížející hmyzí protivníci, parazitičtí metroidi nebo pohybově nesmírně aktivní vesmírní piráti. Vedle interaktivního prostředí musím zmínit také skvěle zpracované efekty! Pokud jdete komorou, kde odněkud uniká pára, máte z toho i díky kondenzaci na vaší přílbě skutečně nepříjemně autentický pocit. Nebo když v tunelu rozstřelíte hejno jakýchsi švábů a tito se vám pak doslova roztečou po obraze - což do jisté míry připomíná kapky vody stékající po kameře v MGS2 (nicméně tady ten příměr pokulhává, Metal měl ten efekt o poznání lepší :o). Grafika navíc poběží v progresivním scan módu (pokud to tedy vaše TV umožňuje) a zvuková část má podporu Dolby Pro Logic II.

Takže jak to celé uzavřít? Skutečnost, že se Metroid Prime stal v mnoha očích nejlepší hrou letošní výstavy E3, asi leccos naznačuje. A tak doufejme, že se jeho vydání na Starém kontinentě dočkáme už o letošních Vánocích.

Metroid Prime Metroid Prime


Témata: Interaktivní