Předpokládejme, že patříte mezi ty hráče, kteří nepřipustí jakékoliv srovnání doomovek pro PC a konzole. Ať už kvůli nepřítomnosti hbitého ovládání, s nímž souvisí způsob a rychlost hry (jinými slovy, není nad myš s klávesnicí), či názorům ve stylu - ta gamesa je hnusná a pomalá, nebo dokonce absurditám typu - vždyť to ani nemá pořádný příběh natožpak multiplayer.
Takže na adresu těch, kdož zastávají výše popsané postoje, bych dodal následující. Již v době, kdy první šťastlivci okusili kouzlo do jisté míry revoluční hry Half-Life, existovala určitá videohra, která nabízela neméně přitažlivý příběh a vyváženou a propracovanou hratelnost. Nutno podotknout, že se nejedná o PCčkovou, ale konzolovou záležitost. Znalci už jistě dávno vědí, že tou průkopnickou gamesou není nic jiného než kultovní GoldenEye 007. Ale abych na tomto místě jenom zbytečně netlachal, rovnou vybalím, proč se snažím nalákat nekompromisní PCčkáře přímo na očekávaný konzolový titul s názvem Metroid Prime.
Projekt Metroid není žádnou novinkou postavenou od nuly. Vychází z historie předchozích dílů, přičemž svou premiéru zažil Metroid už v roce 1986 na konzoli Nintendo Entertainment System (zkráceně NES). Později se objevil na handheldu GameBoy (1992) a nakonec i na 16-ti bitovém SNESu (1994).
Například:
1. Vetřelci neboli metroidi pocházejí z planety SR-388. Ještě před tím, než je Samus Aran vyhladila, byly některé druhy převezeny vesmírnými piráty na jinou planetu, kde došlo k jejich přemnožení. Mimoto po zničení SR-388 zbyl jeden exemplář (baby metroid), který se ukázal ve třetím díle.
2. Na konci hry Super Metroid - tj. třetího dílu, byl při likvidaci hlavního bosse přítomen onen baby metroid, jenž se transformoval do Samus Aran, díky čemuž bylo možno původce veškeré havěti zlikvidovat. Poté byla vyčerpaná Samus hospitalizována v nemocnici, kde někdo tajně odcizil (ten kdosi pravděpodobně stojí za federací vesmírných pirátů) vzorek krve s její DNA. Klonováním pak záporňáci opět vytvořili mimozemskou formu zvanou Metroid.
Na krátkém videu Samus prochází (z pohledu první osoby) temnými interiéry kamenného chrámu. Při střetu s nepřítelem se "autolockuje" zaměřování. Z videa je jasné, že i tady se dočkáme vraždění pomocí střel typu icebeam, laserbeam, blasterbeam apod. Samozřejmostí zůstane přítomnost kompaktních raketek určených k likvidaci samotných metroidů. Obzvlášť jsem zvědav, zda bude možné přehmotnění Samus Aran do podoby jakéhosi míče, díky čemuž půjde prolézat utajené prostory a zdolávat šikmé stěny.
Velkou a nepředvídanou změnou je přítomnost first person pohledu. Všechna očekávání a předpoklady (zejména ze strany fanoušků) smyla realita z prvních záběrů z letošního Spaceworldu. Všichni od Metroid Prime čekali jasnou sci-fi Zeldu, tedy chci říct third person akci mixnutou pohledy ála Doom. Jak se tato inovace projeví a zapadne do prozatímní série Metroidu, ukáže pochopitelně jen budoucnost. Z technického hlediska vypadá již nyní engine hry velmi slibně. Hlavní protagonistka oděna ve svém speciálním skafandru má na sobě tolik polygonů, že by Lara Croft zbledla závistí. Nehledě pak na okolní monstra pohybující se jako neskutečná noční můra z hrůzostrašného snu inspirovaného slavnými Vetřelci. Velký důraz je kromě animačních sekvencí kladen na okolní atmosféru a efekty. Nebudou chybět nádherné odlesky, stíny, dynamické změny osvětlení. Zatím ale nebylo viděno tolik, abychom mohli kdovíjak „hypovat“. Také musíme vzít v potaz, že Metroid Prime nevytváří původní skupina lidí, nýbrž second party team, říkající si Retro Studios. Na druhou stranu sami distributoři se nechali slyšet, že nevypustí hru dřív než bude dovedena k naprosté dokonalosti. Takže si někam zapište - Metroid Prime a konzole GameCube.