Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Metroid: Zero Mission

  12:00
Zlořád z vesmíru je prevít a musí se sním bojovat. O tom nás přesvědčila už nejedna hra a nejeden film. A pokud by ještě žil Arthur Dent, mohl by vyprávět. S nejnovějším příspěvkem do diskuse tak přichází Samus Aranová.

Metroid: Zero Mission Série Metroid je jednou z dalších velkých značek Nintenda, která této firmě přinesla vedle velmi slušných zisků i nehynoucí slávu. Na to, že se vlastně jedná o akční hru, kterých je dnes již opravdu gigantické množství, se jedná o skutečně obdivuhodný výkon. Důvod je ale jasný. Stejně jako ostatní hry od Nintenda i Metroid byl vždy „tak trochu jiný“.

Metroid:Zero Mission navazuje na úspěch předchozího gameboyového dobrodružství hrdinky Samus, nicméně příběh je posunut před všechny předchozí díly série, proto tedy i název Zero Mission. A stejně jako v ostatních Metroidech, je i zde ve světle delšího hraní příběh prakticky úplně potlačen do pozadí. Ostatně, u akčních her obecně nic neobvyklého. Stačí se prostě v úvodu dozvědět, že je Samus vysazena do příšerami zamořeného komplexu na planetě XY a má za úkol to, to a tohle. Stejně to ale během pár desítek minut zapomenete.

Metroid: Zero Mission Úvod do hry je již tradičně poněkud nudný. Stojíte uprostřed displeje v úzké chodbě a můžete jít vpravo a vlevo. Zkusíte jednu ze stran a dojdete někam, kde se ale neděje lautr nic, takže to přeběhnete zase zpátky a pak na stranu druhou. Tam to vypadá dost podobně a navíc zjistíte, že se z dané obrazovky ani nemůžete dostat jinam než zase zpátky. Nic moc, řekne si asi každý Metroidem nedotčený hráč. Jeho herní čest mu ale velí, aby se zkusil alespoň přeci jenom někam dál dostat. Následuje hledání a trocha toho zkoušení a najednou hle, ono to jde. Alespoň něco.

Je to nádherný příklad, jak vás může vpřed hnát obyčejná zvědavost.

V tuto chvíli se ale láme chleba, jelikož pokud hráč nepřistoupí na herní systém postupné explorace, nepomůže již Metroidu v jeho očích už ani svěcená voda. Vysvětlovat, že to je ale fatální chyba, nebude mít cenu, takže dál již jistě čtou jen hráči, které zajímá, proč tahle hra v závěrečné tabulce dostala tak vysoké hodnocení. Inu, je to proto, že jak již bylo napsáno, Metroid je „tak trochu jiná akce“. Po relativně pomalém začátku sice postupně dojde i na úseky, za něž by se nemusel stydět ani samotný Rambo, ale věřte nebo ne, akce prostě není tím hlavním o co tady jde, ale spíše jen jakýmsi Metroid: Zero Mission zpestřením. Ano, zní to poněkud divně, ale věřte, že se to popisuje docela špatně.

Futuristický komplex, kterým se probíjíte, je rozdělen na několik menších sekcí, mezi nimiž se můžete přesouvat pomocí výtahů. To ale pouze v případě, že tyto výtahy najdete, respektive že se k nim dostanete. K dispozici máte dobře udělanou mapu, na níž vidíte vždy tu sekci, v níž se zrovna nacházíte (můžete v ní ale i listovat a podívat se na mapky ostatní), na níž je i zakresleno, která místa jste už navštívili a která nikoliv. A to je právě podstata celé věci. Do mnoha lokací se zpočátku vůbec nemůžete dostat. Tedy ne že byste to potřebovali, ale tušíte, že byste tam mohli najít třeba save point nebo nějakou dobrou věcičku. Prostě tam chcete, ale nejde to. Nedokážete tam vyskočit, nedokážete prostřílet kostky, která vám stojí v cestě nebo je průchod třeba moc úzký. Nu, což, když to nejde, tak se podíváte jinam. Zpočátku tedy jen tak víceméně nazdařbůh bloumáte celým komplexem, sestřelíte nějaké ty potvůrky a čas od času nacházíte nějaké ty speciální předměty, které jsou ovšem velice důležité.

Zbraně a vylepšení

Morph Ball – umožňuje schoulit se do kuličky a vkutálet se do zúžených chodeb
Long Beam - klasická vysokokadenční palba s dosahem přes celou obrazovku
Missile – rakety se hodí jak v boji, tak i při zpřístupňování některých lokací
Charge Beam – držením tlačítka střelby se vaše zbraň nabije a poté vystřelí mnohem průraznější projektil
Normal Bomb – standardní bombou lze likvidovat nepřátele, ale spíš ji využijete při odpalování bloků zabraňujících dalšímu postupu
Power Grip – zachytávat se za výklenky ve zdech se Samus naučí až po získání Power Gripu
Ice Beam – vhodným zmrazováním potvor si můžete vytvořit improvizované schody
Speed Booster – s jeho pomocí při rozběhu dokážete leccos prorazit a leckterou řadovou potvoru zneškodnit
Hi Jump – „překvapivě“ se jedná o vyšší výskok
Varia Suit – skafandr do nestandardních podmínek, v němž se můžete klidně brodit i kyselinou
Wave Beam – vaše zbraň střílí dva rozšiřující se paprsky a tudíž má větší záběr
Super Missile – rakety velice silné pro boj a zároveň na několika místech nezbytné k přístupu do nových lokací
Screw Attack – Samus ve výskoku dělá salta a šrotuje tak vše co se dostane do její bezprostřední blízkosti
Power Bomb – a po nás ať přijde potopa, vyhlazující účinek devastující jak živé, tak neživé struktury
















Metroid: Zero Mission Vylepšují vám totiž vaše pohybové, bojové i speciální vlastnosti, díky nimž se pak můžete dostat právě do míst, která pro vás dosud byla nepřístupná. Můžete se tak poté třeba schoulit do kuličky a projít zúženými průchody, získat objemnější zásobník na těžkotonážní rakety nebo se naučit opakovaný výskok, díky němuž dokážete vyskákat mnohem výše. Takže hurá na mapu a podle ní hurá tam, kde jsme ještě nebyli. Co tam si tak může být? Že by další vylepšení? Nebo nějaký tvrdý boss? Takhle „na papíru“ to zní možná docela fádně, ale je potřeba velice zdůraznit, že právě toto je hlavním motivačním faktorem této hry. Získáte novou vlastnost a okamžitě otevíráte mapu a vzpomínáte, co bylo důvodem, že jste se nedostali do toho a toho koridoru a zda se vám tam nově nabytá vlastnost bude hodit. Okamžitě si tam namíříte, cestou jen tak mimochodem (skutečně prakticky jen mimochodem) sejmete pár zrůdiček a už už tam chcete být a vidět co tam je. Je to nádherný příklad, jak vás může vpřed hnát obyčejná zvědavost. Naprosto fantastické.

Metroid: Zero Mission

Naprosto parádní je pak ale hudba, která působí jakýmsi retro dojmem.

Vynikající celkový dojem je ještě umocněn jakostním technickým zpracováním, kdy grafika je sice 2D ale má svůj specifický styl, vyvolávající i na GameBoyi tu správnou futuristickou atmosféru. Naprosto parádní je pak ale hudba, která rovněž působí jakýmsi retro dojmem, ale dodává hře tu správnou šťávu, a přestože se hlavní motiv opakuje hodně často, nemějte strach, že by se vám oposlouchala. Jedinou výtku tak mám pouze k některým bossům, kteří byli na můj vkus docela obtížní a nezapadali tak úplně do celové myšlenky této hry. Na druhou stranu máte ale po zdolání takového monstra o to větší chuť jít si zastřílet do několika řadových potvor a prozkoumávat nové lokace. Doporučujeme.

Metroid: Zero Mission
Výrobce/Distributor Nintendo / Nintendo
Platforma GameBoy Advance
Ukládání pozic: ano
Multiplayer: ne
Verdikt: Akční hra, kde akce není vyloženě na prvním místě. Zní to divně? Ale hraje se to skvěle!
Hodnocení: 85% (info)

Témata: Raketa, Zisk
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

Jsou na vás hry moc těžké? V budoucnu vám možná pomůže umělá inteligence

Nový patent Sony věští budoucnost hraní, kdy může vzniknout nový nejnižší stupeň obtížnosti. Hru za...

Simulátor offroadového ježdění MudRunner vyjde i pro virtuální realitu

V MudRunnerovi se sice jezdí daleko pomaleji, než ve většině ostatních automobilových simulátorů,...

OBRAZEM: Paper Mario: The Thousand-Year Door je další příkladný remake

Paper Mario: The Thousand-Year Door je remake akčního RPG s tahovými souboji, které původně vyšlo v...

Hry ze známých sérií najdete i v mobilech. Co si zahrát?

Zlatá éra mobilních her je sice dávno pryč, ale i tak se dá najít celá řada mobilních variant her...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...