Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

MGS 3: Snake Eater – dojmy z E3

  12:00aktualizováno  9:36
Metal Gear Solid 3 je jednou z nejočekávanějších her pro PlayStation 2 a možná že i všech dob. Náš externista si vzal do práce video z letošní E3 a pokusil se alespoň trochu proniknout onou typickou ""kojimovskou"" mlhou.

MGS3: Snake Eater Dlouho očekávané oficiální představení třetího dílu proslulé stealth-akční záležitosti z produkce Konami se stalo skutečností. Na proběhnuvší letošní E3 v Los Angeles bylo možné zhlédnout zcela nový trailer připravované akce, a to v rámci tiskové konference, které se kromě Hideo Kojimy zúčastnila i spousta informací chtivých novinářů. Po skouknutí videosnímku a následné debatě s duchovním otcem série si mnozí udělali opět o něco jasnější úsudek o tom, co vlastně nový díl MGS představuje. A co že se vlastně přetřásalo v popředí akčních scén?

V podstatě šlo o upřesnění základních informací o hře, o některých jejích aspektech a také o nově aplikovaném herním systému. Patně nejrozsáhlejší část debaty směřovala k osvětlení dějové složky hry. Co se týče prezentovaného videosnímku, šlo vesměs o ukázky bojových scén, odehrávajících se v džungli. Žádné koberečky, žádné zašedlé skříně, žádný interiér s PS2 na pracovním stole neidentifikovaného technika. Koneckonců i samotný Hideo Kojima potvrdil fakt, že důraz je ve třetím dílu MGS kladen zejména na venkovní střety s nepřáteli. Přesto se můžeme těšit i na občasné nahlédnutí do nitra okolních budov, takže rozhodně nebudeme zoufat nad stereotypem zeleně zbarveného porostu.

V traileru se bylo možné pokochat hlavně různými Snakeovými dovednostmi. Styl, kterým náš oblíbenec zneškodňoval své nepřátele, oslovil příjemně spoustu přítomných. Nové pohybové techniky vyhlíží vskutku slibně. Například schopnost viset na MGS3: Snake Eater jedné ruce na větvi stromu zatímco druhá, vybavená pistolí, tiše likviduje skupinku vojáků, to je prostě paráda. Stealth akce odehrávající se v 3D prostředí džungle – to je však očividně pouze zlomek toho, co MGS 3 ve své celistvosti představuje (nebo by měl podle všeho představovat) a přestože se nové informace objevují jako houby v suchém létě, což znamená prakticky vůbec, smíme nadále doufat a věřit, že očekávaný boom po vydání hry opravdu nastane.

Jak již bylo řečeno, diskutovaný trailer příliš informací nepřinesl, ale to se koneckonců dalo očekávat – Hideovo tajnůstkářství je už dostatečně známé. Absence ukázek větších úseků dialogů nebo filmových videosekvencí však nijak nezmírnila pocit, který naplňoval duše všech přítomných nadšenců. Další vlnu nejistoty v řadách videoherních publicistů vyvolala diskuze zaobírající se časovým obdobím, do kterého děj třetího dílu MGS spadá. Šedesátá léta, o ně totiž jde, byla plná politických střetů a intrik. Někteří si jistě vzpomenou. Skutečnost, že se dění ve hře vrací o pár desetiletí zpět, dává popud ke spekulacím, zda se nejedná o prequel nové řady akčních her se Snakem v hlavní roli. Jakou úlohu bude hrát tehdy ještě mocný Sovětský svaz? A ovlivní scénář hry v šedesátých létech proslulá Studená válka? Kdo ví? Snad Hideo Kojima, ale ten to nepoví. Lišák!

Podtitulek „Snake Eater“ se v názvu herní lahůdky neobjevuje jen tak pro nic za nic. Zřejmé je, že hrdinova potrava má ve hře svůj účel – pokud budete živit svého hadožrouta jeho oblíbenými pochoutkami, projeví se to pozitivně MGS3: Snake Eater na jeho schopnostech. Ostatně on sám se k úrovni krmiva vyjádří ihned poté, co je slupne, takže hráč brzy získá přehled o jeho gurmánských sklonech. Lov bude pochopitelně pouhou součástí celku a zdali se onen celek osvědčí v praxi, budeme moci ohodnotit až v relativně vzdálené budoucnosti. Pokud jde o míru brutality, hra vypadá podstatně krvavěji než MGS 2, což v porovnání s dnešním trendem docela koresponduje.

Velký zájem je při podobných seancích o informace technického rázu, takže ani zde nebyly opomenuty dotazy na toto téma. Z hlediska herního systému se můžeme těšit na mnohá vylepšení. Herní engine použitý v MGS 2 bylo nutné inovovat, a to ze zřejmých důvodů – zatímco ve druhém dílu série bylo vše uzpůsobeno pro plížení se po okolních rovných površích a tisknutí se k plochým, rovným, pravoúhlým stěnám, nyní bylo třeba uzpůsobit vše pro pohyb v přirozeném terénu, který je mnohem různorodější a variabilnější. Dalším, neméně dúležitým podnětem pro vývoj, pak byl i záměr tvůrců zpřístupnit hráčům online verzi hry, což osobně potvrdil i velký Hideo.

Informací by, pravda, mohlo být více, ale buďme vděčni alespoň za těch pár novinek, o nichž jsme se mohli dozvědět. Snad nám pomohou ve zdraví přečkat i následující dny a měsíce očekávání. Věřme, že se nám to všem nakonec vyplatí.

Autor:


Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Nintendo prodalo k letošku přes sedm set milionů konzolí

Vlevo Gameboy (1989), vpravo Switch s odepnutými Joy-Cony

Nejúspěšnější konzolí Nintenda je handheld DS s prodeji přes 150 milionů kusů. Celkově se prodalo za dobu existence...

RECENZE: Hearthstone: The Boomsday Project láká na mechy a spíš nudí

Hearthstone: The Boomsday Project

S The Boomsday Project slaví návrat mechové a nové klíčové slovo Magnetic upravuje dynamiku hry i prostor pro...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?
Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?

Když jsem u nás v kanceláři řekla, že chystám článek o příhodách z dětství, spustila se lavina vzpomínání. Redakce se smíchem rázem otřásala v základech. Jedna si ostříhala řasy, druhá si touhu po papouškovi splnila v bažantnici, třetí nutila mladší sestru jíst mrtvé mouchy… a to není zdaleka všechno!



Najdete na iDNES.cz