Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Michael Schumacher World Tour Kart 2004

  12:00
Po dvouleté pauze se na počítače vrací fenomenální Michael Schumacher se svými motokárovými závody. Podaří se mu tentokrát překonat svého nepovedeného předchůdce?

Michael Schumacher World Tour Kart 2004 Pojednání o tomto titulu nelze začít asi jiným způsobem než odkazem na recenzi předchozího dílu, který vyšel zhruba před dvěma lety. Máte přečteno (alespoň závěrečný odstavec a hodnocení)? Pak je nabíledni otázka jak velký je mezi těmito dvěma díly rozdíl. S politováním musím přiznat, že nejmarkantnější rozdíl je asi v názvu, kde se místo číslice 2002 objevuje hodnota aktuálního roku, tedy 2004. Když to vezmeme kolem a kolem, tímto by v podstatě mohla recenze končit, s tím byste ale asi moc spokojeni nebyli. Vezmu tedy zkrátka alespoň základní informace o hře, kdybyste náhodou neměli co dělat a všechny ostatní hry už měli odehrané, tak aby vás tento článek dokázal odradit od koupě či hraní tohoto veledíla.

Jistě všichni víte, že Michael Schumacher je nejúspěšnějším a přes své povahové vlastnosti asi také nejlepším jezdcem formule 1 současnosti. A stejně jako většina okruhových závodníku začínal v útlém věku na motokárách. A právě této disciplíně se věnuje i dnes recenzovaná hra. Na svědomí ji má německé Michael Schumacher World Tour Kart 2004 studio Inverse Entertainment, které se zatím do herní historie žádnou kvalitnější hrou nezapsalo (zatím mají na kontě kromě prvního Schumacherova dílu ještě chabé závody z různých měst (London Racer, USA Racer, Europe Racer…) a konverze Moorhuhnu a Spec Ops 2 na Dreamcasta. Vydavatelem prvního dílu byla společnost JoWooD, která se však, nejspíše kvůli kvalitativním i prodejnostním důvodům, rozhodla druhý díl nepodporovat. Tvůrcům se však podařilo najít záštitu u 10tacel Studios a BigBen Interactive.

A oč tedy v MSWT2004 jde? Jedná se o arkádové závodění na motokárách na tratích v několika různých lokalitách po celém světě. Po překvapivě slušně zpracovaném intru se objeví hlavní nabídka hry, kde jsou k dispozici klasické varianty – practice, quick race, career a také multiplayer, který na rozdíl od předchozího dílu nabízí místo internetu hru přes normální síť. Kariérový mód je jednoduše strukturovaný, jsou tři úrovně šampionátu (podle kvality soupeřů i vlastní motokáry), přičemž do každé vyšší úrovně se dostanete po dosažení určitého počtu bodů na té předchozí. Před každou jízdou ještě probíhá výběr motokáry jedné z nabízených kategorií a navrch máte možnost zvolit si i barevnou kombinaci, se kterou se závodu zúčastníte. Ani zde tedy nic invenčního.

Jedná se o komerční brak snažící se vytřískat co nejvíc peněz z hloupých hráčů, kteří se nechají nalákat na slavné jméno Michaela Schumachera.

Michael Schumacher - stručná biografie

Michael Schumacher je fenoménem současného světa formule 1. Své první závody absolvoval Michael Schumacher již ve svých pěti letech. Přestože nebyl jeho otec zrovna nadšený, stejně jako mladšího bratra jej přihlásil do klubu motokárových nadšenců. Když pak v roce 1980 vznikla v Kerpenu nová dráha, věnovali jí oba mladí Schumacherové každou volnou chvíli. Dlouhé tři roky musel Michael čekat na udělení závodní licence kvůli věkovému limitu a hned v prvním roce závodění se stal juniorským mistrem Německa a svůj úspěch zopakoval v roce 1985. Postoupil o kategorii výše, a hned v první sezóně skončil třetí a o rok později ji už vyhrál. Následoval přestup do Formule Ford a kde si ho všiml Willi Weber hledající nějaký mladý talent. Michael dostal příležitost otestovat vůz Formule 3. Okamžitě byl rychlejší než tehdejší týmový jezdec a na Webera udělal takový dojem, že z toho byla dvouletá smlouva na rok 1989 a 1990. Michael se mu odvděčil třetím místem hned v první sezoně a vítězstvím v té následující. Naskýtala se šance postoupit do Formule 3000, ale Weber dal raději přednost sportovním vozům skupiny C. Společně s H.H. Frentzenem a K. Wendlingerem nastoupil do Junior týmu Mercedes Benz a díky tomuto kroku si nejspíš zajistil vstup do formule 1 rychleji, než by tomu bylo prostřednictvím Formule 3000. Svůj debut v F1 slavil Michael Schumacher na okruhu ve Spa v srpnu 1991 v kokpitu vozu Jordan. Spojení s Jordanem však trvalo jen krátkou dobu a skončilo přestupem ke stáji Benetton, kde Michael závodil vedle zkušeného Nelsona Piqueta. Hned po dvou závodech si dojel pro své první dva body. Následující dvě sezony byly ve znamení učení se. Klíčovým momentem se stal rok 1994, kdy se odehrával souboj o titul s další legendou, Ayrtonem Sennou. Brazilec startoval za Williams, nejlepší a nejvyspělejší tým téhdejší doby. Bohužel, už ve třetím závodě trojnásobný mistr světa Ayrton Senna po havárii zahynul a celým pelotonem formule 1 tento šok významně otřásl. Sezona ale pokračovala dál a postupem času se Michaelovým největším soupeřem stal Damon Hill. Před posledním závodem v Adelaide je dělil jen jeden bod. Schumacher však ve 36. kole udělal chybu a rozbil svůj vůz o zeď. Těžce poškozený monopost již nemá šanci v závodě pokračovat a koliduje s právě přijíždějícím Hillem. Smůla, nebo úmysl? Názory se různí, ale jedno zůstává jisté, Michael Schumacher je poprvé mistrem světa. O svých kvalitách definitivně přesvědčuje hned následující rok a stává se suverénně mistrem světa podruhé. Hned poté přichází nabídka od týmu s největším věhlasem v historii automobilového sportu. Začíná angažmá u Ferrari. První sezóna v roce 1997 se moc nevydařila, technická převaha Williamsů je velká. Mistrem světa se stává Jacques Villeneuve, kterému se pokusí Schumacher v posledním okamžiku zkřížit cestu. Nepříliš férový manévr je ohodnocen trestem v podobě odebrání všech bodů. Michael se nevzdává a spolu s techniky se pouští do dalšího vývoje monopostu. Další dvě sezony však patří vozům McLaren Mercedes. Jejich technickou převahu se Michael snaží alespoň trochu eliminuje svým jezdeckým uměním, ale není mu to moc platné. Dvakrát po sobě se tak stává mistrem světa Mika Häkkinen. Až v roce 2000 se Ferrari podařilo vytvořit ten správný monopost. Schumacher a Häkkinen bojují závod od závodu o vítězství a boj je otevřený až do předposledního závodu v japonské Suzuce. Zde se Michael stává potřetí mistrem světa, a vrací tak stáj Ferrari zpět na samý vrchol královské automobilové disciplíny. Podobný souboj se očekává i v roce 2001, McLaren-Mercedes jde ale do útlumu a ostatní soupeři nestíhají. Sezonu končí Michael s rekordními 123 body a pochopitelně i s titulem mistra světa v kapse. Padá i další rekord a Michael se stává jezdcem s celkově nejvíce inkasovanými body v historii, když předstihuje Alaina Prosta. I když se na další sezónu snaží všechny týmy dobře připravit, opět kraluje jedině Ferrari. Celkem sedm vítězství, dvě druhá místa a jedno třetí je bilance prvních deseti závodů. Ve Velké ceně Francie se Michaelovi podařilo překonat zdánlivě nedosažitelný rekord Juana Manuela Fangia v počtu titulů mistra světa. Sezóna 2003 se nese v podobném duchu, jediným, kdo Michaelovi stačí, je Fin Kimi Raikönen na McLarenu, přesto Schumacher získává další, celkově již šestý titul. A jak to vypadá v letošní sezóně? Ještě suverénněji než dříve. Kromě závodu v Monte Carlu vyhrál všechny Velké ceny a rázně tak vykročil k dalšímu titulu mistra světa.

Co se lokalit k závodění týče, je jich k dispozici několik (Německo, Kuba, USA, Švýcarsko, Anglie…), přičemž některé dráhy jsou uvnitř hal, některé venkovní a některé mixem obojího. Přestože se tvůrci snažili do těchto drah vložit alespoň trochu invence, jedná se vesměs o nudné a nezajímavé dráhy, navíc většinou hodně krátké. Co je ale mnohem horší, je následné chování motokáry, kdy se na použitý model pomalu nehodí ani Michael Schumacher World Tour Kart 2004přízvisko arkádový. A to se tvůrci honosí tím, že by mělo jít o ultrarealistické dílo… Modely poškození nejsou vůbec žádné, při nárazech do bariér se motokára jen zpomalí či zastaví, žádný škrábanec se neobjeví ani po kontaktu s opět velice inteligentními soupeři, kteří se tentokráte rozrostli na dvojnásobek oproti předchozímu dílu, jejich inteligence se však zvýšila pouze nepatrně. I letos platí, že v pozdějších fázích hry je možné potkat i Michaela Schumachera, ale pochybuji, že někdo vydrží u hry tak dlouho, až by se do potřebné fáze hry dostal (vzhledem k obtížnosti a rozsáhlosti celého titulu je to otázka jen pár hodin).

Ke zmínění už zbývá jen technická stránka hry. Celá zabírá celých 200 MB na pevném disku, hudební i zvukový doprovod z průměru zrovna nevyčnívá. S grafickým zpracováním je to malinko lepší, káry jsou relativně detailně udělané, na statické okolí tratě se také občas dá dívat, některé grafické efekty (například efektní kouř z výfuku) také potěší. Celkově tedy řečeno tato oblast nedopadla úplně nejhůře a občas zde jdou i vidět pokroky oproti předchozímu dílu.

Verdikt:Myslím, že nejvýstižněji by tuto hru charakterizovalo slovní spojení „pryč od toho“. Jedná se o komerční brak snažící se vytřískat co nejvíc peněz z hloupých hráčů, kteří se nechají nalákat na slavné jméno Michaela Schumachera. Pokud náhodou nebudete mít co dělat a budete si chtít zazávodit na motokárách, doporučil bych raději Moorhuhn Kart. Je to téměř stejně kvalitní (a zábavnější), ale hlavně zadarmo. Ale úplně nejlepší variantou je zajít si na motokáry „na živo“, v naší republice je takovýchto dráh několik. A za ten zážitek to určitě stojí.

Michael Schumachet World Tour Kart 2004
Minimum: CPU 500, 128 MB RAM, 32 MB VGA
Optimum: CPU 900, 256 MB RAM, 64 MB VGA
Multiplayer: ano
Další informace: nic
Výrobce/distributor: Inverse Entertainment / BigBen Interactive
Distributor v ČR: není
Oficiální stránka: homepage
Verdikt: Michael Schumacher podruhé propůjčil své jméno závodní hře a dopadlo to úplně stejně. Špatně.
Hodnocení: (info) 35%
Autor:
  • Nejčtenější

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Je mi ho líto, říká „Ciri“ o novém představiteli seriálového Zaklínače

Herečka Freya Allen, která v netflixovském seriálu Zaklínač hraje postavu Ciri, se nechala slyšet,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Svítící respirátory pro hráče byly průšvih, výrobce platí tučné odškodné

Společnost Razer dostala pokutu ve výši pětadvaceti milionů korun za to, že v době pandemie covidu...

Měl jim pomoci propagovat hru, místo toho ji v přímém přenosu zepsul

Měla to být historická událost v téměř dvacetileté historii online hry MapleStory, nakonec ostře...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest

Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...

Je to nářez, ale zatím jen v předběžném přístupu. Hráli jsme Hades 2

Jedna z nejlépe hodnocených her roku 2020 se dočkala pokračování. Hades 2 neslevuje z ničeho, co...

Sice jsme z něj neviděli ani obrázek, i tak prý nový Dragon Age vyjde do roka

Na další pokračování série Dragon Age už fanoušci čekají bezmála deset let. Podle finanční rozvahy...

Je mi ho líto, říká „Ciri“ o novém představiteli seriálového Zaklínače

Herečka Freya Allen, která v netflixovském seriálu Zaklínač hraje postavu Ciri, se nechala slyšet,...

Ani známá jména úspěch nezaručí. Toto jsou nejhorší mobilní hry

Stejně jako server Metacritic sbírá hodnocení velkých počítačových a konzolových her, zde najdete i...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a natlačil ho na tahač s...