Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Micro Machines 1 and 2: Twin Turbo

  12:00aktualizováno  27. července 2001 9:36
Znají je všichni pamětníci - malinká rychlá vozítka od motorových člunů přes sportovní autíčka až k formulím prohánějící se po všemožných površích od kuchyňského dřezu až po kulečníkový stůl. To jsou Micro Machines, které si nyní můžeme díky THQ zahrát i na GameBoyovi.
Micro Machines 1 and 2: Twin Turbo

Když jsem dostal igelitovou tašku s novou várkou review verzí her pro GameBoye, nevrhnul jsem se na ni tak nedočkavě, jako posledně. Vzhledem k tomu, že jsem se snažil udělat si co možná nejlepší přehled ve světě těchto Nintendovských handeldů a zjistil jsem, které tituly na něj právě vycházejí, těšil jsem se spíše na hry, o nichž jsem již předem tušil, že v ní nenajdu, nicméně i přesto jsem tajně doufal. Moje očekávání se bohužel vyplnila, nicméně zas až tak špatný to nebylo, hned na první pohled mě totiž upoutala trošičku pomačkaná krabice s formulema na přední straně, jíž vévodil nápis Micro Machines. Okamžitě jsem si vzpomněl na rok 1994 a 1995, kdy tyhle hry vyšly a kdy jsem byl vlastníkem, na tehdejší dobu, superrychlého PC 486 a mimi jiné také tří disket s touhle skvělou legendární gameskou. No a jak už předcházející popis situace napovídá, právě Micro Machines byla z devíti her první, kterou jsem oživil svého GameBoye. Nut no říct, že toho v žádném případě nelituji a že dokud to čas a Conquest dovolí, budu se k ní stále s chutí vracet. Ptáte se proč? Neptejte se a čtěte dále.

Je slunný páteční podvečer a my sedáme do kolegovy Fordky, abychom se jeli podívat na naši novou vilku na Slapech. Slunce se opírá do červeného laku našeho nablýskaného bouráku, Ondřej řídí, Lukáš kybicuje a zastává funkci navigátora a já spokojeně v zadní části vozu vytahuji GameBoye Micro Machines 1 and 2: Twin Turbo a vrhám se do lítých automobilových soubojů na kulečníkovém stole, pískovišti po dešti, pracovním stole, květináči či podlaze v garáži plné olejových skvrn a lepkavých kaluží. Zatímco Ondřej řídí pořád jedno a totéž auto, já za cestu plnou předem nečekaných zážitků střídám postupně formule, sportovní vozidla, tanky, obrněné auta, motokáry či motorové čluny. Oba kolegové mi zlořečí do "gamesnických závisláků" a pečlivě studují mapu, abychom do Slapů dojeli včas a za světla a přitom mi potajmu závidí. Jinak by mi přeci nenadávali.

Pařil jsem si v klídku a v pohodě dál tournament mód za krasavici Cherry a oba kolegové se soustředili na to, abychom byli co nejdříve na Slapech - všichni jsme se totiž těšili na to, až prvně uzříme nádhernou dvoupatrovou vilku zasazenou v blízkosti lesů, luk a známé vodní nádrže. Jel jsem jednu trať za druhou a sbíral poháry vítězství, Cherry se radovala a svým úsměvem mě obdarovávala za mou skvělou navigaci, což se však nedalo říct o reálu, neboť zatímco jsem si pokojně hrál a nechal se zcela pohltit touhle jedinečnou, i v dnešní době po tolika letech nesmírně zábavnou hrou, podařilo se nám zabloudit. I přestal jsem se i já smát na vyhrávající Cherry, ba dokonce jsem byl v tu chvíli tak rozčarován, že jsem její vysmátý obličej vypnul a GameBoye schoval do tašky. Má rozmrzelost však trvala pouze do chvíle, než jsem zjistil, proč jsme vlastně zabloudili - navigátor Lukáš Micro Machines 1 and 2: Twin Turbo špatně navigoval (to má z toho, že nehraje počítačové hry :-)) a tak se stalo, že jsme dvakrát přejeli správnou odbočku. Chopil jsem se mapy já a navigoval Ondřeje těmi nejužšími cestami až do doby, než ho přestalo bavit jezdit sem a tam a chopil se mapy on - mezitím se samozřejmě setmělo, a tak jsem byl nucen jen pasivně přihlížet, kterak se kodrcáme do Slapů namísto toho, abych aktivně vedl Cherry za dalšími vítězstvími.

Abych se tedy vrátil zpět do virtuální reality, konkrétně k Micro Machines, jak jsem již nastínil s Cherry, na počátku si budete moci vybrat z nejrůznějších nastavení. Tím prvním je hra jednoho či dvou hráčů, avšak multiplayer na jednom GameBoyovi upřímně nedoporučuji, neboť je zde zpracován tak, že hrají dva hráči na jednom handeldu (!) a to tím způsobem, že jeden ovládá na šipkách a druhý na tlačítkách, přičemž nemůžete (nebo jsem na to za tu chviličku, co jsem multiplayer mód zkoušel) své vozidlo ani zpomalovat, ani zrychlovat, o to se stará počítač. Jinak tento funguje stejně, jako v PC verzi - máte 4 body z osmi možných a když ujedete protivníkovi až na okraj obrazovky, máte jeden bod k dobru na úkor jeho. Vyhrává ten, kdo má v cíli po třech kolech více bodů, nebo ten, kdo za kratší dobu získá všech osm možných.

Dále si můžete vybrat jezdce, který bude řidičem, jehož ruce a nohy budete vést a dále si vyberete také své protivníky, přičemž na výběr je 11 závodníků, z čehož jsou čtyři dívčiny. Micro Machines 1 and 2: Twin Turbo Další volby závisí na vašich předchozích výběrech - v případě, že si zvolíte single race a soupeříte s protivníkem obdobným způsobem, jak jsem popisoval v případě multiplayeru, vybíráte si také trať, na níž bude souboj probíhat, v případě volby tournament postoupíte přímo do seriálu závodů.

V tournamentu to pak funguje tím způsobem, že musíte vyhrávat, vyhrávat a zase jenom vyhrávat, aby měl řidič vašeho vozu radost a abyste postupovali dále, vystřídali co možná nejvíce aut, sjezdili co nejvíce tratí a pokud možno zaplnili celý domeček autíčkama, která se vám zde objevují v závislosti na vítězně dokončených tratích. V případě, že nevyhrajete, odebírá se vám jeden život a ve chvíli, kdy nevyhrajete třikrát, seriál závodů pro vás skončil a vy jej, chcete-li, musíte rozjet znovu. V samotném mistrovství pak ještě po určité době jezdíte bonusové tratě, které jsou však docela těžké a jen velice stěží ve stanoveném časovém limitu dohratelné (bez mučení se přiznám, že ač jsem se snažil a trénoval sebevíc, nepodařilo se mi dokončit ani jednu - alespoň na GameBoyovi, na to, jak dopadaly mé pařby na PC už si bohužel nevzpomínám).

Když jsem se dostal k těm tratím, jak jsem již někde výše vzpomněl, tyto jsou rozličné a v závislosti na nich se mění také auto, s nímž máte za úkol je zdolat. Takto se například s motorovým člunem budete prohánět ve dřezu, formulema projedete kulečníkový stůl vnějškem i vnitřkem, vrchem i spodem, sportovníma autíčkama si zajezdíte po desce pracovního stolu plné školních pomůcek, Micro Machines 1 and 2: Twin Turbo obrněné transportéry budou zase vévodit podlaze v garáži plné olejových skvrn či kapek lepidla. Kdo Micro Machines zná si jistě po tomto popisu vzpomíná na desítky hodin strávených u této nesmírně zábavné hry, kdo MM na PC nehrál si snad jakous takous představu udělal.

Závěrem se jen letmo zmíním o tom, jak to vlastně všechno vypadá na GameBoyovi. Řečeno stručně a jasně - vypadá to hodně dobře, dokonce mi to přijde, že se to minimálně vyrovná originálu na PC. THQ, kteří tuhle Codemasterovskou pecku předělávali, prostě odvedli svou práci skvěle. Grafika je i na malém displeji přehledná a krásně vyvedená, zvučit to taky zvučí až neuvěřitelně dobře a i ovládání, s vyjímkou multiplayeru, mi sedělo. S klidným svědomím se tak odvážím doporučit tuhle hru všem, kdož tohohle maličkého Nintenďáckého handelda vlastní, neboť ani po roce občasného hraní neomrzí a vy se k ní budete stále vracet.

Autor:


Témata: virtuální


Nejčtenější

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Další z rubriky

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Total War: Warhammer II
RECENZE: Válečné kladivo opět udeřilo. Total War: Warhammer II je skvost

Pokud jste si mysleli, že strategický Total War: Warhammer byl vrcholem, tak jste se mýlili. V tomto případě známé pravidlo, že díl první je vždy lepší,...  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Hellblade je dokonalá simulace šílenství, kde vítězí forma nad obsahem

Netrpělivě očekávaná hra Hellblade klame tělem. Místo akční a brutální hratelnosti přináší spíše přemýšlivou návštěvu do hlavy člověka postiženého duševní...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.