Ovládání Oculus Touch

Ovládání Oculus Touch | foto: Oculus VR

Microsoft: Virtuální realitu ještě čeká kus cesty, hry působí jako dema

  • 1
Šéf xboxové divize Phil Spencer nepochybuje, že čas virtuální reality skutečně nadchází. Odhaduje však, že její průnik mezi většinové spotřebitele ještě několik let potrvá. Jako bariéru vnímá úroveň vydávaných her, ale i potřebu připojovat helmu kabelem.

„Nemyslím si, že by tvůrci her pro virtuální realitu své řemeslo již ovládli,“ tvrdí Phil Spencer. Sám přitom upozorňuje, že vlastní zařízení HTC Vive i Oculus Rift a zkoušel také PlayStation VR.

„Věřím, že si virtuální realita ve hrách najde své místo. Na to bych klidně vsadil,“ prohlásil Spencer pro web Stevivor. „Scorpio jsme navrhli jako konzoli, která virtuální realitu podporuje. Ať už se to stane letos, za rok či za dva.“

Zároveň však upozorňuje, že většina her zatím působí spíš jako experimenty, či demoverze. „Není to kritika, touto fází je třeba projít. Ale řekl bych, že (vznik plnohodnotných her) ještě nějaký čas zabere.“

Kromě toho Spencer jako problém vnímá kabely, které vedou z přilby. Obává se, že ji kvůli tomu většina hráčů odmítne používat. „Jestli budou lidé ochotní chodit s něčím na hlavě, je zcela legitimní otázka. Ale je naprosto jasné, že po prostoru nebudou chtít chodit s kabelem za zády.“

Microsoft však věří především v kombinaci reálného světa s digitálními prvky, tedy v rozšířenou realitu. Tímto směrem se ostatně ubírá i výzkum firmy, která se soustředí na brýle HoloLens.