Ilustrační fotografie

Ilustrační fotografie | foto: Microsoft

Microsoft poprvé uvedl, co stálo za tragickým odhalením Xboxu One

  • 12
Představení konzole Xbox One a první měsíce poté s největší pravděpodobností zapříčinily propastný rozdíl mezi prodejem konzolí stávající generace. Zatímco PlayStationu 4 se prodalo již přes 40 milionů kusů, Xboxů One lidé vlastní zhruba polovinu.

Microsoft se totiž v úvodu nesoustředil na hráče a řadu lidí svým přístupem odradil. Stávající šéf Xbox divize Phil Spencer po třech letech prozradil, co nepovedené odhalení přístroje zapříčinilo.

„Cílem bylo najít způsob, jak prodat 200 milionů konzolí,“ řekl Spencer v rozhovoru pro web Stevior. „Tolik kusů nikdy žádná konzole neprodala. Nejúspěšnější byl PlayStation 2, kterého se prodalo okolo 120 milionů.“

Phil Spencer

Tvůrčí tým se proto rozhodl soustředit na skupinu lidí, která se od sledování televize přesouvala k streamovacím službám jako Netflix. „Když dokážete vytvořit přístroj, který jde proměňujícím se návykům naproti, a nebere v potaz pouze hráče, může se konzolový i herní trh značně rozrůst,“ tvrdí Spencer.

I to byl jeden z důvodů, proč se Xbox One nejprve prodával jen s vestavěným pohybovým a hlasovým ovládáním Kinect. „Hodnotím to čistě z pohledu obchodních cílů a je to naprosto korektní strategie. Nikdo neměl zlé úmysly.“

„Když jsem Xbox divizi před dvěma a půl roky přebral, vrátil jsem se k tomu, abychom nenabízeli nic jiného než herní konzoli. Nemáte právo oslovit lidi v ostatních kategoriích, dokud si nezískáte přízeň hráčů. Cílem bylo dokázat právě to,“ vysvětluje Spencer proměňující se strategii firmy.

Díky této filozofii se Xbox One začal prodávat i bez Kinectu a tvůrci funkcí se opět soustředili více na hráče. Spencer přesto upozorňuje, že lidé konzoli používají ke streamování stejně často jako k hraní. Jen bylo třeba se na hráče soustředit na prvním místě.

Proměnila se ostatně i atmosféra v Microsoftu. Jeho vedení totiž hraní přestalo vnímat jako doplněk k ostatním kategoriím, stal se z něj samostatný pilíř. Tímto směrem se ostatně v posledních letech vydala řada předních firem jako Amazon, Google či Facebook.