Microsoftí GameEkonom

  • 732
Microsoft: žádné velké akce pro herní novináře *** Monolith dostane nového pána *** Relic se odhalil *** V LucasArts se propouští *** Pozor na některé hry na Windows XP se Service Packem 2

Microsoft: žádné velké akce pro herní novináře
Řada novinářů píšících o videohrách se specializací na konzoly pravděpodobně zaplakala při zprávě, která oznamovala zrušení tradice honosných akcí spojených s Xboxem. Tradiční evropské akce X0 spočívaly v podstatě v přesunu novinářů do nejrůznějších zajímavých míst Starého světa, kde jim byly prezentovány chystané tituly. Namísto nákladné a poněkud nepochopitelné monstr-akce se chce Microsoft zaměřit na skromnější lokální prezentace. Důvodů k tomuto kroku může být několik. Počínaje skandálem spojeným se zaplacenými recenzemi Driv3ra společnosti Atari (Microsoft by asi nerad čelil podezření z uplácení herních novinářů) až po mizerné finanční výsledky herní divize Microsoftu, které lze sice brát jako investici do budoucna, ale proč se dostávat ještě hlouběji do červených čísel kvůli zábavě pro pár novinářů? A dost možná se Microsoftu nebude chtít vysvětlovat, proč si majitelé Xboxu počkají na Doom 3 nejspíše až do příštího roku, i když za to může spíš studio Vicarious Visions, které na konverzi pracuje.
Kromě menšího počtu "pozitivně naladěných" novinářů znamená zrušení celoevropské akce jinou věc – totiž odložení uvedení nové generace herního zřízení Xbox 2, který je vyvíjen pod kódovým označením Xenon. Akce X04 totiž byla první vhodnou příležitostí pro Microsoft vyložit trumfy. Takhle vypadá jako nejpravděpodobnější zahájení prodejů na Consumer Electronic Show v Las Vegas, která začne 6. ledna. Amerika jako místo slavnostního zahájení prodeje dává sice větší smysl, ale uvádět nové zařízení těsně po vánocích, když hry a herní konzoly patří k dárkům nejoblíbenějším, nevypadá jako úplně ideální nápad. Nicméně právě na CES před čtyřmi lety představil Microsoft světu první Xbox. Navíc Microosft slibuje, že Xbox bude první konzolou nové generace, která se dostane na trh a mezi CES a E3, na které chce nabízet Sony PS3, se žádná významnější událost nekoná. Ale nechme toho, mluvit Microsoftu do marketingu by bylo s ohledem na výsledky této disciplíny v Microsoftu docela drzost.
Zdroj: Gamasutra

Monolith dostane nového pána
Vývojářské studio Monolith, které stojí za očekávanou hrou Matrix Online a úspěšnými tituly No One Lives Forever 1 a 2, Alien vs. Predator 2, Blood nebo Tron 2.0, bude do prvního října převzato společností Warner Brothers patřící koncernu Time Warner. Studio existující deset let tak přijde o samostatnost.
Převzetí celé společnosti následuje po loňském nákupu 20 % akcií Monolithu, při kterém si Warneři vymínili možnost odkoupit firmu celou a nyní tento záměr realizovali. Detaily smlouvy nebyly zveřejněny. Pro Monolith se ale má změnit jen málo, ostatně šéfka Monolithu bude podřízena spoluzakladateli tohoto studia Jasonu Hallowi, který je nyní na pozici vicepresidenta divize Warner Brothers Interactive Entertainment.
Zdroj: GamePro

Relic se odhalil
Naopak díky pravidlům platným pro společnosti, jejichž akcie se veřejně obchodují, pronikla na veřejnost informace o tom, jak probíhal nákup jiného vývojářského studia Relic distributorem THQ. I když se celkem hovoří o 10 milionech dolarů, skutečné hotovosti v celé transakci figurovalo minimum, téměř devět milionů z celé transakce totiž tvoří těžko uchopitelná komodita zvaná "goodwill", jejíž definici pochopí ze skript pro VŠE jen malé procento smrtelníků, mezi které bohužel nepatřím.
Dalšího půl milionu, to jen pro detail, tvoří odpuštění dluhu, takže do kapsy dostali lidé z Relicu asi 54 700 dolarů. Na naše pořád ještě milion, ale k díře do světa vážně daleko. Malou náplastí může zakladateli Relicu být, že k nastartování firmy mu stačilo 5 000 dolarů, takže svou investici po letech nakonec zdesetinásobil.
Zdroj: Gamasutra

V LucasArts se propouští
Společnost LucasArts nejprve propustila 31 zaměstnanců, aby poté oznámila zásadní restrukturalizaci svého vývojářského studia. Kromě propouštění společnost sáhla k povýšení Petera Hirschmanna, který se podílel na vývoji Star Wars: Battlefront and Mercenaries, na pozici viceprezidenta pro vývoj produkt. Hirschmann v LucasArts pracuje dva roky, předtím pracoval jako producent v Electronic Arts.
Propouštění a oznámená restrukturalizace je důsledkem příchodu nového prezidenta společnosti Jima Warda, který od května hledal způsob, kterým zlepšit fungování firmy. Základem bude minimalizace interního vývoje, většina práce bude outsourcována do oblastí s levnější pracovní silou, společnost se také soustředí na produkci menšího množství titulů. Fanoušky titulu Knights of the Old Republic asi zamrzí zpráva, že v rámci propouštění odešli lidé, kteří začínali pracovat na třetím pokračování této pecky z prostředí Star Wars.
Zdroj: GameSpot

Pozor na některé hry na Windows XP se Service Packem 2
Microsoft zveřejnil seznam aplikací, jejichž funkce může být negativně ovlivněna instalací bezpečnostního balíčku Service Pack 2 pro Windows XP, v seznamu je i několik počítačových her. Přestože je velice snadné začít nadávat na neschopnost Microsoftu, stojí za připomenutí fakt, že zvýšení bezpečnosti je vždy vyváženo určitými omezeními.
Pokud jste zažili útok MSBlastu nebo jiného hodného červíka, tak určitě víte, o čem je řeč. Nemožnost chvíli hrát jednu, dvě hry (a dost možná, protože využívají nebezpečných metod komunikace) pak není až tak vysokou cenou za ušetřené nervy. Mezi nepodporované hry patří například Unreal Tournament 2003 nebo Max Payne 2.
Zdroj: Microsoft