Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mimesis Online - preview

  12:00aktualizováno  12:01
Pokud vám nic neříká jméno společnosti Tannhauser Gate, která má na svědomí hru, o níž bude dneska řeč, není se čemu divit. Tato polská firmička se dosud s ničím významným v herní branži nepředvedla, takže Mimesis Online bude jejím prvním pokusem, jenž se chystá být další položkou v databázi MMORPG.

Mimesis Online

Pokud vám nic neříká jméno společnosti Tannhauser Gate, která má na svědomí hru, o níž bude dneska řeč, není se čemu divit. Tato polská firmička se dosud s ničím významným v herní branži nepředvedla, takže Mimesis Online bude jejím prvním pokusem (a doufejme, že ne posledním). Podle prvních dojmů, které lze získat z betaverze této hry, to zatím nevypadá zle, takže se pojďme podrobněji podívat, co si na nás naši severní sousedé připravili.

Mimesis Online bude spadat do stále se rozvíjejícího žánru MMORPG, který v současnosti zažívá velký boom. Příběh hry je zasazen do budoucnosti, která Zemi čeká za nějakou blíže neurčenou dobu. Šest set let po skončení galaktické války došlo ke katastrofě, která ze zemského povrchu vymazala většinu života a tím dala prostor k vytvoření zcela nových životních podmínek i ras, které se na ně adaptovaly. Jak vidno z předchozích vět, nebude pobyt v novém světě žádnou selankou a kdo se nepřizpůsobí jeho krutým pravidlům, pravděpodobně to nebude mít lehké. Základní idea hry je tedy zřetelně sci-fistická, proto se nesetkáte s žádnou magií, pouze s používáním psionických sil a čistě technologických zázraků.

Mimesis Online

Konkrétní postřehy o Mimesis Online, které se dají vypozorovat při hraní betatestovací verze, můžeme začít třeba popisem výběru postavy. Nejdřív ze všeho je třeba si vybrat rasu - a i když jsou v betě k dispozici pouze tři volby (muž, žena a Hirudon), ve finální verzi jich bude podstatně víc. Kromě lidí byly zveřejněny ještě dvě rasy - již zmínění Hirudoni a Skirrové, ostatní jsou dosud v přísné ilegalitě. Až si postavu pojmenujete, můžete jí vybrat další drobnosti jako barvu kůže, účes, oblečení, tetování a tak dál. Kromě těchto věcí, které jsou spíš jen vizuální záležitostí, je pochopitelně třeba vybavit svou postavu základními vlastnostmi (síla, výdrž, inteligence, vůle…), které se liší podle toho, jakou rasu jste si vyvolili, a vy si pak můžete sami vybrat, které z nich chcete dál rozvíjet a které necháte zakrnět. Nové schopnosti a skilly pak můžete získávat i během hraní tím, že plníte určité questy či získáváte určité předměty. Rovněž tak můžete získat přístup k novým schopnostem tím, že se přidáte k některým organizacím a komunitám.

Mimesis Online

Systém vývoje postavy funguje tak, že zároveň s tím, jak získáváte zkušenosti, se rovnou vyvíjíte v oblastech, které jste si vybrali. Nemusíte tedy čekat, až dosáhnete určitého množství zkušeností, jako tomu obvykle v RPG bývá, a úrovně tu slouží pouze k tomu, aby měl hráč hrubé povědomí o tom, jak daleko už s vývojem postavy je. Ze stejného důvodu neexistuje v Mimesis Online žádný "experience cap", ale nemusíte se bát, že by se vaše postava mohla stát neporazitelnou - vždycky budou existovat protivníci, na které sami nestačíte, ať jste jakkoliv silní. Zkušenosti získáváte nejen bojováním, ale třeba i učením a používáním skillů, nebo plněním questů (ty jsou na zkušenosti nejštědřejší).

Patříte-li k oněm akčně naladěným hráčů, nepochybně jste zvědaví hlavně na souboje. Ty probíhají v realtimu a dělí se na souboje na blízko a na dálku. Podle toho, jaké máte zrovna k dispozici zbraně, si můžete vybrat typ útoku, a některé nové můžete získat později při hře podle toho, jak se bude vaše postava vyvíjet. Množství zbraní, brnění i dalších pomocných drobností vypadá uspokojivě - stačí si zajít do některého z obchodů a vybírat ze široké nabídky. Kdybyste se však náhodou necítili na opravdové souboje, můžete se klidně účastnit cvičných "gladiátorských soubojů" v arénách, kde získáváte zkušenosti celkem bez rizika. Mimesis Online Byla-li řeč o obchodech a příslušenství do inventáře, musím zmínit i to, jakým způsobem si lze své předměty, případně peníze skladovat. Jednak můžete obojí dávat do bank, jednak si to lze uschovávat v pronajatých pokojích a třetí možností je mít všechno uložené u sebe doma (čímž se ovšem vystavujete riziku, že se vám tam někdo vloupe a vaše nashromážděné bohatství vám odnese). Vlastní dům si sice nemůžete sami postavit, ale lze si ho koupit, případně koupit pozemek a nechat si na něm dům postavit. Pro klid duše si pak můžete i najmout nějaké ty NPC a platit jim za hlídání vašeho majetku.

Koncept hry je plánován zhruba tak, že k jednomu serveru se může připojit maximálně kolem dvou tisíc hráčů, což ovšem zdaleka není konečné číslo. Každý server totiž představuje jednu zemi, která je velká zhruba sto čtverečních kilometrů. Každá země má definované své vlastní klima, flóru i faunu a hráč mezi nimi může libovolně cestovat. Je přitom evidentní, že tímto způsobem lze svět Mimesis Online rozšiřovat téměř donekonečna, takže se nemusíme bát, že bychom se časem začali nudit ve stále stejných herních kulisách. I samotné světy se budou stále vyvíjet - budou se objevovat nové živočišné druhy, ty staré budou mutovat, měnit se Mimesis Online budou i sociální, politické a ekonomické podmínky kolem vás, což by mělo okolní svět činit velmi dynamickým. Všechno je navíc uzpůsobeno tomu, abyste s postupem hraní naráželi na stále nové výzvy a otázky - zatímco některé záhady se vám tedy vyjasní, jiné naopak teprve začnou vyvstávat.

Ačkoliv by prý i samotný jedinec měl být schopen ovlivnit běh celého světa, mnohem lépe mu to půjde, pokud se spolčí s ostatními individui a musíte počítat s tím, že některé questy půjde vyřešit pouze za pomoci jiných hráčů. Na druhou stranu má samostatné individuum některé nesporné výhody - například na sebe poutá méně nežádoucí pozornosti :-). Přesto by hra měla být tak vyvážená, aby neupřednostňovala ani jeden způsob, a zůstává tedy na vás, jestli raději využijete větší síly kolektivu, nebo si vyberete spoléhání na vlastní schopnosti. Rozhodnete-li se pro týmovou spolupráci, vězte, že v jedné skupině může být pouze omezený počet postav, přičemž tento počet je limitován zkušenostmi velitele.

Co se ovlivňování herního světa kolem vás týká, tak systém sice umožňuje libovolné deformace terénu, ale potíž je v tom, že by se při každém takové změně muselo posílat obrovské množství dat všem hráčům, takže po většinu doby bude zatím tato možnost hráčům nepřístupná a pouze občas najde své uplatnění.

Mimesis Online

Možnosti interakce se však pochopitelně nebudou omezovat jen na souboje či deformace prostředí. Jednotliví hráči mohou mezi sebou komunikovat nejen pomocí psaného projevu, ale připraveno je i několik sad gest, potřásání rukou či úklon. Povoleno je zabíjení ostatních hráčů, ovšem za příliš časté vraždění jsou připraveny pokuty a autoři ujišťují, že budou velmi citelné. Pokud se totiž stanete hledaným psancem, nedostanete se do některých měst, ani do obchodů a čeká vás život plný nenadálých útoků od úplně cizích hráčů.

Jak sami vidíte, je toho dost, co mohou Mimesis Online svým hráčům nabídnout, a i když v testovací betaverzi není k vidění zdaleka všechno, o čem jsme tu dneska mluvili, přesto vypadá další z MMORPG jako vcelku zajímavý projekt, který se ve světě online her neztratí.

Autor:


Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...



Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Osm a jedna exkluzivní klasika, které by si zasloužily remake na PS4

Killzone 2

Po fenomenálním Shadow of the Colossus vývojáři z Bluepoint Games oznámili, že se chystají na další remake. Půjde opět...

Další z rubriky

Ulov si monstrum a zkus to přežít. První dojmy z Hunt: Showdown

Hunt: Showdown

Přežil jsi, abys zemřel příště. Lovec je ve světě Hunt: Showdown odpočitatelná položka a zároveň to nejdůležitější, co...

Začala beta NHL 19. Schválně jestli najdete nějaký rozdíl oproti NHL 18

NHL 19

Na první pohled se nic nezměnilo, ale pokud si hru zahrajete, určitě oceníte daleko přesnější ovládání. Čas na...

Zachrání střílečka Control klesající reputaci autorů Maxe Payna?

Control

Během tiskové konference Sony byla oznámena tajemná hra Control od autorů legendárního Maxe Payna. První trailer však...

Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?
Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?

Když jsem u nás v kanceláři řekla, že chystám článek o příhodách z dětství, spustila se lavina vzpomínání. Redakce se smíchem rázem otřásala v základech. Jedna si ostříhala řasy, druhá si touhu po papouškovi splnila v bažantnici, třetí nutila mladší sestru jíst mrtvé mouchy… a to není zdaleka všechno!



Najdete na iDNES.cz