Mirek Mrňa o přípravě Horkého Léta 2

Mirek Mrňa o přípravě Horkého Léta 2
Mirek Mrňa

Proč si začal dělat na Horkém Létě 2? Bylo to na objednávku od JRCčka, nebo to byl tvůj vlastní nápad?
Byl to můj vlastní nápad. Já jsem vlastně udělal Horké léto jedna no a pak jsem začal dělat i dvojku. Po čase se mě ale Sláva Pavlíček (big boss v JRCčku - by VRECO) zeptal, jestli nechci pomoct, že mi může poskytnou programátory a půjdeme do toho půl napůl, tak jsem to přijal.

Kolik lidí na tom teda dělá?
Dělá na tom jeden scénárista, dva programátoř, tři grafici a dva hudebníci.

Jak bude ve dvojce řešenej dabing?
Stejně jako v předchozím díle, to znamená, že všechny postavičky bude dabovat Zdeněk Izer, plus hlavní postavičku ženské bude dabovat samozřejmě ženská.

A už víš kdo?
Samozřejmě, bude to studentka DAMU. Bude to sice neznámý hlas, ale ta tvář je známá, protože hraje v nových dílech seriálu Život na zámku.

Na Horkém Létě 2 dělá i skvělej kreslíř Honza Štěpánek. Kde jsi ho sehnal?
Právě tohohle kreslíře jsme sehnali díky JRC a hlavně díky tomu jsme s ním do toho šli. Honza se živí kreslením odjakživa. Začal tím, že obreskloval obrázky, pak začal dělat kreslený seriály, má svoje výstavy. JRC se k němu dostalo přes někoho z redaktorů Ikarie a potom jsme do toho šli.

Nejdůležitější pro hru je reklama. O Horkém Létě 2 se ale zas tak nemluví, i když jeho vydání už je na spadnutí. Chceš to řešit jako Top Galaxy, které se o Dream Landu zmínilo až těsně před vydáním, nebo pustíš nějaké informace dřív?
Budeme zveřejňovat informace průběžně, třeba v květnovým GameStaru vyjde rozhovor s autorama a bude tam i krátký preview, finální reklamu pak nechávám na JRC, protože já se starám o vývoj.

Jak je hra řešena designově?
Je to samozřejmě hra, která běhá pod Windowsem, Directama 6.1, bude mít podporu 3D karet, ale protože je to adventura, tak se to projeví maximálně v intru nebo nějakých měničkách. Hra má paralaxní scrolling, dokáže scrollovat až 256 paralaxních rovin jak vertikálně, tak horizontálně, některý scrollující obrazovky jsou opravdu dlouhý, protože se jedná o několik A trojek vedle sebe. Bude to prostě hodně náročný. Mimochodem na dabování jedničky byl jeden den a dabovalo se deset hodin, na dvojku už počítáme na dabování čtyři pracovní dny. Bude to o hodně rozsáhlejší a hlavně tam bude spousta her ve hře. Budou tam třeba závody v pití, závody ve střílení, bude se tam hrát poker, bude tam prostě spousta akčních miniscén.

Koho napadlo udělat hry ve hře?
Napadlo to našeho geniálního scénáristu.

Budou ty miniscény pasovat do linie děje a jak nutné bude jejich zvládnutí k dalšímu pokračování ve hře?
Meziscény zapadají do linie děje a bude důležitý je zvládnout, i když nebude důležitý, jak je zvládnout, ale musejí jima projít.

Mirek Mrňa

Jak dlouho se na Horkém Létě 2 pracuje?
Je to vlastně teprve krátce, pracujeme na tom od listopadu a bude to vydané rekordním čase.

Nemyslíš si teda, že to bude na úkor kvality?
Na úkor kvality to rozhodně nebude, hra bude vydaná v tu chvíli, kdy bude hotová a kdy bude v pořádku. Pokud to nestihneme v termínu, kterej jsme si stanovili (červen 1999 - by VRECO), tak to prostě posuneme. Může se ale klidně stát, že vyjde až koncem léta, i když hra bude hotová už v květnu, protože ji chceme nejprve důkladně otestovat.

Můžeš prozradit nějaké technické informace o hře?
Hra bude mít přes 50 herních obrazovek, ale rozsahově je to opravdu obrovské. Bude velký problém vejít se na jedno cédéčko.

Myslíš si teda, že to může rozsahově konkurovat Dreamlandu, o kterém se mluví jako o nejrozsáhlejší české adventuře?
Tak Dreamland pro nás není víceméně konkurence, protože je to hra o něčem jiném. My narážíme na český styl humoru a hlavně chceme konkurovat tou hratelností. Dreamland má pěknou grafiku, i když si myslím, že ta naše grafika je lepší. Je pravda, že oni to dělali moderní technikou, airbrushem, kdežto my to děláme klasickým kreslením na čtvrtku a scannováním. Oni ale měli vysoký rozpočet, řádově několik milionů (podle našich informací asi jedenáct milionů - by VRECO), kdežto my na to máme asi jenom 500 tisíc.

Říkáš, že se zaměřujete na humor. Čím teda chcete trumfnout Poldu, kterej byl a stále ještě je úspěšnej hlavně kvůli coolové grafice a hlavně vtipnosti?
Polda pro nás bude jediná konkurence, protože je to podobný styl. Půjdeme na ně hratelností, příběhem, akčníma scénama, grafikou, prostě vším.

Proč budou ve hře zcela jiné postavičky, když se má jednat o pokračování?
Protože se děj odehrává v jiným čase a na jiném konci světa. Jde o to, že někdy v polovině devatenáctého století se na středozápadě dostanou indiáni do problémů, protože mají problémy s kmenem jednookýho Dinga. A mají jednu legendu - když bude nejhůř, tak šaman vyvolá kouzlo, díky němuž přijde borec z jinýho světa, z jinýho místa, z jiný doby, kterej tu indiánskou vesnici zachrání. Jenomže v našem věku zuřila obrovská bouře a omylem se do tý minulosti dostane Majer. Samozřejmě když uvidí Majera a on promluví, tak ho chtějí zabít. Okamžitě. První teda musí dokázat, že je schopnej přežít a tu vesnici zachránit.

Problémem jedničky byla instalace, protože na výběr byla buď jednomegová verze, která docela často padala, nebo třistamegová, což mi ve své době připadalo na českou hru podobného rázu docela hodně. Jak bude řešena instalace ve dvojce?
Tady bude instalace, kde si budou všichni instalovat jenom to, co budou chtít - jenom grafiku, jenom hudbu, animace... všechno možný. Takže bude klasická instalace, která bude mít šest minikroků, takže klasická instalace podobná Windows.