Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mission: Humanity - kulatá realtimovka

  12:00aktualizováno  14. září 7:35
Co už se tak dá vymyslet na konceptu RTS nového? To byste se divili - tak například kulaté mapy bez konce, kde se s tankem vydáte rovně za nosem a skončíte přesně na tom místě, kde jste vyšli. Jsou i další možnosti a tahle realtimovka vám některé z nich ukáže.
Mission: Humanity

Mission: Humanity se odehrává ve vzdálené budoucnosti. Ze Země už nezbyla ani hrouda a přeživší hrstka kolonistů se po bloudění vesmírem nakonec usadila na pusté planetě. Bohužel se ukáže, ze planeta leží ve sféře zájmu jakýchsi mimozemšťanů, kteří ji už mají zanesenou ve svých katastrálních mapách i ledaskde jinde a nemají prostě zájem, aby se na jejím povrchu roztahovali bůhvíjací kočovníci. Lidstvo už se ale své nové domoviny vzdát nechce, a tak začíná první ze série dlouhých a těžkých bitev nejen o zmíněnou planetu, ale rovnou o celý sluneční systém.

Ačkoliv na příběhu bychom jen stěží hledali něco výrazně originálního, vytváří aspoň dobré předpoklady pro to, aby se originální prvky mohly uplatnit přímo ve hře. Zatímco v jiných realtimových strategiích (já jsem vám ještě neřekla, že to bude RTS?) jsou vaše úkoly rozdělené do misí a nesměřují k nějakému globálnímu cíli, tady máte splnit jeden hlavní úkol: dobyt celý solární systém. To se sice v praxi skládá z bitek o jednotlivé planetky, ale zatímco v jiných hrách se už k dobytým územím nevracíte, tady je tomu jinak. Jakmile některá planeta spadne pod vaši vládu, přesunete se sice na další, ale všechny již ovládnuté musíte stále navštěvovat a kontrolovat, jestli na nich všechno běží tak, jak má. Z toho, že lze během misí přelétat z jednoho území na druhé, vyplývá i možnost útočení na několika místech (planetách) najednou.

Mission: Humanity

Druhým zajímavým prvkem jsou kulatá území - protože bojujete na planetách, nemají mapy žádný konec. Když se vydáte s vojákem na pochůzku a půjdete pořád rovně, dojdete (podle známého principu z cimrmanovského Dobytí severního pólu) zase na místo, odkud jste vyšli. Tytam jsou taktiky, kdy jste si v pravém dolním rohu mapy opevnili základnu a čekali, až vás seshora napadne nepřátelská armáda. Tady na vás může nepřítel vyrazit odkudkoliv bez ohledu na to, že to vypadá, jakoby měl přijít zleva mírně seshora (kde jste objevili jeho základnu). Není totiž žádným problémem přejít území pěkně druhou stranou a vynořit se "za" vaší základnou v místech, kde nestojí ani jedna ostřelovací věž a kde jste nějak zapomněli postavit ochranné zdi.

Kromě vyjmenovaných vlastností je o Mission: Humanity známo ještě to, že v něm budeme těžit rudu a nějaké další suroviny, že nabídne přes dvacet planet a sto typů jednotek (přičemž všechny budou ještě dál upgradeovatelné), že budete moci bojovat za obě (lidskou i mimozemskou) strany a že vydání se plánuje na říjen roku 2000. Poslední věta bude patřit autorům a vydavatelům - prvními je tým Techland a druhými Eon Production.

Autor:




Nejčtenější

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed 4: Black Flag
Blíží se konec Denuva? Protipirátská ochrana padla během jediného dne

Aktuální hit Shadow of War nevydržel pirátům odolávat dlouho. Navzdory použití „neprolomitelné“ ochrany Denuvo se objevil funkční crack do 24 hodin od vydání.  celý článek

Assassin's Creed: Origins
Assassin’s Creed Origins v DLC nabídnou i boj proti zombie faraonům

Vypadá to, že placené přídavky pro hru Assassin’s Creed nabídnou o něco pestřejší hratelnost než původní dějová linka. Dočkáme se tak i výletu do egyptské...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.