Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mistmare – temný středověk ve 20. století

  12:00aktualizováno  12:02
Alternativní historie našeho světa se v počítačových hrách již několikrát objevila, ale snad ještě nikdy nebyla tak zajímavá jako v připravované hře Mistmare. Píše se sice dvacáté století, ale civilizace je na úrovni středověku, svět je sužován tajemnou smrtící mlhou, lidstvo přežívá v několika oddělených enklávách a hlavní slovo má inkvizice.

Mistmare

V poslední době se objevuje čím dál tím více titulů, které balancují mezi několika herními žánry. Další takovouto kombinací by měla být i hra Mistmare, kterou vyvíjí firma Arxeltribe. Příběh hry se odehrává roku 1996 a zavede nás do Evropy, ovšem do Evropy pojaté trochu alternativně. Svět totiž není takový, jako ho známe my, ale technologicky i společensky je někde na úrovni středověku, přičemž atmosféra balancuje mezi osvíceneckou renesancí a temnou gotikou. Důvodem této "zaostalosti" je tajemná mlha, která se rozprostírá nad většinou známého území a způsobuje šílenství každému, kdo s ní přijde do styku. Tato mlha brání v cestách přes moře, obklopuje Britské ostrovy a drží je v izolaci, podobně odříznutý je i sever a jih Evropy. V žádné obydlené části nikdo nemá ani ponětí o tom, jak vypadá zbytek světa...

Ostrůvky života se uprostřed mlhy udržují díky magickým zvonům, posvěceným v chrámech a kostelech. Jejich zvonění dokáže udržet mlhu od některých měst, které tak přežívají jako oázy uprostřed pouště. Během hry taková místa navštívíme, bude se jednat například o Paříž, Antwerpy či Avignon. Asi nejvíce štěstí mají lidé žijící v Římě. Jedná se o dost bohaté město, na jehož prosperitě má největší zásluhu církev. Mistmare Ta k prosazení svých zájmů využívá kromě jiného také inkvizitory, kteří fungují jako jakási policie. Jedním z těchto inkvizitorů je i hlavní hrdina hry, mladý Join Isador, který je cvičen nejen v boji, ale ovládá i magické umění. Děj hry začíná ve chvíli, kdy je Join pověřen úkolem dopadnout muže obviněného z vraždy a kacířství.

Jak už jsem zmínil v úvodu, hra Mistmare by měla být mixem adventury, akce a RPG. V praxi to znamená, že budeme s hlavním hrdinou prozkoumávat zubožený svět, shánět informace při rozhovorech s NPC postavami, bojovat s různými monstry i zloduchy a při tom všem získávat zkušenosti a vylepšovat si svoji postavu. Autoři zatím slibují kolem 80 postav, se kterými se můžete dostat do interakce (což znamená rozhovor nebo obchodování), a přes 35 druhů různých příšer, jako jsou obří krabi, chodící stromy, nemrtví, draci či ledoví obři. Hlavní hrdina bude mít šest hlavních atributů – inteligenci, koncentraci, sílu vůle, obratnost, zdraví a sílu. Kromě toho disponuje schopností sesílat kouzla a mnoha bojovými i nebojovými dovednostmi. Zbraně budou rozděleny do několika víceméně typických skupin (jednoruční zbraně, obouruční meče, sekery a kladiva, muškety a další) a i nezbraňové skilly budou celkem klasické, takže Join bude ovládat například otvírání zámků či akrobacii. Ve hře se bude hrát také na Mistmare přesvědčení, i když spíše než v dimenzích dobro/zlo se bude náš hrdina pohybovat mezi řádem a chaosem – toto jeho rozpoložení bude ovlivňovat reakce NPC a některé události, tak jak už tomu v dobrých RPG bývá zvykem. Zajímavý by měl být i vliv denní doby na různé události, takže někoho třeba potkáte na tržišti pouze dopoledne, jinou osobu budete moci navštívit jen večer a podobně.

Hra poběží na oblíbeném LithTech enginu a měla by vypadat opravdu dobře – to můžete konec konců sami posoudit v naší galerii screenshotů. Dočkat bychom se měli spousty interiérů a exteriérů, nebude chybět ani počasí a různé další efekty. I když grafika vypadá velmi povedeně, minimální konfigurace není nijak přemrštěná (Pentium 450MHz, 128 MB Ram a 16MB 3D karta), ale je pravda, že zatím jen těžko posoudíme, jak se hra na takové sestavě bude hýbat. Pokud však autoři využijí možnosti vyzkoušeného enginu a navíc se jim povede do hry dobře zakomponovat všechny vychytávky a možnosti, které slibují, mohli bychom se dočkat velice zajímavého titulu.

Autor:


Témata: Církev

Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Nový Tomb Raider umožní nastavit obtížnost soubojů, hádanek a průzkumu

Shadow of the Tomb Raider

Shadow of the Tomb Raider jde dál v nastavení obtížnosti. Kromě klasických stupňů Easy, Normal, Hard umožní dále...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...



Najdete na iDNES.cz