Mistmare – temný středověk ve 20. století

  • 1
Alternativní historie našeho světa se v počítačových hrách již několikrát objevila, ale snad ještě nikdy nebyla tak zajímavá jako v připravované hře Mistmare. Píše se sice dvacáté století, ale civilizace je na úrovni středověku, svět je sužován tajemnou smrtící mlhou, lidstvo přežívá v několika oddělených enklávách a hlavní slovo má inkvizice.
Mistmare

V poslední době se objevuje čím dál tím více titulů, které balancují mezi několika herními žánry. Další takovouto kombinací by měla být i hra Mistmare, kterou vyvíjí firma Arxeltribe. Příběh hry se odehrává roku 1996 a zavede nás do Evropy, ovšem do Evropy pojaté trochu alternativně. Svět totiž není takový, jako ho známe my, ale technologicky i společensky je někde na úrovni středověku, přičemž atmosféra balancuje mezi osvíceneckou renesancí a temnou gotikou. Důvodem této "zaostalosti" je tajemná mlha, která se rozprostírá nad většinou známého území a způsobuje šílenství každému, kdo s ní přijde do styku. Tato mlha brání v cestách přes moře, obklopuje Britské ostrovy a drží je v izolaci, podobně odříznutý je i sever a jih Evropy. V žádné obydlené části nikdo nemá ani ponětí o tom, jak vypadá zbytek světa...

Ostrůvky života se uprostřed mlhy udržují díky magickým zvonům, posvěceným v chrámech a kostelech. Jejich zvonění dokáže udržet mlhu od některých měst, které tak přežívají jako oázy uprostřed pouště. Během hry taková místa navštívíme, bude se jednat například o Paříž, Antwerpy či Avignon. Asi nejvíce štěstí mají lidé žijící v Římě. Jedná se o dost bohaté město, na jehož prosperitě má největší zásluhu církev. Mistmare Ta k prosazení svých zájmů využívá kromě jiného také inkvizitory, kteří fungují jako jakási policie. Jedním z těchto inkvizitorů je i hlavní hrdina hry, mladý Join Isador, který je cvičen nejen v boji, ale ovládá i magické umění. Děj hry začíná ve chvíli, kdy je Join pověřen úkolem dopadnout muže obviněného z vraždy a kacířství.

Jak už jsem zmínil v úvodu, hra Mistmare by měla být mixem adventury, akce a RPG. V praxi to znamená, že budeme s hlavním hrdinou prozkoumávat zubožený svět, shánět informace při rozhovorech s NPC postavami, bojovat s různými monstry i zloduchy a při tom všem získávat zkušenosti a vylepšovat si svoji postavu. Autoři zatím slibují kolem 80 postav, se kterými se můžete dostat do interakce (což znamená rozhovor nebo obchodování), a přes 35 druhů různých příšer, jako jsou obří krabi, chodící stromy, nemrtví, draci či ledoví obři. Hlavní hrdina bude mít šest hlavních atributů – inteligenci, koncentraci, sílu vůle, obratnost, zdraví a sílu. Kromě toho disponuje schopností sesílat kouzla a mnoha bojovými i nebojovými dovednostmi. Zbraně budou rozděleny do několika víceméně typických skupin (jednoruční zbraně, obouruční meče, sekery a kladiva, muškety a další) a i nezbraňové skilly budou celkem klasické, takže Join bude ovládat například otvírání zámků či akrobacii. Ve hře se bude hrát také na Mistmare přesvědčení, i když spíše než v dimenzích dobro/zlo se bude náš hrdina pohybovat mezi řádem a chaosem – toto jeho rozpoložení bude ovlivňovat reakce NPC a některé události, tak jak už tomu v dobrých RPG bývá zvykem. Zajímavý by měl být i vliv denní doby na různé události, takže někoho třeba potkáte na tržišti pouze dopoledne, jinou osobu budete moci navštívit jen večer a podobně.

Hra poběží na oblíbeném LithTech enginu a měla by vypadat opravdu dobře – to můžete konec konců sami posoudit v naší galerii screenshotů. Dočkat bychom se měli spousty interiérů a exteriérů, nebude chybět ani počasí a různé další efekty. I když grafika vypadá velmi povedeně, minimální konfigurace není nijak přemrštěná (Pentium 450MHz, 128 MB Ram a 16MB 3D karta), ale je pravda, že zatím jen těžko posoudíme, jak se hra na takové sestavě bude hýbat. Pokud však autoři využijí možnosti vyzkoušeného enginu a navíc se jim povede do hry dobře zakomponovat všechny vychytávky a možnosti, které slibují, mohli bychom se dočkat velice zajímavého titulu.


Témata: Církev