Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Modern Warfare 2: jaký bude multiplayer

  0:04aktualizováno  0:04
Důležitou složkou série Call of Duty byl vždy multiplayer a v případě Modern Warfare 2 tomu není jinak.

Modern Warfare 2

Modern Warfare 2 (PC)Nedávno vyšlo najevo, že válečná akce Call of Duty: Modern Warfare vůbec nemuselo vzniknout. Prozradil to šéf studia Infinity Ward s tím, že šéfové v Activisionu se za žádnou cenu nechtěli vzdát druhé světové války. Nakonec naštěstí ustoupili a světlo světa tak mohl spatřit jeden z největších akčních hitů posledních let, kterého se prodalo kolem 14 milionů kusů. - více zde

Dnes už je z něj tak silná značka, že si ho Activision Blizzard dovolí vypustit dokonce bez záštity jménem Call of Duty. A dovolí si ještě mnohem více. Modern Warfare 2 bude totiž jedním z prvních, experimentálních titulů, které budou stát o dvacet procent více, než je dnes běžná cena herních titulů. Bude to zhruba 60 euro za PC verzi.

Modern Warfare 2

Modern Warfare 2 (PC)Proti tomu se sice vzedmula pořádná vlna nevole, jelikož hráči nevidí důvod ke zdražování hry, která není zase tak náročná na vývoj a jejíž singleplayerová kampaň je tradičně krátká. Přesto se dá očekávat, že tento experiment uspěje, protože lákadlo pokračování takové pecky je zkrátka příliš velké.

A kromě příběhové kampaně, která naváže na první díl, a které jsme se věnovali v minulém preview, nabídne Modern Warfare 2 už tradičně také silný multiplayerový zážitek, jenž čas se hrou strávený dokáže řádně prodloužit.

Neměl by chybět herní mód Demolition, který se vyskytoval už v prvních dvou dílech Call of Duty. V něm musí jeden tým vyhodit do povětší jeden ze dvou bodů a mapě. Druhý tomu musí pochopitelně zabránit.

Modern Warfare 2 (PC)Říkal tady někdo Counte-strike? Přesně tak,  pouze s tím rozdílem, že tady každý útočník nese svou vlastní bombu a může ji kdykoliv položit. Díky neomezenému opětovnému vstupu do hry po případném zabití se Demolition hraje o poznání rychleji než Counter-strike.

Kromě toho se vrací také klasický mód Capture the Flag, tedy boj o vlajku, jenž sice nenabídne nic nového, ale dynamiku a napětí známé z jiných her si udrží.

Podobně jako v předchozím dílu sbíráte také v Modern Warfare 2 zkušenosti, které vám dovolují zvedat vlastní hodnost. Co je však od předchůdce odlišné, to je záplava nových zbraní, výbavy, upgradů, výzev a v neposlední řadě také perků. To jsou speciální schopnosti, které si za vydělané zkušenostní bodíky můžete odemykat.

Modern Warfare 2 (PC)Na začátku každé partie se rozhodnete, s jakou výbavou se do ní chcete pustit. Zkraje si ale můžete vybrat jen standardní kvéry, ovšem s časem přicházejí stále nové a nové. Jmenujme třeba Famas či SCAR.

Každá zbraň má jiné nastavení v řadě kategorií jako dostřel, preciznost či přesnost. Kvéry se dají také vylepšovat: lze na ně namontovat tlumiče, granátomety, laserové zaměřovače a dokonce jim propůjčit rozličná zabarvení.

Ve výbavičce najedete spoustu nových a zajímavých kousků. Co byste řekli třeba na nože, které můžete házet a likvidovat tak nepřátelé na poměrně velkou vzdálenost zcela neslyšně?

Nebudou chybět ani světlice, které můžete zabodnout kdekoliv na mapě, a pak počítatModern Warfare 2 (PC) s tím, že se na tomto místě po smrti znovu objevíte. To se hodí pochopitelně hlavně na velkých mapách, je ale třeba světlici ukrýt na méně frekventované místo. Pakliže ji totiž nepřítel odstraní, budete vybírat jen ze standardních "respawn-pointů".

Pro taktiku je ale jistě největší novinkou štít, který platí za primární zbraň, a když se jím tedy vybavíte, můžete používat pouze sekundární zbraně, k nimž ale nově patří i silnější pistole či brokovnice. Každopádně, štít je nezničitelný a jeho nositel je zranitelný pouze na nohách a samozřejmě zezadu. V pohybu se štítem ale nemůže střílet. Pokud nemáte štít přímo v ruce, visí vám na zádech a tehdy jste zase chráněni zezadu.

Je nicméně otázkou, zda štít nenaruší pracně budovanou vyváženost hry. Doufejme, že si Infinity Ward dají záležet a do taktiky ho náležitě zakomponují; tak aby nebyl příliš velkou Modern Warfare 2 (PC)výhodou, ale zároveň tak, aby byl zcela platnou a využívanou součástí výbavy.

Ještě zásadnějšího významu než minule se dočkají zmíněné perky. Ty oblíbené jako větší průraznost či rychlejší nabíjení zůstanou zachovány, avšak přibudou další. Jeden vám umožní například neomezený sprint, další prodlouží dosah vrhacích nožů.

Ve hře je ale možné disponovat pouze třemi perky zároveň, takže je třeba dobře vybírat. Čím častěji přitom perk aktivujete a využíváte a čím častěji plníte specifické výzvy typu "zabij 50 nepřátel nablízko", tím efektivnější je daná speciální schopnost.

Například když využíváte hojně určitou pistoli, dostanete časem možnost vzít ještě druhou do druhé ruky a střílet z Modern Warfare 2 (PC)obou. Tehdy ale nemůžete precizně zaměřovat, proto se vám bude hodit perk zvyšující přesnost. Všechny prvky Modern Warfare 2 se tak velmi dobře a nenásilně prolínají. Hra se tím pádem dá dobře přizpůsobit určitému hernímu stylu.

Chybět nebudou ani známé výhody, které získáte za série zabití, které začínají už na třech odstřelech bez vlastní smrti a končí na sérii jedenácti zabití. Pokud se vám to podaří, obdržíte například raketu s možností ji navádět nebo jednorázový letecký nálet.

Ačkoliv se jedná pouze o stylovou a motivační záležitost, hodně si autoři zakládají také na achievementech a nejrůznějších symbolických ohodnocení, jako je třeba barevný rámeček k hráčovu jménu apod. Achievementy jsou tu nicméně úplně na všechno a především zpočátku provází jejich dosahování neustálá velkolepá oznámení na monitoru, což může trochu nepříjemně odvádět pozornost.

Modern Warfare 2 (PC)Hráči se mohou těšit na plejádu variabilních map z různých prostředí. Potěší, že nejrůznější objekty na nich jsou zničitelné, i když nepočítejte s tím, že srovnáte se zemí celou mapu. Do takové míry fyzikální model nezachází, ostatně v tomto případě by to bylo spíše kontraproduktivní.

Na první pohled se může zdát, že to Infinity Ward se všemi těmi achievementy, upgrady, bonusy, zbraněmi, doplňky a perky trochu přehání. Ale jde jen o to, zvyknout si na ně. Později za ně budete jen rádi, jelikož atraktivitu hry udrží mnohem delší dobu.

Autor:




Nejčtenější

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Další z rubriky

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Iveco Daily 35C13...
Iveco Daily 35C13...

r.v. 2010, naj. 175 000 km, diesel
361 790 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.