Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mody.cz - herní server o modech

  9:00aktualizováno  28. června 3:17
Dnešním zpovídačem se stal Maxim Kucer, šéfredaktor webového serveru Mody.cz, který má před sebou ještě kus budoucnosti. Více informací se dočtete v našem rozhovoru s Maxem.

Ptá se: Luboš Kovařík (kovalu)
Odpovídá: Maxim Kucer (m_a_x)


Zdárek Maxi, můžeš se našim čtenářům na začátek rozhovoru představit? Tím myslím, abys nám pověděl odkud jsi, co studuješ, co tě baví atd. Díky.
Mé bydliště je Praha, stověžaté srdce Evropy :-) Momentálně ukončuji šestý ročník osmiletého gymnázia Altis v Kunraticích, které až na vynikající profesory stojí za h**** (jen doufám, že si to nepřečte někdo z vedení...), a po maturitě se chystám asi na žurnalistiku nebo něco podobného. Z toho vyplývá, že mě baví hlavně psát a číst. Za naprosto úžasné považuji například knihy od Bulgakova, Poea nebo Durrella, a pak se samozřejmě snažím nějakým způsobem sledovat dění ve světě, takže nakouknu i do novin a hlavně do podle mě nejlepšího českého zpravodajského časopisu - Týdne. Ale s chutí si přečtu i Premiere, National Geographic nebo nějaký ten počítačový magazín, pokud se ke mně dostane. Jinak spíš brouzdám po internetových serverech, ale vyjmenovat mé oblíbené, to by bylo na hoooodně dlouho.

Seš tedy hodně aktivní člověk, to je rozhodně dobře. K tomuto rozhovoru mě přivedl tvůj projekt ... Mody.cz, který se snaží informovat čtenáře o herních a hlavně modařských výtvorech a aktivitách v našem světě. Co tě přivedlo ke stvoření tohoto serveru?
Odpověď je jednoduchá. Chyběl tu totiž server, který by se nějak komplexněji věnoval modům počítačových her. V zahraničí je například velmi populární Moddb.com. Nebudu zapírat, že jsem se inspiroval tam a také na Modifikace.cz, který se věnuje modům do Half-Lifu, kam jsem jednu dobu mimo jiné psal. Řekl jsem si, že by nebylo špatné vyzkoušet vytvořit internetový deník, který by se věnoval modům. A tak v září započaly práce na redakčním systému a v prosinci jsme zprovoznili doménu. Ovšem to neznamená, že práce na projektu skončily. Stále vymýšlíme, co by mohlo čtenáře zajímat. Mody.cz jsou stále v takové jakoby betaverzi.

Jak to bylo se sháněním redaktorů? Kontaktoval jsi je ty, nebo se ozývali sami? Já o tom vím své .. pro Mody.cz jsem po tvojí nabídce pár měsíců psal. Byly to převážně tutorialy na GTA: Vice City. Pak jsem ale dostal zajímavou nabídku na http://vicecity.bonusweb.cz, a tak jsem musel z Mody.cz odejít převážně z časových důvodů ...
Nebyla to taková hračka, jak jsem si myslel. Musel jsem je oslovovat já a nejednou jsem se setkal s odmítnutím. Ale když člověk něco chce, tak si za tím musí jít. Tak jsem dal dohromady jakous takous redakci, ale samozřejmě po čase u některých takové to prvotní nadšení opadlo, takže početní stavy se musely celkem zredukovat. Každopádně teď je situace mnohem lepší.

Kolik herních sekcí projekt obsahuje? Chystáš se zařadit nějaké nové hry v blízké budoucnosti?
Čtyři sekce, z toho se nám nejvíc daří zaplňovat obsahově Half-Life 2, jelikož je tato hra z hlediska modování nejpopulárnější hra. Na ostatní hry typu Doom 3 nebo UT 2004 tolik modů nevzniká a pokud, tak jsou to pouze malá vylepšení ve hře, které nestojí za to recenzovat. Právě teď chceme přichystat sekci, která se bude věnovat modům ostatních her ... od každé něco.
Potom máme ještě jednu sekci, která se věnuje hrám obecně, což také není od věci.

Dobře, teď od těchto stránek zpátky k tobě. Mezi své záliby jsi zařadil i četbu. Jak často čteš a co převážně děláš ve svém volném čase?
Čtu denně, všechno co mi přijde zajímavé, a že je toho dost. Jinak kromě četby jsem obrovský fanda filmu, takže se snažím často chodit do kina a rád navštěvuji různé umělecké výstavy. Nedávno jsem byl na druhém biennale v karlínské hale, doporučuji všem.

A co fyzicko-prospěšné aktivity? Tímto samozřejmě myslím sport :o)
Tomu se taky věnuji :-) Baví mě ty klasické sporty jako fotbal nebo basketbal, no a pak u prarodičů sekání dříví, sbírání brambor, kosení atd. atd. :-)

Dobrá. Co ty a počítačové sporty? :c)
Hraní beru jako zábavu, oddych, hraji, když mám čas. Rozhodně bych nezvládal, ani by mě nebavilo hrát počítačové hry profesionálně. Myslím, že tam už mizí to hraní pro radost. Člověk se tomu věnuje pro to, aby měl co nejvíc fragů a co nejmín deathů a ne ani tak, aby si tu hru skutečně užil, což je podle mě to hlavní.

Co se chystáš dělat do budoucna a jakou práci bys chtěl vykonávat?
Nejsem člověk, který má svůj život nalinkovaný, protože vždycky se může stát něco, co dokáže všechny dosavadní plány obrátit naruby. Jako každý chci dělat to, co mě baví, ale to se může kdykoliv změnit, takže zatím žádné konkrétní povolání vybrané nemám. Inklinuji však k práci novináře nebo v nějaké PR agentůře, uvidí se. V blízké budoucnosti však chci co nejvíc vylepšovat Mody.cz.

A už jsme téměř na konci. Minule jsme se zdejšího šéfredaktora, curse, ptali na jeho názor ohledně značek procesorů. Dnes se i tebe ptáme na hardwarový souboj, nyní jsou to ovšem grafické karty. Kterou značku grafické karty (čipu) by sis zvolil do svého nového počítače .. ATI nebo nVidia?
Shodou okolností jsem si před necelým měsícem pořídil nový počítač, kam jsem zasadil Radeon X800 XL 256MB a jsem s ním naprosto spokojen, takže u mě vítězí jednoznačně ATI.

K závěru máš ještě možnost vzkázat něco našim věrným čtenářům.
Navštěvujte Mody.cz a pište nám o čem byste chtěli slyšet! ;-)

Díky za rozhovor. ;o)
Potěšení je na mé straně :-)

Autor:


Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...



Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...

Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

Původní začátek Mafie 3 byl prý tak drsný, že ho autoři nemohli vydat

Mafia III (PS4)

Mafia 3 prý měla na samém začátku obsahovat velice kontroverzní scénu, ale autoři ji nakonec nepoužili. Nejen, že ji ze...

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

Saúdská Arábie zakázala desítky videoher, neunikl ani třetí Zaklínač

Zaklínač 3: Divoký hon

Saúdská Arábie zakázala sedmačtyřicet videoher v reakci na sebevraždu dvou dětí. Důvodem je podezření, že sebou nechaly...



Najdete na iDNES.cz