Využíval model, v němž bylo možné předměty získávat za kódy nabízené mimo obchod Applu. Takový postup vývojářům slouží pro propagaci a kódy jsou mnohdy dostupné zdarma například jako součást tištěného časopisu.
Uživatelé však díky kódům získávají obsah, za který Applu neplynou procenta z prodeje. Provozovatel AppStore se proto rozhodl pro odstranění. Titul přitom v průměru vydělává okolo 4,2 milionu dolarů za den, což odpovídá zhruba 100 milionům korun.
I pro nakousnuté jablko tedy krok znamená finanční ztráty. Z Monster Strike se však stal exemplární případ, který má podobné chování potlačit u dalších vývojářských studií.
Praktiku využívalo i studio Colopl, jenž od ní však v průběhu roku upustilo. Není proto vyloučené, že Apple obě společnosti s předstihem varoval a pouze jedna tomu svůj titul uzpůsobila.
Rozdávání aktivačních kódů v rámci propagace je přitom součástí japonské kultury, odkud obě hry pocházejí. A v době psaní článku Monster Strike v nabídce AppStoru stále objevit nelze.