Mortal Kombat: Armageddon

  12:00
Mnoho lidí je přesvědčeno, že systémy od Nintenda jsou určeny hlavně dětem. Pak by ale měli svůj světonázor alespoň lehce pozměnit, jelikož na rozjásané Wii dorazil krvavý Mortal Kombat.

Mortal Kombat: Armageddon Když před několika lety firma Midway oznámila, že hodlá každý rok vydat jednu hru ze světa série brutálních bojovek Mortal Kombat, rozhodně jsme nadšením neskákali. Tuto značku jsme totiž měli odjakživa moc rádi a nehodlali jsme přihlížet tomu, jak je zcela zbytečně rozmělňována a devalvována. S odstupem času jsme pak museli uznat, že to zase až tak špatný krok nebyl, protože každému z dosavadních dílů se podařilo přijít s alespoň dílčí novinkou a navíc jsme zde měli Shaolin Monks, což byl oproti klasickému schématu Mortal Kombatu poměrně vítaný odklon.

A ještě jednou prohlášení Midway, respektive Eda Boona, což je ústřední postava stojící za celou sérií. Po oznámení specifikací Wii se tento v civilu velmi příjemný chlapík nechal slyšet, že už se nemůže dočkat, až vyrobí Mortal Kombat, který bude plně využívat možností pohybových senzorů ve Wii ovladači. A z toho jsme tedy rozhodně rovněž nebyli nadšeni, protože jsme si okamžitě v živých barvách představili, Mortal Kombat: Armageddon jak se v multiplayeru navzájem pomlátíme ovladači, jelikož v zápalu boje by nás hra zcela jistě sváděla ke značně rozmáchlým a prudkým pohybům.

Ve skutečnosti je tedy ovládání principiálně stejné jako na klasickém ovladači.

Pravda je ale naštěstí alespoň tak někde uprostřed. Co se týče samotné hry, jedná se o zcela regulérní Armageddon, takže pokud patříte k těm, kteří o této hře v životě neslyšeli, dovolíme si vás pro faktografickou stránku věci odkázat na naši recenzi PS2 verze, abychom se zde nyní mohli věnovat čistě pouze specifikům nejnovější verze pro Wii. Takže pouze v kostce: Mortal Kombat Armageddon je přinejmenším stejně krvavý jako kterýkoliv z jeho předchůdců a když už se zdálo, že autoři již nemají s čím přijít, aby se to nejevilo jako nastavovaná kaše, vytasili se se zařazením prakticky všech postav, které se v sérii kdy objevily. To dává dohromady velmi slušnou zhruba třicítku a kdyby vám to bylo málo, klidně si můžete vyrobit svého vlastního nového bitkaře. Takže se ve výsledku jedná o nastavovanou kaši, které Mortal Kombat: Armageddon je ale opravdu HODNĚ. Navíc je nastavena i variací na motokárové závody a nezmizel ani „příběhový“ režim Konquest, takže se na tvůrce opět zlobit vlastně nemůžeme. Teď již ale konkrétně k Wii verzi.

Začněme třeba oním ovládáním, které představuje největší potenciální zádrhel. Musíme ovšem říci, že s ovládáním nebude mít problém rozhodně vůbec nikdo, jelikož autoři to pojali vskutku velkoryse, a Wii Armageddon tak podporuje všechny možné typy ovladačů. Podpora dvojice wiimote + nunchuk je samozřejmě naprosto pochopitelná a ani spolupráce s Wii arkádovým gamepadem není nic, co by člověka kdovíjak překvapilo. Že ale hra podporuje i starý dobrý ovladač pro GameCube, to již lze považovat za poměrně dost příjemný bonus. Ostatně právě ovládání s GC ovladačem nám připadalo jako jednoznačně nejlepší řešení, protože jednak zůstává zachován klasický duch bojovek prosycený ukrutným drcením tlačítek a jednak tento ovladač do ruky padne mnohem lépe než značně retrem Mortal Kombat: Armageddon zavánějící gamepad pro Wii.

Příjemně nás Wii Armageddon potěšil z hlediska technického zpracování.

Stranou ale nemusí zůstávat ani wiimote s nunchukem, jejichž prostřednictvím se hra zpočátku ovládá relativně dost kostrbatě, ale můžeme vás ujistit, že to je v prvé řadě o adaptaci, jelikož tlačítkové rozložení již z principu nemůže odpovídat tomu, které známe z klasických gamepadů. V reálu to tedy vypadá tak, že analogovou páčkou na nunchuku ovládáte pohyb svého bijce, zatímco základní údery rozdáváte prostřednictvím tisknutí jednotlivých směrů na křížovém ovladači wiimotu. Tlačítko C pak slouží ke změně bojových stylů a s pomocí Z se blokují výpady soupeřů. Ničivé chytačky se provádějí stiskem A a čudlík B slouží k iniciaci speciálních technik.

Ed Boon

Hlavní postavou za sérií mortal Kombat je její hlavní programátor Ed Boon, jenž je o poznání známější než designér celé série John Tobias. Dostatečně známou historkou je, že postava Noob Saibot byla pojmenována obrácením jmen Boon a Tobias, ale věděli jste, že bojovnice Sonya a Tanya byly pojmenovány po Edových sestrách? V minulosti se navíc okolo Mortal Kombatu sem tam motal i Edův bratr Mike. Již dříve se Ed vyjádřil v tom slyslu, že by se mu líbil crossover Mortal Kombat vs. Street Fighter, ovšem to nejlepší jsme si nechali na konec. Ed nepokrytě přiznává, že má ve velké oblibě hry ze série bojovek Tekken, kterým se ve volném čase nezřídka věnuje.

Mortal Kombat: Armageddon Ve skutečnosti je tedy ovládání principiálně stejné jako na klasickém ovladači, ale nějaké mouchy to samozřejmě má. V prvé řadě je to skutečnost, že analogovou páčkou je méně přesný pohyb do konkrátních přesně vymezených směrů, takže vaše postava i po bližším seznámení se hrou na obrazovce čas od času udělá něco úplně jiného než jste původně zamýšleli. Druhým problémem je skutečnost, že ačkoliv je rozložení základních úderů na směrový kříž ekvivalentní gamepadové klasice, poloha v níž se wiimote drží neumožňuje tak rychlé reakce, protože při přirozeném držení budete po směrovém kříži chmatat nataženým palcem, cože je dosti neforemné a pomalé, zejména v porovnání s tím, když na standardním gamepadu drtí tlačítka rychlostí světla pokrčený palec-zabiják.

A do třetice všeho zadřeného tady máme využití pohybových vlastností ovladače. To proběhlo vcelku úspěšně a tvůrci se velmi chvályhodně nepouštěli do Mortal Kombat: Armageddon žádných vážnějších akcí, ale přesto to není tak úplně ono. Podobně jako v SSX Blur je po vás totiž vyžadována značná přesnost, i když jedním dechem je potřeba dodat, že celkově je na tom Armageddon mnohem lépe, protože zde je jen pár pohybů, které potřeba se naučit. Na druhou stranu si ale říkáme, že když už hře dáváme znamení tím, že stiskneme tlačítko B jako náznak toho, že hodláme ovladačem třást, mohla být ještě o trochu benevolentnější. Ve výsledku je tedy třeba si na netradiční ovládání docela dost zvykat, ale není to nic, co byste nezvládli. A i když ke hraní použijete některý z gamepadů, což je zejména do začátku rozhodně lepší volba, tak vám to časem stejně nedá a stejně si ovládání wiimotem sem tam vyzkoušíte.

Příjemně nás ovšem Wii Armageddon potěšil z hlediska technického zpracování. Nedá se samozřejmě říci, že by grafika předváděla něco dosud nevídaného, ale přesto zatím na Wii nebývá zase až tak zvykem, aby byla grafika krásně hladká, plynulá a tak říkajíc výborně čitelná, což o multiformátových

Klady a zápory

Plus Tři typy ovládání
Plus Převodem hra neutrpěla
Plus Desítky hratelných postav
Plus Na poměry Wii příjemná grafika

Mínus ovládání wiimotem si žádá adaptaci
Mínus Oproti PS2 verzi vůbec nic nového

portech platí přinejmenším dvojnásob. Zvuky jsou pak samozřejmě naprosto stejné jako v kterékoliv jiné verzi Armageddonu, tedy naprosto stejné jako v posledních přinejmenším čtyřech dílech série. Pokud jste tedy s touto hrou ještě neměli tu čest, tak se Wii verze rozhodně nebojte. Zahrajete si dobře, protože jsou zde k dispozici tři možnosti ovládání a jedna z nich vám určitě sedne. Pokud jste již ale tuto hru hráli jinde, pravděpodobně pro vás Wii verze pozbývá na významu, jelikož jedinou novinkou je vedle Wii exkluzivní postavy Khameleon vlastně pouze podpora wiimotu, a to upřímně řečeno zejména v počátcích rozhodně moc velká výhra není.

Mortal Kombat: Armageddon
Výrobce/Vydavatel Midway/Midway
Platforma Wii, PlayStation 2, Xbox
Multiplayer: 4 hráči
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: 1 blok
Verdikt: POvedený převod na novou platformu, který ale kromě specifické ovládací metody nenabízí zhola nic nového
Hodnocení: 73% (info)

Témata: seznámení, Xbox
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...