Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mortal Kombat vs. DC Universe – brutální bojovka sice vítá známé komiksové hrdiny, ale změkla

aktualizováno 
Mortal Kombat a krev, to k sobě prostě patří. Alespoň jsme si to mysleli.

Mortal Kombat vs. DC Universe

Mortal Kombat vs. DC UniverseMortal Kombat je známá bojová série, v níž mezi sebou - v různých arénách - měří své síly ti nejlepší z nejlepších. Hry jsou zapamatovatelné i díky speciálním zakončovacím úderům, tzv. fatality, což v praxi znamená, že hráč či protihráč zemře nějakým brutálním či kuriózním způsobem.

Za tu dobu se vyprofilovalo hned několik postav, jako Sub-Zero a jeho útoky související s mrazem a ledem. Nový díl je v lecčem zlomový: přivítáme známé komiksové hrdiny, ale na úkor brutality (fatalit). 

Ne že bychom měli něco proti tomu, když se někdo pokusí "nakopnout" dlouholetou herní sérii, ale tentokráte se to jeví jako pořádný kopanec do hýžďové oblasti všech fanoušků značky Mortal Kombat. Ale abychom se tu jen nerozčilovali bez argumentů, jdeme se podívat na to, co nám Mortal Kombat vs. DC nabídne.

Mortal Kombat bez fatalit? To je vtip? Jestli ano, tak hodně špatný.

Určitě vás zarazil název, který v sobě nenese ani číslovku, ani úderný podtitul, jak Mortal Kombat vs. DC Universebývá u her Mortal Kombat zvykem. Pokud jste znalci komixů, pak víte, že DC Comics je jeden z největších hráčů na poli kreslených sešitů a směle konkuruje gigantu zvanému Marvel. Pracovníci DC Comics "přivedli" na svět takové hrdiny jako je například Superman, Batman nebo sexy Catwoman.

A v Midway Games se rozhodli, že by nebylo od věci spojit své síly právě s DC Comics. Vzali osvědčené jméno Mortal Kombat a pravděpodobně v honbě za větším množstvím potencionálních kupců (fanoušků komixů) se rozhodli, že postaví bojovníky ze světa Mortal Kombat proti legendárním postavám ze superhrdinských sešitů vydavatelství DC.

Jeví se to jako odvážný a zajímavý krok, ale na druhou stranu, mohlo by to narušit mystičnost, kterou Mortal Kombat vždy oplýval a která vždy byla jeho neoddělitelnou součástí. Je otázkou, jak vysvětlit, že proti bojovníkovi Scorpionovi stane například netopýří muž Batman, aniž by to bylo úsměvné. Příběh ale dostali na starost zkušení tvůrci komixů Mortal Kombat vs. DC UniverseJimmy Palmiotti a Justin Gray, kteří snad vymyslí dějovou linii, která neurazí jak fanoušky superhrdinů, tak milovníky Mortal Kombatu.

Aktuálně jsou potvrzeni jen čtyři bojovníci. Samozřejmě jsou to světoznámí Sub-Zero a Scorpion a z DC Comics jsou to Superman a Batman. Zatím se mluví o tom, že finální číslo hratelných postav by mělo být 20 – 22. Může se mírně změnit, ale pravděpodobně nijak výrazně. Podle vyjádření tvůrců půjde především o to, aby byly vytvořeny rivalské dvojice z obou světů, takže úhlavním protivníkem Sub-Zera bude Batman a podobně.

Duchovní otec Mortal Kombatu Ed Boon se vyjádřil v tom smyslu, že některé schopnosti hrdinů z DC Comics budou poněkud umírněny, aby byly síly na obou stranách vybalancovány. Jednotliví válečníci budou vybíráni především z řad proslulejších a legendárnějších jmen, což by mohlo napovídat, že kromě zmíněné čtveřice se můžeme dočkat například Liu Kanga, Wonder Woman, Catwoman nebo Mortal Kombat vs. DC UniverseKitany (o tu stojíme především :)). Nikdo z nich není potvrzen, takže vám nemůžeme zaručit, že kdokoliv z nich se ve finální podobě hry objeví, ale více méně se dá předpokládat, že na ně zapomenuto nebude.

Hlavouni v DC Comics se o své postavy bojí zbytečně moc.

Příběhový mód bude mít dvě linie, podle toho, zda se rozhodnete zvolit někoho ze stáje Mortal Kombat nebo DC Comics. Radost nám ale neudělalo oznámení, že se s největší pravděpodobností zbytečně těšíme na minihry, na které jsme byli zvyklí.

Určitých změn se dočkají i herní mechanismy. Například u některých postav budou pozměněny bojové techniky. Bude věnována i větší pozornost mlácení se ve vzduchu. Jestliže se vám podaří svrhnout rivala do nižších pater arény, můžete do něj během pádu řezat hlava nehlava. A zdá se, že konečně uvidíme i to, v co většina voayerů Mortal Kombat vs. DC Universedoufala už u předchozích titulů. Kromě modřin, škrábanců a krvavých šrámů se boj odrazí i na oblečení válečníků, takže by mohlo dojít k tomu, že uvidíme například Sonyu Blade oděnou jen v několika kouscích látky.

Velké obavy v nás ale vyvolává jedna velmi nepříjemná věc. Přestože Ed Boon v interview hlásal, že Mortal Kombat vs. DC bude vážný a odvážný a navrátí se ke kořenům série, vyvstal jeden podstatný problém. Některá pravidla DC Comics totiž nepovolují přespřílišnou brutalitu a ta je svým způsobem podstatou her Mortal Kombat. To povede k tomu, a teď se něčeho chytněte, že budou vyjmuty fatality, popřípadě bude podstatně změněn jejich koncept. Ano, chápeme, jestli někteří z vás omdleli hrůzou. Mortal Kombat bez fatalit? To je vtip? Jestli ano, tak hodně špatný.

Dle Eda Boona se pracuje na "dokončovačkách", které fanoušky potěší a slibuje, že hra bude násilná, ale určitě ne tak, jako předchozí tituly. Poprvé v historii také Mortal Kombat vs. DC Universenebude mít Mortal Kombat pro "velké" konzole dostupnost "M" (Mature – pro hráče od 17-ti let), ale "T" (Teen – pro hráče od 13-ti let). Zatímco hry s označením "M" mohou obsahovat intenzivní násilí, krev, nějaký ten sex a vulgární výrazy, tak tituly s "T" nabídnou minimum krve, lehké násilí a jen sporadické využití vulgarismů.

Hlavouni v DC Comics se o své postavy bojí zbytečně moc. Že by měli strach, aby někdo nenakopal zadek Supermanovi? Upřímně řečeno, věková dostupnost "T" je dle nás pěkný podraz na fanoušky a může se stát, že si tím nakonec sami tvůrci podrazí nohy. Mortal Kombat nikdy neměl nejvypilovanější bojový systém, takže spoléhal na tajemnem protknutý příběh a spoustu krve a černého humoru. Zatímco toho prvního se ještě můžeme dočkat, tak určitě budeme ochuzeni o podstatnou dávku životodárné tekutiny a to neradi slyšíme. Ne že bychom očekávali od her jen to, že v nich bude stříkat krev horem dolem, ale zrovna u Mortal Kombatu je to jedna z hlavních deviz.

Mortal Kombat vs. DC UniverseNijak nás neutěšuje ani to, že se dočkáme nových arén, hudebních motivů, a že hra je vyvíjena na silném Unreal Enginu 3, se kterým se dají provádět divy. Mortal Kombat vs. DC by měl být v prodeji na podzim tohoto roku ve verzích pro Playstation 3 a Xbox 360, hratelné demo se pravděpodobně objeví na E3 konané v červenci. Snad nás právě ono přesvědčí, že Mortal Kombat bude fungovat i bez řádného násilí, ale docela o tom pochybujeme. Risk může být zisk, ale v tomto případě si tím zase tak jistí nejsme. Byly totiž změněny (možná až ohroženy) samotné pilíře Mortal Kombatu. Snad to ale nějak zvládneme.

Index očekávání: 70%

Autor:




Nejčtenější

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Další z rubriky

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.