Tak tady zase máme jednu předělávku úspěšné hry z PS2 pro PSP. A bohužel, proč si to neříct hned na rovinu, dojem je opět poněkud rozporuplný. Stejně jako například u Formula One je totiž od prvních chvil cítit velmi slušný základ „velké“ předlohy, ale výsledek působí poněkud nemastně, neslaně, nedotaženě a nebojíme se říci, že i zbytečně. Proč? Protože se opět potvrzuje pravidlo, že je obecně lepší a pohodlnější zahrát si hru pěkně pohodlně doma v křesle na velké obrazovce, než na zmenšeném displeji někde v tramvaji. Moto GP je navíc hrou, která na cestování zase až tak vhodná není, protože k těm nejlepším výkonům je potřeba přesného řízení, které je v kodrcavém autobusu či jiném dopravním prostředku znesnadňováno. Dokážeme si tedy představit, že si tuto hru pořídí maniakální závodníci, ale na druhou stranu moc nevíme, proč bychom ji vlastně měli i přes její kvality doporučit běžným hráčům.
Převodem lehce utrpělo ovládání a hraní ani na nejlehčí obtížnost tak není zcela intuitivní.
Jelikož se jedná o první zjevení série Moto GP na PSP, autoři se rozhodli snížit ztrátu na „konkurenční“
Formula One tím, že do hry zařadili rovnou dvě sezóny – vedle té letošní i loňskou. V obou případech je vše přesně na svých místech, takže se zde setkáváme s plně licencovanými týmy, jezdci a samozřejmě i okruhy. Dají se objevit třeba i rozdíly ve výkonnosti jednotlivých strojů v různých sezónách, které se snaží kopírovat skutečné posuny v reálném startovním poli, takže na první pohled je vše výborné.
Horší je to už ale na pohled druhý, přičemž rozhodně nemáme na mysli chyby v grafickém zpracování. To je solidní a
přestože by člověku některé záležitosti mohly připadat poněkud divné, na handheldové poměry je hra zpracována skutečně dost
slušně na to, abychom k technickému zpracování neměli žádných vážnějších výhrad. Jistá rozmrzelost na nás ovšem padá v okamžiku, kdy máme hodnotit samotné hraní. I přes přítomnost dvou sezón je totiž nabídka hry poměrně chudá. Vedle režimu Season zde nacházíme již jen Arcade, Time Trial a multiplayer.
V prvních závodech budete rozrývat kačírek mimo jiné i díky podivnému plavání motorek.
Jistě, pro kvalitní ježdění na motorce nepotřebujeme mít desítky režimů, ale vzhledem k tomu, že se zde jezdí prakticky výhradně na sterilních okruzích, tak by to nějaké to zpestření určitě chtělo, protože i tak si zde připadáte, jako byste jezdili
prakticky pouze v režimu jediném. Hra se vás sice snaží poměrně mocně motivovat k dalšímu hraní, ale v našem případě se jí to
příliš nedařilo. Podobně jako u „velkých“ verzí Moto GP od Namca je zde přítomna sekce Rewards, kde čeká na
odemknutí rovných osmdesát nejrůznějších předmětů. K jejich zpřístupnění stačí kupříkladu vyhrát jednotlivý závod na daném
okruhu, ale třeba i stát se světovým šampionem v některé z přítomných sezón.
Rozhodně nechceme tvrdit, že je Moto GP na PSP vyloženě nezajímavou hrou, ovšem soupeřit s letošním ročníkem skutečného seriálu Moto GP rozhodně nemůže. Suverén posledních let Valentino Rossi totiž po přestupu od Hondy k Yamaze ztratil výhodu technologického náskoku, a tak průběh posledních ročníků Moto GP nabral na zajímavosti. V letošní sezóně to zpočátku vypadalo na opětovnou dominanci Hondy, ale postupně se Rossi dostal do formy a poté, co jeho hlavního konkurenta v boji o letošní titul Nickyho Haydena v posledním závodě zcela nepochopitelně sestřelil vlastní stájový kolega, odstartuje Rossi do posledního závodu sezóny z pozice lídra šampionátu. Za týden se tak ve Valencii můžou dít ještě hodně zajímavé věci.
| | |
Ono by to člověka ke hraní motivovat docela i dokázalo, ale když není ideální samotná jízda na trati, tak se do dalšího hraní moc nechce. Bohužel totiž převodem lehce utrpělo ovládání a hraní ani na nejlehčí obtížnost tak není tak intuitivní, jak bychom od hry na handheldu čekali. V kombinaci se zjednodušeným fyzikálním modelem tak je potřeba si na zdejší zákonitosti
zvykat trochu déle, abyste zatáčky projížděli tak, jak se má, zejména ty ostřejší. V prvních závodech tak budete vcelku hojně
rozrývat okolní kačírek, čehož příčinou je mimo jiné i podivné plavání motorek na trati. To si to tak přihasíte k zatáčce, začnete
brzdit a zatáčet, ale váš stroj v první chvíli jede stále v podstatě rovně, přestože váš jezdec je již na motocyklu nakloněn k
zatáčení. Působí to podivně.
Na druhou stranu, když si to všechno osvojíte a zažijete, dá se v PSP inkarnaci Moto GP jezdit víceméně v pohodě. A
|
Celé dvě sezóny
Spousta odemykatelného obsahu
Oproti "velké" verzi ničím příliš nezaujme
Občasné podivné plavání motorek
|
| |
pokud vás nebude při jejím hraní neustále trýznit otázka, proč to hrajete na malém displeji PSP v lehce „ořezané“
podobě namísto toho, abyste poháněli burácející stroje na pořádné obrazovce doma, pak zklamáni rozhodně nebudete. Hlavním problémem této hry totiž podobně jako mnoha jiných je, že oproti verzím pro domácí konzole nenabízí prakticky vůbec nic navíc, což by nebylo až takovým problémem jako to, že si autoři ani nedali zase až tak moc práce, aby výsledný produkt nějak více
přizpůsobili potřebám přenosného hraní.
Moto GP |
Výrobce/Distributor |
Namco Bandai / Sony |
Platforma |
PlayStation Portable |
|
Ukládání pozic: |
272 kB |
Multiplayer: |
ano |
|
Verdikt: |
V podstatě kvalitně odvedená práce, ale chybí nějaký zásadnější impuls, který by hráče přiměl ke koupi. |
|
|