Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Moto GP - Velká cena na plný plyn

  12:00aktualizováno  23. dubna 2:09
Skutečných simulátorů silničních motocyklů není moc. Pokud vás tedy lákají rychlé stroje ženoucí se po okruzích, jásejte. Připravuje se na realismus zaměřený titul, který by se mohl líbit všem fanouškům dvou kol a silných motorů. Moto GP nabízí kvalitní fyzikální model, propracované ovládání i licenci na okruhy a závodníky. Co víc si přát.

Moto GP

Nad rozpáleným asfaltem závodního okruhu se mihotá horký vzduch. Motory úpí v nejvyšších otáčkách, jezdci jsou připraveni. Start! Stroje vyrážejí na trať a jako rozzuřené vosy se ženou s pronikavým bzučením vpřed. Začíná další závod mistrovství světa silničních motocyklů. Chtěli byste něco podobného zažít, ale nemáte doma potřebně nadupaný, případně žádný motocykl, ani dostatek řidičských schopností? Snadná pomoc, sežeňte si nějaký pěkný simulátor. Je to bezpečnější a levnější. Pokud máte zájem spíše o jednoduchého ježdění a divokou akci, podívejte se třeba na Motocross Madness 2 či Moto Racer 3, jestli toužíte po realistických závodech, poohlédněte se po GP 500, Superbike 2000 nebo se těšte na vydání Moto GP. Abyste ale věděli, na co se těšit, trošku tuto motocyklovou simulaci rozebereme. Doufejme, že ji pak zase někdo sestaví.

Nastartuje své stroje, vyrážíme. Moto GP nás přenese na deset licencovaných a tudíž do detailů zpracovaných okruhů, na nichž se jezdí Velká cena. Podle mapičky na screenshotech, které jsou zatím k dispozici, to vypadá, že chybět nebude ani brněnský Masarykův okruh (díky Martine). Šest tratí mistrovství světa však ve hře zcela jistě nebude. Stejně jako na okruhy, mají vývojáři licenci také na více než jednadvacet pilotů, kteří se zúčastnili sezóny 2001. Pokud vám nebude žádný z borců vyhovovat, vytvoříte si z nabídky kombinéz i motocyklů svého vlastního. Zajezdit si pak budete moci v dobře známých modech - arkáda, Grand Prix, time trial a Moto GP samostatný závod. Chybět nebude ani možnost utkat se se živými soupeři, a to nejen přes internet či lokální síť, ale též na rozdělené obrazovce, u níž se budete mačkat až se třemi dalšími piloty.

Opravdový simulátor však nedělají jen licence a skutečný tvar tratí, ale především co nejrealističtější chování motocyklů a co nejvíce propracované ovládání. Oboje by mělo být této hře zvládnuto na výbornou. Fyzikální model prý bude maximálně odpovídat skutečnosti a to samé má platit i o řízení. Autoři o něm mluví jako arkádovém s prvky simulátorů, které ocení hardcore piloti. Těžko říci, co tím přesně myslí, ale vymoženosti, o nichž se zmiňují jsou docela zajímavé. Předně je to nezávislé ovládání přední a zadní brzdy. K rychlému projíždní zatáček budete muset při nájezdu do nich používat přední brzdu, abyste tím dosáhli co nejlepšího kontaktu řízeného kola s vozovkou. A když u stojícího motocyklu zabrzdíte přední nápravu a dáte plný plyn, můžete trať pomalovat krásnými kruhy spálené gumy z rozžhavé zadní pneumatiky. Bez zajímavosti však není ani možnost posunovat těžiště závodníka vpřed a vzad a tím též ovlivňovat chování motorky. Jestli ale nedokážete kočírovat dvě brzdy, těžiště, směr, řazení a plyn, klidně přenecháte většinu z toho počítači a starat se budete jen o rychlost a zatáčení. Jediná věc, která k dosažení maximálního pocitu reálných závodů chybí, je depo, v němž bychom mohli motorku ladit. V žádných tiskových materiálech se o něm alespoň nemluví.

Moto GP

"Grafika až na prvním místě." To je heslo jímž se řídí spousta výrobců, avšak u Moto GP se snad nemusíme bát, že by se vývojáři upnuli jen ke skvělému grafickému zpracování. V každém případě se ale bude jednat o silnou zbraň tohoto titulu. Všechny stroje mají do všech podrobností vypadat stejně jako jejich vzory a to samé má platit i o okruzích. Vývojáři si chtějí dát záležet také na atmosférických efektech a rozpohybování postav okolo trati, přičemž prý nezapomínají ani na slečny s deštníky na startovním roštu. Pokochat se všemi možnostmi grafického enginu umožní kvalitní replay s množstvím kamer - funkce, která je u spousty her zbytečně přehlížena. Podle dosud známých informací vypadá Moto GP velice zajímavě. Pokud vývojáři dodrží co slibují, půjde o hru, kterou by si žádný motorkář, který má doma PC nebo Xbox, neměl nechat ujít. Pravda se ukáže už v nejbližší době.

Autor:


Témata: simulátor, Xbox


Nejčtenější

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Další z rubriky

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Assassin’s Creed 4: Black Flag
Blíží se konec Denuva? Protipirátská ochrana padla během jediného dne

Aktuální hit Shadow of War nevydržel pirátům odolávat dlouho. Navzdory použití „neprolomitelné“ ochrany Denuvo se objevil funkční crack do 24 hodin od vydání.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.