Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motorstorm – dojmy z hraní

  12:00aktualizováno  10:12
Včera uspořádala české pobočka Sony první neveřejnou prezentaci PS3 u nás, kde navíc bylo možné si zahrát i několik prvních her. Ke konzoli s Motorstormem jsme vystřelili ještě o něco rychleji než auta ve hře.

Motorstorm Včera uspořádala české pobočka firmy Sony první neveřejnou prezentaci nové konzole PlayStation 3 na české půdě a je jasné, že jsme u toho nemohli chybět. Hlavním lákadlem totiž nebyla ani tak slideshow s různými technickými údaji o PS3, ale zejména skutečnost, že následovala možnost si zahrát některé z budoucích potenciálních hitů, z nichž nejvíce nás na první pohled zaujal právě závodní Motorstorm.

Hned první momenty ve hře naznačují, že se bude jednat o hodně libovou záležitost. Holt, tvůrci z Evolution Studios již na PS2 v sérii WRC dokázali, že jízdu po zablácených tratí prostě umějí, a nic na tom nemění ani fakt, že na rozdíl od simulace ve WRC volí Motorstorm poněkud arkádovitější přístup. Navíc se zde závodí až proti čtrnácti protivníkům a vozový park byl značně rozšířen, co se týče kategorií vozidel, takže zde sice nepotkáme WRC speciály, ale zato se budeme moci vyřádit třeba i v kamionech. V rané verzi, která nám byla předvedena bylo Motorstorm možné si zajezdit na motorce, v americké muscle káře, v bugině a s náklaďákem.

Atmosféra je naprosto parádní a dosud nepoznaná.

I přes jisté známky rozpracovanosti ale bylo možné vidět, že výsledek bude s největší pravděpodobností skvělý. Hra je velmi dynamická a nebudeme daleko od pravdy, když řekneme, že do puntíku splňuje definici „offroadový Burnout.“ Po prašné trati se řítí patnáctka šílenců na různých vehiklech a jediné, co je zajímá je, aby jeli doslova na plný kotel a neohlíželi se vlevo ani vpravo. Atmosféra je díky tomu, že proti sobě na trati závodí celé spektrum vozidel, naprosto parádní a dosud nepoznaná. Působí to jistým způsobem dost zvláštně, ale rozhodně jen v tom nejlepším slova smyslu. Probíjet se totiž na lehké a „zranitelné“ motorce polem šílených řidičů bugin a náklaďáků je zkrátka zhmotnění ráje pro všechny fanoušky akčního závodění. A to ještě ani nebyla řeč o Motorstorm boostu.

Ten je naprosto vynikající, i když třeba právě oproti Burnoutu je poněkud konzervativnější. Po jeho aktivaci totiž nevystřelíte dopředu jako nezřízený projektil, ale rychlost budete nabírat postupně. Zpočátku je to tedy vcelku nezajímavé, ale jak postupně začnete nabírat na nějaké delší rovince rychlost, prokáže se, kdo má srdce závodníka a kdo poseroutky. V prvních jízdách se ale musíte smířit s tím, že automaticky zapadnete do té druhé kategorie. Má-li totiž něco být exemplárním vzorem pro pojem „nebezpečná rychlost“, Motorstorm je přinejhorším hodně žhavým kandidátem. Jakmile totiž váš stroj nabere téměř až šílené obrátky, podvědomě se budete raději držet zpátky a spíše uberete než abyste riskovali destrukci o skály v až nepříjemně rychle se blížící zatáčce.

Motorstorm

Tratě jsou vytyčeny jen poměrně volně což otevírá dost velké množství možností, kudy jet.

I když už ale získáte i nějaké ty zkušenosti, nebudete jezdit s permanentně zapnutým boostem. Důvodem bude jak již zmíněný respekt, tak zejména skutečnost, že při boostování se vám zahřívá motor a pokud se přehřeje, vaše vozidlo bouchne. Teplota motoru je znázorněna jednoduchou stupnicí v levém dolním rohu obrazovky, takže budete mít vždy dostatečný přehled o tom, jak dlouho ještě můžete vaše auto či motorku ještě „podusit.“ V této souvislosti jsme ale zvědavi, jak bude hra vybalancována ve finální verzi. V prezentované fázi se nám totiž zdálo, že motor chladne až příliš rychle na to, aby boost a hospodaření s ním ve výsledku mohlo sehrát roli jakéhosi lehce taktického prvku.

Motorstorm Za zmínku zcela jistě stojí i jednotlivé typy povozů a vyvážení jejich vlastností, které se při letmém prvním hraní zdálo skutečně zodpovědné. Motorka je tak nejlehčí, ale celkově nejhbitější, zatímco kamion je velmi těžkopádný, ale jeho hmotnost je to, co mu dává sílu i proti rychlejším a ovladatelnějším modelům. Neměli jsme samozřejmě možnost zahrát si hru tak dlouho, jak bychom rádi, ale pojalo nás podezření, že když člověk zvládne řízení náklaďáku, může si vcelku pohodlně čistit cestu tím, že do ostatních bude cíleně narážet. Jeho výhodou je navíc i to, že co se týče různých kolizí, snese toho s naprostým přehledem absolutně nejvíc. Buginy a americké bouráky pak jsou samozřejmě někde mezi.

Jisté je jedno: na Motorstorm se těšíme ještě mnohem více než kdy předtím.

Motorstorm Líbil se nám i design tratí. Ty jsou vytyčeny jen poměrně volně prostřednictvím směrových cedulí, takže pro opravdu dobré výsledky to bude chtít si jejich profil alespoň náznakem zapamatoval, ale na druhou stranu se tak otevírá dost velké množství možností, kudy jet. Nemáme na mysli uměle vytvořené zkratky ve stylu NFS, ale poměrně velkoryse vytyčený prostor kudy je možné jet, přičemž „zkratky“ z toho vyplynou tak nějak samy. Příjemné je i to, že tratě nejsou lemovány neviditelnými bariérami, a tak je možné z nich kousek i vyjet. To se hodí zejména v případech, kdy některou ze zatáček třeba neodhadnete nebo nezvládnete – žádná bariéra vás nehodí zpátky na trať, „ideálně“ pak ještě v hodinách, do nichž vás náraz do bariéry dostal. Nedá se ale jet úplně všude, a pokud tedy pojedete vyloženě nesmyslným směrem, hra vás po několika ujetých metrech hodí zpátky na trať. Dobře na nás hra působila i z hlediska různých objektů na trati. Díky tomu se volba stopy odehrává nejen na základě vozidla s nímž jedete. Uprostřed zatáčky tak je kupříkladu skála a vy se Motorstorm rozhodujete, z které strany ji objedete. Vnějškem to je sice pomalejší, ale vnitřkem je to zase užší a náročnější na přesnost. Z toho, co jsme měli možnost vyzkoušet, jsme tak nabyli dojmu, že ani v tomto ohledu nenechali tvůrci nic náhodě.

Z prezentovaných her nás Motorstorm nejvíce oslovil i technickou stránkou. Nebyli jsme z toho sice tak paf jako z tzv. „target footage“, kterou Sony ukázalo na loňské E3, ale přesto je zde na co koukat. Jízda mezi skálami v americkém pouštním kaňonu je i na pohled dost působivá a jediné, co nás trochu zklamalo, je míra interaktivity. Očekávali bychom třeba že dřevěná budka se po nárazu auta zhroutí, ale nestalo se tak. Je tak tedy možné provádět pouze věci jako zbourat laťky nesoucí stříšku, která se poté samozřejmě zboří. Ještě jednou je ale potřeba zmínit, že se ještě zdaleka nejednalo o finální produkt, takže jakékoliv závažnější soudy ještě nejsou na místě. Jisté je ale jedno: na Motorstorm se nyní těšíme ještě mnohem více než kdy předtím.

Index očekávání: 90%



Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Saúdská Arábie zakázala desítky videoher, neunikl ani třetí Zaklínač

Zaklínač 3: Divoký hon

Saúdská Arábie zakázala sedmačtyřicet videoher v reakci na sebevraždu dvou dětí. Důvodem je podezření, že sebou nechaly...

Další z rubriky

Fanoušek prohrál soud s vývojáři hry Star Citizen, peníze mu nevrátí

Star Citizen

Neustále protahovaný vývoj chystané hry Star Citizen už nevydržel jeden z nejštědřejších přispěvatelů a chtěl po...

Konami zatrhlo výrobu portu hororu P.T., jeho autora však odměnilo

P.T.

Právníci firmy Konami zakázali distribuci už téměř hotového remaku hororové hry P.T. Jeho tvůrce však nemusí smutnit,...

RECENZE: Rozšíření Warframe nazvané Sacrifice dál buduje silný příběh

Warframe: The Sacrifice

Zhruba jednou za dva roky přibude do Warframe výpravná příběhová mise. Většinou ukrývá nezapomenutelný emotivní moment...



Najdete na iDNES.cz