Náplň zní primitivně. Musíte přemístit tři slepé myši z bodu A do bodu B. Realizace už tak snadná není. Myš pochoduje vždy kupředu a když narazí do zdi, změní směr. Překoná maximálně jednu kostku na mapě. Když spadne z výšky čtyř a více kostek, zemře. Ve vodě vydrží maximálně deset sekund. Další a další pravidla přibývají postupně.
Inspirace klasikouV Lemmings má hráč za úkol provést malá stvoření, lumíky, zdárně na konec úrovně. Přiřazuje jim různé činnosti, například šplhání či schopnost prokopat se zdí. Bez asistence hráče lumíci bezmyšlenkovitě pochodují stále kupředu a páchají sebevraždy, například pádem do lávy. Hra vznikla v roce 1991 a dočkala se řady pokračování a mutací. Tetris letos oslavil třicet let. Hru vymyslel ruský programátor Alexej Pažitnov. Cílem je pomocí otáčení a přesouvání umístit na hrací plochu obrazce složené ze čtyř čtverečků (tetra je řecká číselná předpona vyjadřující čtyři) tak, aby se zcela zaplnila jedna řada, která následně zmizí, a hráč za to získá body. Motivací je dosáhnout co nejvyššího skóre. |
Myším pomáháme stavět cestu pomocí předem daných bloků, které připomínají kostky z Tetrisu. Ale nemyslete si, že si pohodlně naplánujete cestu, a poté už jen sledujete, jak myši dohopsají zdárně do cíle. To by bylo příliš snadné.
Musíte pružně reagovat na dění na obrazovce. Například myši teprve cestou seberou bombu, pomocí níž vyhodíte do vzduchu jinou kostku. Když to nestihnete včas, myši zemřou některou z mnoha smrtí. Pozitivní je, že hru lze kdykoliv přerušit, a naplánovat tak další kroky. Je tu i tlačítko pro krok zpět, což se hodí, když umístíte kostku jinak, než jste chtěli.
Dostat myši do cíle nebývá těžké. Háček je ovšem v tom, že dojít do cíle nestačí. Myši ještě cestou musí posbírat krystaly.
Zhruba po dvou hodinách jsem se ocitl v polovině hry, tedy zvládl jsem čtyřicet úrovní z osmdesáti, nicméně hra mě nepustila do třetí kapitoly, protože jsem neměl potřebný počet krystalů. Ale jen o kousek. Vrátil jsem se proto do starších úrovní a popřemýšlel, jak je zvládnout lépe.
Co se obtížnosti týče, tvůrci dávkují nové prvky průběžně. Přidají například nepřátelskou robotickou myš, kostky, které se po pár krocích rozpadnou, či elektrické kostky, které při kontaktu myš okamžitě usmrtí. Pravdou ovšem je, že hráči zocelení mnoha hádankami, kteří hledají jen ty nejtvrdší rébusy, budou zřejmě postrádat větší hloubku.
Takoto vypadá editor úrovní (vlevo) a výsledek (vpravo).
Pokud ovšem hledáte příjemné logické osvěžení v parádní grafice a s bezproblémovým ovládáním (pomocí myši i klávesnice), Mousecraft si užijete.
Hra je navíc aktuálně při vydání ve slevě, vyjde zhruba na 250 korun (PC), což je solidní poměr cena/výkon. Součástí je také uživatelsky přívětivý editor úrovní, lze tudíž předpokládat, že herní dobu prodlouží nejen vytváření nových map, ale také kreace fanoušků.
MouseCraft je k dispozici na PC, PlayStation 4, PlayStation 3 a PS Vita.