Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

MS Flight Simulator 2002 - E3 preview

  12:00aktualizováno  20. května 11:29
Dost lidí si stěžovalo, že nová pokračování Flight Simulatorů nepřinášejí kromě detailnějších textur a pár nových letadel nic nového. Zdá se, že se vývojáři rozhodli tyto připomínky vyslyšet a do Flight Simulatoru 2002 přichystali několik vskutku revolučních změn, které hru posouvají opět blíž k dokonalosti.

Microsoft Flight Simulator 2002

Prezentace Microsoftu se na E3 nesla ve velkém stylu. Nebylo divu - poprvé zde byly široké veřejnosti představeny hry pro Xbox a ani nabídka titulů pro PC nebyla k zahození. Jedním z hlavních hitů byl v PC sekci vedle Dungeon Siege a Age of Mythology také nový díl Flight Simulatoru. A právě ke čtyřem nadupaným počítačům s force feedbackovými joysticky směřovaly časné sobotní ráno naše kroky. Během následujících dvaceti minut nám vývojáři představili většinu novinek, které dokazují, že Microsoft rozhodně neusnul na vavřínech (jako lidé z EA Sports, jejichž nové NHL vypadá jako nejdražší aktualizace soupisek všech dob) a neustále přidává do Flight Simulatoru další a další nové užitečné funkce. Flight Simulator 2002 přináší tři velké novinky, a tak si je představme jednu po druhé.

Vylepšení první - radiová komunikace
První věc, která nás zaujala hned při startu, bylo komunikační menu, které se objevilo na popředí obrazovky. Svým zpracováním dost připomíná Flight Unlimited III - také se zde Microsoft Flight Simulator 2002 objevují hlášky přiřazené jednotlivým číslicím. V praxi to vypadá tak, že si v blízkosti letiště vyvoláte komunikační menu a vyberete si, zda si zažádáte o povolení k přistání, nebo jenom provedete "touch and go" - tedy letmý dotek kol země, opětovné přidání plynu a start (tento manévr obvykle používají civilní piloti, kteří na létání nemají dost času a dohánějí tak potřebný počet startů a přistání pro automatické obnovení licence). Podobně to funguje i na zemi - nejprve požádáte o pojíždění k přidělené dráze (včetně možnosti přejet jednotlivé dráhy), zařadíte se do řady čekajících letadel a pomalu se posouváte na start. Následuje povolení ke startu a převedení na transit. Na letištích se tedy necítíte osaměle - neustále vás provází hlas pozemní kontroly a světla okolních letadel.

Vylepšení druhé - hustý letecký provoz
Právě letecký provoz kolem letišť (včetně obligátních tlačenic na přibližovacích okruzích), má obrovský vliv na hratelnost Flight Simulatoru. Víte, ono je trochu divné přistávat dejme tomu na letišti v Atlantě (pro neznalé - jeden z největších leteckých přístavů, kde každou minutu dosedá či startuje přibližně pět letadel) a celou dobu nevidět kolem sebe ani Microsoft Flight Simulator 2002 živáčka. Díky rozšíření počtu simulovaných letadel o takové stroje jako Boeing-747 již není problém dynamicky vygenerovat "frmol" mezinárodních i vnitrostátních linek na vytížených letištích. Ani fanoušci civilního létání s Cessnami a podobnými vrtulovými šílenostmi se však bát nemusí - i na ně se v novém Flight Simulatoru pamatuje, takže si nějakou tu minutu počkají i na malých "vesnických" letištích. Kombinace živého provozu s radiokomunikací hru přiblížila mnohem více realitě, ale upřímně řečeno, inspirace Flight Unlimited III je více než zřetelná.

Vylepšení třetí - generátor krajiny
Představte si, že letíte se starým Flight Simulatorem v nějakých pěti, šesti kilometrech a díváte se na krajinu pod sebou - vidíte celkem solidní texturu krajiny s množstvím detailů. Trochu potlačíte knipl, klesnete na hladinu pár set metrů a z pohledné krajiny se stává změť barevných fleků, ze kterých občas probleskne silnice, světlo,nebo nějaká neforemná budova. Tomu je, zdá se, konec - Flight Simulator 2002 totiž používá zbrusu nový generátor krajiny, který na základě satelitních snímků a informací o nadmořské výšce tvaruje obrysy hor, kopců i skal a osazuje je hustými lesy (když klesnete dostatečně Microsoft Flight Simulator 2002 nízko, uvidíte jednotlivé stromy), kameny a budovami. Jak nám vysvětloval a posléze názorně ukázal jeden z programátorů, systém si například zjistí jaký je sklon povrchu v daném místě a podle něj vytvaruje buď skálu s příslušnou texturou, nebo rovnou zemi, kterou osadí některým typem zástavby či vegetace, podle toho, co je pro danou oblast typické. Výsledný efekt je skvělý - představte si celý svět zpracovaný podobně jako Krymský poloostrov ve Flankerovi. Na obligátní otázku ohledně hardwarové náročnosti (i na Athlonu s GeForce3 hra čas od času trhla) se nám však dostalo pokrčení ramen s dovětkem, že se programátoři budou snažit engine optimalizovat, jak jen to půjde.

Nezbývá tak než si počkat na podzim, kdy by se měl Flight Simulator 2002 objevit v obchodech. Do té doby máme ještě dost času na masivní upgrade počítače, bez kterého si, zdá se, nezalítáme. Ale to už je život…

Autor:


Témata: Xbox

Nejčtenější

První zahraniční ohlasy na českou hru Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Některé zahraniční servery již publikovaly recenze na českou hru Kingdom Come: Deliverance. Jak si vede? U kritiků...

OBRAZEM: Vychází Kingdom Come, přinášíme své dojmy po prvních 20 hodinách

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji sice pár...

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji pár dnů testujeme, ale vzhledem k jejímu obrovskému...



O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

RECENZE: Subnautica je nejlepší podmořská hra všech dob

Subnautica

Podmořská Subnautica je na první pohled nenápadná hra, která se od svého vydání drží mezi nejprodávanějšími hrami na...

RETRO: Winter Challenge je i po 25 letech nejlepší herní olympiádou

Winter Challenge

Je to s podivem, ale i po čtvrt století od vydání zůstávají neoficiální zimní hry od Accolade tou nejlepší olympijskou...

Další z rubriky

Warhammer: Vermintide 2 vyjde již počátkem března

Warhammer: Vermintide 2

Pokračování skvělé kooperativní akce Warhammer: Vermintide 2 vyjde již 8. března.

Vývojáři si psali pozitivní recenze vlastní hry, Steam zakročil

Recenze na Steamu

Autoři hry Wild Buster si na Steamu kupovali vlastní hru, aby k ní mohli psát pozitivní recenze.

PC verze sci-fi hororu Dead Space je dočasně zdarma

Dead Space (PC)

Povedený, nicméně už deset let starý vesmírný sci-fi horor Dead Space je na PC dočasně zdarma.

Najdete na iDNES.cz