Mutant Year Zero je jako XCOM s příběhem a zvířaty. První dojmy

aktualizováno 
Vezměte Fallout, XCOM, Beyond Good & Evil a pořádně je zamíchejte. Na výsledku si pochutnají příznivci hardcore tahových strategií i příběhových RPG.

Po pravdě řečeno, když vydavatelství Funcom v únoru oznámilo novou strategii Mutant Year Zero: Road to Eden, příliš nás tím neoslnilo. Postapokalyptických RPG s tahovými souboji už jsme se poněkud přejedli a fakt, že mezi trojicí hlavních hrdinů najdeme zmutované prase a kachnu tomu příliš na serióznosti nepřidal. 

Mutant Year Zero

Mutant Year Zero

Jenže po zhruba půl hodince, kterou jsem nyní se hrou mohl strávit, jsou všechny předsudky pryč. Vypadá to totiž na nenápadný hit ze staré školy, který by mohl konkurovat i fantastickému XCOMU 2.

Na rozdíl od něj se Mutant odehrává na daleko menším měřítku. Nejenže tu nebudeme mít možnost ovlivňovat globální strategii postupu na mapě světa, ale v samotných misích budeme ovládat pouze tři postavy. Jestli si však myslíte, že s tak malým týmem můžete zapomenout na nějaké taktické plánování, tak si to myslíte špatně. Hra je totiž založena na pravidlech u nás prakticky neznámého „papírového“ RPG Mutant. Tahové souboje jsou tak nebývale komplexní, přitom jednoduché na pochopení. Každá z postav je úplně jiná a hodí se k jinému účelu

Fotogalerie

Hra se v základu hraje jako klasické real-timové RPG, přičemž hodně důrazu je kladeno na plížení. Jakmile se však o vaší pozici dozvědí nepřátelé, hra se přepne do tahového módu á la první dva Fallouty. 

Klíčem k vítězství proti obrovské přesile je důmyslné krytí a používání speciálních schopností svých postav. Například lidská bojovnice Selma se může dočasně obrnit kamennou kůží, prase Bormin v zuřivosti proběhnout obklíčením nepřátel a kačer Dux se vznést vysoko nad bojiště a ostřelovat skryté nepřátele.

Hratelná ukázka byla nebývale tuhá a přesile nepřátel jsem vzdoroval marně. Neúspěch však ve mně okamžitě vyvolal touhu zkusit to znovu a jinak. Kromě soubojů se autoři chtějí zaměřit na vyprávění příběhu a zobrazení originálního postapokalyptického světa. Vzpomínáte si na geniální nedoceněnou hru Gorky 17? Toto by mohlo být do značné míry podobné.

Hra vyjde 4. prosince na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Autor:
Témata: Xbox

Nejčtenější

Zemřel Stan Lee, spolutvůrce komiksového světa značky Marvel

Fanoušci vzpomínají na Stana Lee u jeho hvězdy na chodníku slávy v Hollywoodu....

Ve věku 95 let zemřela legenda komiksu Stan Lee, který byl spolutvůrcem proslulé značky Marvel. O smrti muže, který se...

Hacker objevil chybu ve Steamu, která mu umožnila generovat hry zdarma

Steam

„Hodný hacker“ Artem Moskowsky dostal odměnu půl milionu korun za to, že objevil a nahlásil zásadní chybu ve Steamu. Ta...

RECENZE: Hra o havárii ponorky Kursk je tragickým omylem

Kursk

Kromě samotného nápadu nenabízí hra Kursk vůbec nic, proč byste si ji měli chtít zahrát. Je nudná a technologicky...

Komunitní sbírka na Star Citizen překonala hranici 200 milionů dolarů

Star Citizen

Více než dva miliony přispěvatelů již na účty autorů ambiciózního vesmírného simulátoru poslalo v přepočtu více než...

Potvrzeno: vzniknou remastery legend Command & Conquer a Red Alert

Command & Conquer (1995)

Po trapném odhalení mobilní verze Command & Conquer letos na E3 se EA pokouší napravit si reputaci. Potvrdilo, že...

Další z rubriky

Kultovní značka na rozcestí. Vše, co víme o chystaném Falloutu 76

Fallout 76

Oznámení Falloutu 76 nepřineslo takové nadšení, jaké si asi Bethesda představovala. Jde jen o snahu naskočit za každou...

Fear the Wolves by chtěl být multiplayerovým Stalkerem. Ale není

Fear the Wolves

Kombinace fantastického světa kultovního Stalkera a populárního žánru battle royale vypadá jako geniální nápad....

Life is Strange 2 ukázal nové hlavní hrdiny, ale jinak zůstává stejný

Life is Strange 2

Vývojáři z Dontnod na Gamescomu konečně ukázali první záběry z chystaného pokračování vynikajícího seriálu Life is...

Najdete na iDNES.cz