Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Myst IV: Odhalení - druhá část návodu

  12:00aktualizováno  14. ledna 2:08
Ve světech Mystu to opět vře. Bratrům Sirrusovi s Achenarem už vězení nevoní, a jejich otec Atrus zvažuje jejich propuštění. Zdali je to rozumný nápad, zjistíte v nejnovějším díle legendární dobrodružné série. Jestli si s tím vším nevíte rady, čtěte návod.

Myst IV: Revelation - druhá část návodu

Důležité odkazy:
Herní karta
První část návodu

Kapitola II. Spire.
Otočte se a zatáhněte za páku, krásně si zahoukáte, pak odklopte skleněné víko skříňky, přibližte si knihu, otevřete ji a klikněte na medailon. Odstupte, vyjděte ven a po čtyřech kamenných schodištích sejděte dolů, tam odbočte doleva. Zkuste si fialovým tlačítkem přivolat výtah, ale ten nepřijede, prohlédněte si výtahovou šachtu, podívejte se dolů a odstupte. Otočte se a sejděte po dalších dvou kamenných schodištích ještě níž, přistupte ke kamenným sochám celé Atrusovy rodiny, přibližte si je lupou a klikněte na amulet, vyslechněte si komentář. Odstupte si, otočte se doprava, přibližte si rozvaliny a klikněte na amulet, spatříte Atrusova syna Sirruse. Opět odstupte, pokračujte dál vpřed kolem soch, přes most dojdete k vysoko se tyčícímu obrovskému bílému krystalu, který si prohlédněte lupou, všimněte si podivné stupnice s malou páčkou uprostřed, též zaregistrujte bílou čárku u čtvrtého stupně, potom si krystal vyfotografujte a klikněte na medailon. Otočte se doprava, přibližte si fokusem černou plochu s otvorem, prohlédněte si ji, klikněte na medailónek a poté vlezte dovnitř, záhy zjistíte, že je to teleport, který vás přenese o notný kus dopředu. Otočte se doprava, popojděte dvakrát vpřed, poté zatáhněte za zelenou páku před vámi, otevře se vám elektronické zařízení, klikněte na amulet a odstupte. Pokračujte doleva ke krystalům, které plují zavěšeny v prostoru v dálce před vámi, prohlédněte si je lupou a klikněte na medailon. Odstupte a nyní si prohlédněte zařízení, na který je připojený zelený kabel, klikněte na amulet, odstupte a otevřete si poklop tohoto přístroje tak, že stisknete vlevo fialové tlačítko. Přístroj tudíž takto otevřete, tedy odklopí se víko, vlevo spatříte malou páčku, nahoře sedm malých krystalků, dole šoupátko a vpravo výkonnou elektromagnetickou míru. Nyní přehoďte vlevo páčku, šoupátko posuňte doprava, poté zpět do střední polohy, pak znovu doprava, vše si ještě jednou zopakujte, tak se vám musí v přístroji rozsvítit všech sedm malých krystalků a vzdálené krystaly v dálce musejí zhasnout. Chvíli vyčkejte, až elektromagnet spadne do dolní polohy, otevřete znovu přístroj napravo, levá strana musí být teď osvětlená. Odstupte a vpravo vylezte nahoru po žebříku, zelenou páku odtáhněte doleva, vstupte, otočte se doleva a popojděte třikrát dopředu.

Na konci vpravo je otvor, který již dobře znáte, prohlédněte si ho a vstupte do něj, znovu budete teleportováni, na konci se ocitnete v místnosti s podivnou židlí. Přistupte tudíž k ní, na pravém jejím opěradle stiskněte modrý spínač, spustí se dolů víko, na kterém se nachází celkem 36 krystalků, z nichž svítí pouze sedm. Aha, kolikpak jste to před chvílí rozsvítili krystalků no přece také sedm, takže je jasné, že musíte rozsvítit všech 36 krystalků. Klikněte tedy vpravo na modré tlačítko, vyjděte z křesla a před vámi vlevo přehoďte zelenou páku, otevřeli jste si tak dveře, projděte jimi, odbočte doleva a vyjděte po schodech nahoru. Vlevo nastupte do výtahu, uvnitř přehoďte páku, jakmile vyjedete nahoru a výtah zastaví, popojděte čtyřikrát dopředu, dejte se doprava a opět vylezte nahoru po železném žebři. Rozhlédněte se kolem a zjistíte, že vlevo je navlas stejné zařízení, s jakým jste před chvílí laborovali dole. Prohlédněte si ho, klikněte na medailon, potom odstupte a na levé straně přístroje stiskněte modré tlačítko. Vlevo stáhněte dolů malou páčku, šoupátko posuňte doleva, poté zpět do střední polohy a nakonec doprava, tak se rozsvítí dva krystaly, je tedy logické, že z 36-ti krystalů na desce nad křeslem by nyní mělo svítit devět krystalů. Otočte se, slezte po žebři dolů, otočte se doprava, popojděte pouze jednou dopředu a použijte lupu na ve vzduchu se otáčející se balvan, spoutaný řetězy, klikněte na medailon. Odstupte, vydejte se vydejte se mírně doprava dopředu, lupou si přibližte nástroje, pohrajte si s kolečkem, klikněte na amulet. Odstupte a lupou si prohlédněte kousek vpravo stojící teleskop, znovu klikněte na amulet, poté odstupte a vydejte se doprava k žebříku. Pákou otevřete poklop a sestupte dolů, pokračujte ke krystalům, odbočte doleva a vstupte do lodě. Zelenou páku před vámi držte v horní poloze, tak dojedete na ostrov. Vystupte z lodě, dejte se doprava a prohlédněte si otvor před vámi lupou, potom do něj vlezte. Vydejte se k řetězům, spatříte modré světélko, kolem něj jsou čtyři tlačítka. Prohlédněte si světélko lupou a nyní klepejte na spodní tlačítko tak dlouho, dokud se modré tlačítko nerozsvítí, potom na něj klikněte, tak si přiblížíte monitor, klikněte ještě jednou a obraz oddálíte. Nyní posunujte obraz pomocí pravého tlačítka doprava, nebo doleva, až se modré světélko znovu rozsvítí. Přibližte si obraz, klikněte na něj, spatříte, že bílá čárka na výše zmíněné stupnici se posunula a ukazuje na trojku.

Jděte dopředu a odbočte doprava, vlevo zatáhněte za páku, ale kolo se ani nehne. Vyrazte kámen v kolem který mu brání v pohybu, pak znovu zatáhněte za páku, kolo se roztočí a obrovské balvany vyjedou nahoru. Přejděte po mostě a všimněte si, že kolo uvolnilo veliký balvan, vlezte na něj a vlevo od něj se nachází už dobře známý přístroj, přibližte si ho lupou a klikněte na amulet, odstupte a zmáčkněte modré tlačítko vlevo, odklopíte tak víko. Páni, tady je ale krystalů, stáhněte tudíž dolů levou páku, šoupátko posuňte o jeden dílec doprava, ještě jednou doprava, o jeden doleva, ještě jeden doleva a o jeden zpět doprava, tak by se nyní mělo rozsvítit 29 krystalů

 Myst IV: Revelation – návod

, což ovšem znamená, že na víku nad křeslem by mělo svítit nyní 38 krystalů, ale pozor, pokud si pamatujete, je jich tam pouze 36, takže bude nyní zapotřebí počet malých krystalů zredukovat, ale tady to rozhodně nepůjde. Vraťte se zpět na plovoucí balvan, odbočte doleva, zatáhněte za zelenou páku a klikněte na amulet, otevřete přístroj, nyní musí být osvětleny obě strany. Odstupte a přes plovoucí balvan se vraťte na vaši loď, tlačte zelenou páku nahoru a jakmile loď zastaví, vystupte si a dejte se doprava a vylezte nahoru po žebříku. Nahoře si otevřete dveře a vylezte po dalším žebři ještě výš. Vlevo je známé zařízení, otevřete víko modrým tlačítkem vlevo, teď už loď nebudete potřebovat, tak jednoduše přístroj vypněte přehozením levé páčky, tak vám bude na víku nad křeslem svítit požadovaný počet krystalů, tedy potřebných 36. Otočte se doleva a popojděte dvakrát dopředu, vpravo na podlaze si prohlédněte lupou listinu, vyfotografujte si ji.

Odstupte a popojděte jednou dopředu. Nyní jste se ocitli v Sirrusově ložnici. Porozhlédněte se kolem, vlevo je jeho postel, stolek se šachovnicí, s velikým krystalem, vpravo se nachází jeho pracovní stůl a známý otvor, vedoucí dolů. Jděte k posteli, ve vědru je nyní voda, kousek od něj vlevo leží na podlaze další listina, prohlédněte si ji lupou a vyfotografujte ji. Nyní se vydejte ke stolku s šachovnicí, šachovnici si přibližte a klikněte na amulet, odstupte a jděte k velkému bílému krystalu. Prohlédněte si jej lupou, klikněte na medailon, pak odstupte a krystal si vyfotografujte, jděte k pracovnímu stolku. Lupou si prohlédněte listinu na stole vlevo, poznámky vyfotografujte, poté udělejte totéž s listinou vpravo na stole. Otevřete si na stole čtvercovou desku, přibližte si poznámky lupou, odsuňte doprava ozubené kolečko, zřejmě těžítko, poznámky vyfotografujte. Listinu pak otočte zleva doprava, objeví se další nákres, udělejte si i jeho snímek. Odstupte od stolu a popojděte doprava, otočte se doleva a vlezte do díry, tedy do teleportu, dole se vydejte doleva k sochám Atruse a Kateřiny, přečtěte si listinu, kterou drží v rukou, rovněž je vyfotografujte. Otočte se a popojděte jednou dopředu, odbočte doprava a projděte otevřenými dveřmi, po schodech vlevo vyjděte nahoru, na podlaze si přibližte listinu a udělejte si snímeček. Vraťte se zpět ke křeslu, usedněte do něj a stiskněte vpravo na opěradle modré tlačítko, velké víko vás opět přikryje, teď na pracovní ploše musí svítit 36 krystalů. Modrou páčku vlevo potáhněte o jeden dílek dolů, sestoupí tak socha, přibližte si ji a klikněte na amulet. Odstupte a rozhlédněte se dobře kolem, spatříte spousty křišťálových figurek. Nyní stáhněte modrou páku až dolů, před vámi jsou teď čtyři kruhové monitory. Prohlédněte si je postupně všechny pod lupou, levý horní obsahuje bílý krystal, monitor pod ním kámen, pravý horní je opět s krystalem a pod ním je modrý krystal. Všechny tyto monitory jsou ve skutečnosti zámky, které budete muset za chvíli naráz odemknout, protože vás drží v křesle. Vaším velice nesnadným úkolem nyní tedy bude odemknout všechny čtyři zámky dodržením správného postupu v krátkém časovém limitu. Správný postup se dozvíte z poznámek a fotografií, které jsem vám doporučila si udělat.

Nejdříve je ale nutné kalibrovat kabely křesla, takže si zase raději hru uložte. Před vámi klikněte na zelený čtvercový panel a jakmile se otevře, klikněte na modré tlačítko, tak sjedete dolů. Před sebou spatříte třídílný stroj, označený zleva doprava známými symboly a to pětiúhelníkem, kruhem a šestiúhelníkem. Každá jeho část potom koresponduje se stejnými tvary krystalů, které jste viděli již dříve. Lupou si prohlédněte kleště vpravo a klikněte na amulet, potom odstupte a můžete začít. Prohlédněte si pořádně stroj před vámi a zjistíte, že každá ze tří jeho částí má vpravo páku, kterou lze nastavovat ozubení a malou páčku, kterou lze nastavení v případě omylu rezetovat. Prohlédněte si všechny obrázky krystalů a zjistěte polohy bílých čárek, tak zjistíte, že pákou byste měli nastavit zleva doprava první ozubení do sedmého vrypu, prostřední do třetího vrypu a poslední vpravo do sedmého. Je to ale malý chyták, neboť všechny západky jsou usazeny v prvních zářezech, jinými slovy nemají nulovou polohu, takže správné nastavení zleva doprava je třetí, druhý a šestý. Pokud jste tedy nastavili všechny části správně, vlevo nahoře klikněte na černý monitor a tak vyjedete zpět nahoru.Před sebou teď vidíte tři táhla, každé z nich má dvanáct stupňů, dále před sebou vidíte čtyři malé kulaté monitory, to jsou vlastně zámky, které vás poutají v křesle. Raději si nejdříve opět hru uložte, znovu si prohlédněte fotografie a zjistíte, že zleva doprava musíte nastavit první šoupě na šestý stupeň, prostřední na dvanáctý a ten vpravo na čtvrtý, levý horní monitor se musí začít chvět, jako potvrzení správného nastavení, můžete se ujistit o správnosti najetím lupou na něj. Uvidíte, že uvnitř se odemkl první zámek, ale popojíždí po obvodu doprava a po chvíli se znovu zamkne. Opět prozkoumejte fotografie a poznámky, porovnejte si i hudební záznam (posouváním šoupat do horních poloh), zjistíte tak, že další správné nastavení je zleva doprava 10-5-5, spodní levý monitor počne vibrovat, zámek je tudíž odemčen, ale opět se po chvíli zamkne. Prohlédněte si záznamy o modrém krystalu, zde jsou možné dvě kombinace, ale ta správná je 3-1-7, modrý monitoru počne vibrovat, je to tedy OK.

Nyní se podívejte na poznámky o posledním krystalu, zde najdete poznámku, že všechna šoupata musejí mít stejnou hodnotu, krystalů je 36, no nebudu vás napínat, nastavte 12-12-12, poslední monitor vám zabliká. Znamená to tedy, že jste našli správné kombinace pro všechny čtyři zámky a znovu si raději hru uložte  Myst IV: Revelation – návod . Teď přijde na řadu mnohem těžší úkol, zjistili jste sice správné kombinace pro odemknutí všech čtyř zámků, ale jistě jste pochopili, že nyní musíte otevřít velice rychle všechny čtyři zámky v době, kdy v monitorech to nepřestane vibrovat, tedy dokud se znovu neuzamknou. Na celý úkol máte zhruba šedesát sekund, což je vskutku velice obtížné a náročné. Pracujte tedy rychle a přesně, zadávejte postupně všechny vyzkoušené kódy pomocí nastavování šoupátek do těchto poloh: 6-12-4, 3-1-7, 10-5-5 a nakonec 12-12-12. Pokud jste byli rychlí a přesní a stihli jste to včas, zámky zůstanou již odemčeny, před vámi se objeví cesta k pokračování, klikněte na modré tlačítko na křesle a vyjděte z křesla ven. Pokračujte dopředu přes čtyři balvany, otočte se doprava a přesuňte zleva doprava šoupátko. Popojděte doleva, otočte se doprava a lupou si přibližte sošku Yeeshi, klikněte na amulet a poté odstupte. Lupou si prohlédněte o kousek dál vlevo ležící knihu, prolistujte ji a pozorně přečtěte. Odstupte a jděte doleva ke dvěma válcům, lupou si přibližte nejdříve ten levý, je označen nápisem 10-5-5, poté klikněte dole na liště na medailon, do nádoby spadne krystal. Odstupte a lupou si přibližte druhý válec, má nahoře nápis 12-12-12, opět klikněte na medailon, do druhé nádoby spadne zase krystal. Odstupte a obě nádoby přesuňte doleva, pak se vraťte zpět do křesla, zmáčkněte na něm modrý knoflík a vyjedete s křeslem zpět nahoru. Přehoďte všechna tři táhla do pozice 12-12-12, tím, že jste přesunuli nádoby krystaly vypadnou z dráhy a cesta dál je otevřená.

Teď stiskněte znovu modrý knoflík sjedete tak dolů, přes všechny balvany se vydejte vpřed až na samý konec, odbočte doleva, nyní se vám zpřístupnil výtah, nastupte si. Otočte se a lupou najeďte na kulatý medailon pod pákou, v jeho centru posuňte malou páčku, tak si otevřete různobarevná okénka, která si vyfotografujte. Odstupte, zatáhněte za páku na tyči a už si to frčíte výtahem nahoru. Jakmile výtah nahoře zastaví, otočte se a znovu si prohlédněte medailon, otevřete si ho páčkou a znovu si rozložení barev vyfotografujte, porovnejte si oba obrázky, zde se hra ráda generuje, tak abyste nezůstali trčet v Serenii navždy :-). Potom pokračujte dopředu a odbočte doprava po schodech stále nahoru, vstupte do kabiny, přečtěte si knihu vlevo (lupa a klik na medailon), odstupte a jděte k přihrádce, otevřete si její víko, klikněte na knihu, otevře se vám, potom klepněte na obrázek, tak se ocitnete nazpět ve známé kopuli.

Tomahna - potřetí.
Zatáhněte za malou páčku vpravo, přehoďte ji doprava. Kopule se přetočí, otevře se východ, vyjděte ven a sejděte po schodech dolů k výtahu. Na pravé straně stiskněte tlačítko, přivoláte si tak výtah, nastupte si a uvnitř klikněte na další tlačítko, vyjedete nahoru a ocitnete se ve známém krbu. Vylezte ven a jste opět v ložnici manželů Atrusových. Vyjděte z ložnice ven, dejte se doprava k výtahu, vlevo za ním zatáhněte za páku, otočíte si tak most. Přejděte po něm a přehoďte si další páku, otočíte jiným mostem a po něm sejděte do ložnice Yeshi. Hned na první pohled zjistíte, že v ložnici byl nezvaný vandal, odbočte doleva ke knihovně, zjistíte, že obě její spodní skleněné výplně jsou rozbité. Lupou si prohlédněte levou polovinu rozbité dolní části, klikněte na medailon a po hlase poznáte, že nezvaným hostem byl Achenar. Odstupte a prohlédněte si pravou spodní část, zjistíte, že Yeeshi je „dítětem vody“, jako důkaz spatříte i její dlaň s modrými čarami života. Odstupte a nyní zastrčte knihy do polic v následujícím pořadí (ale to už jste přece jednou dělali, že ano?): 12,6,8,3 a 14, police opět sjede dolů. Slezte dolů po žebříku, odbočte doleva a jděte až na konec ke známé malbě. Nyní je ale napravo od ní na zemi kniha, otevřete ji a klikněte na obrázek uvnitř knihy, odfrčíte si to přímo do Serenie.

Kapitola III. Serenia.
Otočte se dozadu, nalevo od na zemi ležící transportní knihy se nachází kamenný podstavec, prohlédněte si ho lupou a klikněte na medailon. Odstupte, znovu se otočte a přejděte přes most. Otočte se doprava, můžete se pokusit pochytat a porozbíjet několik duhových bublinek, potom se otočte mírně doleva a po kamenné cestě dojdete k dalšímu mostu, přejděte i přes něj. Vpravo spatříte Achenara, jak bere do zaječí za záhybem cesty, pokračujte tedy po ní dvakrát dopředu, odbočte doprava po prkenné lávce. Nyní se otočte doleva a popojděte třikrát dopředu, opět se otočte doleva a jděte dvakrát vpřed, tak se setkáte s Anyí, jednou ze strážkyň Serenie. Jakmile tato ukončí svůj monolog, projděte pod zvonem, dvakrát popojděte dopředu a sejděte dolů po schodech, odbočte doleva a vydejte se k malé vodní tůňce. Z vody vystoupí jakýsi batyskaf, uvnitř za sklem spatříte Sirruse, z čehož jednoznačně vyplývá, že oba nezdární bratři se také nacházejí nyní v Serenii. Všimněte si, že Sirrus provádí něco nekalého s podvodním přístrojem, ale jakmile vás „zmerčí“, vezme nohy na ramena, ale před tím ještě stroj poškodí. Otočte se doprava, popojděte vpřed, pak odbočte dvakrát vlevo, dojdete tak k zadní vylomené části batyskafu. Prozkoumejte tuto část ležící na zemi lupou a klikněte na medailon. Odstupte, vraťte se kousek zpět, odbočte doprava a napravo si prohlédněte lupou sochu, klikněte na medailónek. Odstupte a vstupte do paměťové komory před vámi, popojděte dvakrát dopředu k podivnému světélku, klikněte na něj, prohlédněte si ho lupou, uvnitř spatříte kvítek, kterému bije srdce. Odstupte a vydejte se dopředu ke dvěma podivným maskám, na každou z nich postupně několikrát klikněte, spatříte doslova šokující záběry. Vracejte se zpět a dojděte až nazpátek ke schodům, zde se setkáte s Yannin, další strážkyní Serenie. Dozvíte se, že je velice nešťastná ze zničení batyskafu, který je ovšem jakýmsi podvodním žacím kombajnem, dozvíte se i to, jak by se dal opravit. Opět prozkoumejte lupou zadní část kombajnu, klikněte na amulet, odstupte a dejte se směrem, kudy odešla Yannin.

Odstupte a po dvojích schodech vyjděte nahoru, popojděte jednou vpřed a odbočte doprava na další schody a vejděte dovnitř, spatříte tři spící strážkyně. Vraťte se tedy zpět, popojděte dvakrát rovně dopředu, tak se opět setkáte s Anyí. Jakmile k vám přestane promlouvat, prohlédněte si kruhovou mozaiku pod vašima nohama, klikněte na amulet a mozaiku si vyfotografujte. Otočte se a vraťte se na křižovatku cest, odbočte doprava, projděte pod obloukem, sestupte ze schodů, pokračujte vpřed a přejděte přes prkennou lávku. Popojděte dopředu, odbočte doleva a lupou si prohlédněte tyč před vámi, klikněte na medailon. Pokračujte vpřed nahoru po schodech vlevo, pak po dalších ještě výš, spatříte Achenara držícího artefakt, podobný jste přece viděli v paměťové komoře, že ano? Od Achenara se dozvíte, že Sirrus chce zabít jejich otce a on mu v tom chce zabránit, také vám prozradí, kam ukryl svůj deník, poté opět vezme nohy na ramena. Prohlédněte si lupou rozbitý most před vámi, klikněte na medailon, celý jeho monolog si tak zopakujete, pozorně naslouchejte. Otočte se doleva, zatáhněte za červený jazyk sochy, otočte se doleva a sejděte dolů po schodech, před vámi spatříte odklopený poklop, vlezte do otvoru vedle něj. Dole zatáhněte za červený jazyk jiné sochy, poklop nad vámi se uzavře. Otočte se a jděte od žebříku na druhou stranu ke zdi, rozhlédněte a zjistíte, že vlevo se nacházejí mrtvé kořeny a vpravo živé. Lupou si prohlédněte prostřední prázdný podstavec, klikněte na medailon, aha tak tady stál ten artefakt, co s ním utekl Achenar. Kousek za vámi je jakýsi archaický přístroj, můžete s ním sice otáčet, ale čert ví, k čemu to slouží. Na levé straně, tedy na straně s mrtvými kořeny je světelná štěrbina, vydejte se k ní a projděte vpřed, ocitnete se na stejném místě, odkud před chvílí utekl Achenar. Pokračujte vpřed, dojdete k padacímu mostu, zde odbočte doleva a slezte dolů po schodech. Popojděte dvakrát dopředu, dveře před vámi však neotevřete. Vlevo od nich si lupou prohlédněte plochý kámen, klikněte na medailon, poté odstupte a pokračujte dál po kamenné cestě doprava, přejděte přes most a za ním odbočte doleva. Vlevo před vámi se nacházejí dvě páky, levou posuňte dopředu a z vody vyjede kombajn, pravá otevírá a zavírá vchod do kombajnu, nyní je ale otevřen, tak si jí nevšímejte.

Popojděte kupředu přes druhý most, odbočte doleva a vstupte do útrob kombajnu, otočte se a zatáhněte za držadlo nahoře na dveřích, tak vstup uzavřete. Znovu se otočte, nad okénkem je zprohýbaná kovová tyč, zatáhněte za ní a začnete se potápět. Ozorně sledujte přes okénko venkovní prostředí, spatříte jakýsi podzemní vstup. Jakmile dosednete na dno, znovu zatáhněte za páku a po chvíli se vynoříte zpět na hladinu. Pákou si otevřete dveře a vyjděte ven, odbočte doprava, přejděte přes další prkenný most, za ním popojděte dvakrát dopředu, pokračujte nahoru po schodech vlevo až úplně nahoru. Zde přejděte přes padací most (můžete si vyzkoušet zatočit klikou vlevo před ním), popojděte dvakrát dopředu, jděte k malému umělému kulatému jezírku. Otočte se doleva, prohlédněte si stroj lupou, klikněte na medailónek, uvidíte, kdo rozbil příčky v kole vlevo. Otočte se doleva, jděte dopředu, přejděte přes další malý můstek, odbočte na můstek vlevo. Popojděte dvakrát dopředu, přejděte další most, odbočte vpravo a přijdete tak k vodnímu kolu. Vpravo od něj přetáhněte zleva doprava páku, všimněte si, že na levé straně přestal vytékat pramének vody. Otočte se a po dřevěných schodech sejděte dolů, odbočte doleva na dřevěný most, pokračujte stále doleva, popojděte třikrát dopředu a přejděte další dřevěný most. Otočte se doleva a po malém dřevěném žebříčku vylezte nahoru, před vámi je veliké šoupě na pohyblivé konzole, přetáhněte ho zleva doprava, popojděte dopředu a otočte se vpravo. Vidíte půlkolo, chytněte jeho držadlo a otočte s ním doprava ve směru chodu hodinových ručiček, pak se otočte doprava a udělejte krok zpět, vraťte šoupě zpět na původní místo, slezte po žebříku dolů, odbočte vlevo, udělejte krok dopředu a znovu se otočte doleva. Stáhněte dolů držadlo před vámi, tak zvednete stavidla  Myst IV: Revelation – návod , otočte se na druhou stranu, po prknech přejděte třikrát dopředu. Přejděte přes most, odbočte doprava a popojděte čtyřikrát dopředu, otočte se doleva a jděte jednou vpřed, všimněte si, že koryto říčky je nyní suché. Otočte se, vraťte se o jedno zpět, odbočte vlevo, přejděte malý most, popojděte dopředu, otočte se doleva a lupou najeďte na špatně viditelnou bedýnku v otvoru ve skále (mluvil o ní Achenar), klikněte na medailon. Odstupte, bedýnku otevřete, uvnitř je deník, prolistujte ho a pozorně si ho přečtěte, poté odstupte.

Pokračujte dvakrát dopředu, potom dvakrát doprava, přejděte přes most. Nyní ale odbočte doleva, pak doprava a projděte pod obloukem, sestupte dolů po schodech a dojděte až na konec. Přejděte po visuté lávce a jděte až k vodě, levými schody vyjděte nahoru, kde odbočte doprava ke kolům. Lupou si přibližte kolo, zjistíte, že je čímsi blokováno, klikněte tedy na amulet, ale moc moudří z toho, co spatříte určitě nebudete. Nastal čas se znovu vrátit zpět k transportní knize, můžete sice hledat pracně k ní cestu, ale už nic podstatného vás tady nečeká, takže doporučuji použít poprvé ZIP mód, je to ta kulatá ikonka vpravo dole na liště, klikněte na něj, potom na první obrázek vlevo a ocitnete se tak ihned u transportní knihy. Klikněte na ní a tak se přesunete znovu do Tomahny.

Konec druhé části.

Autor:


Témata: knihovny, krb, Socha

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...

Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

Fanoušek prohrál soud s vývojáři hry Star Citizen, peníze mu nevrátí

Star Citizen

Neustále protahovaný vývoj chystané hry Star Citizen už nevydržel jeden z nejštědřejších přispěvatelů a chtěl po...

Navzdory vysokým hodnocením se Wolfenstein 2 na PC neprodával dobře

Wolfenstein II: New Colossus

Pořekadlo o tom, že kvalita se prodá sama, neplatí ve všech případech. Přestože poslední díl Wolfensteina v recenzích...

Konami zatrhlo výrobu portu hororu P.T., jeho autora však odměnilo

P.T.

Právníci firmy Konami zakázali distribuci už téměř hotového remaku hororové hry P.T. Jeho tvůrce však nemusí smutnit,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz