Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Myst IV: Odhalení - první část návodu

  12:00aktualizováno  14. ledna 2:07
Ve světech Mystu to opět vře. Bratrům Sirrusovi s Achenarem už vězení nevoní, a jejich otec Atrus zvažuje jejich propuštění. Zdali je to rozumný nápad, zjistíte v nejnovějším díle legendární dobrodružné série. Jestli si s tím vším nevíte rady, čtěte návod.

Myst IV: Revelation - první část návodu

Úvod do hry:
Myst IV: Revelation se vrací ke kořenům původní série, nabízí vám předrenderovanou grafiku s možností rozhlížení se o 360 stupňů, pohodlné point-and-click ovládání a samozřejmě kupu logických hádanek. Na rozdíl od předchozích dílů se ale více soustředí na příběh, jeho překrásná prostředí překypují životem a především jistě oceníte inovační práci s kurzorem, který simuluje skutečný pohyb vaší ruky. Hra se vyznačuje napínavým příběhem, který vás doslova vtáhne do světů a myslí dvou zlodušských bratrů Sirruse a Achenara a konfrontuje vás s jistým rodinným dramatem. Budete se snažit odhalit záhadné zmizení malého děvčete jménem Yeeshi, do kterého jsou oba sourozenci nějak zapleteni. Nejen ale příběh dělá hru Myst IV:Relevation tak výjimečnou, neméně důležité je také vizuální pojetí a hudební doprovod. Soundtrack Myst IV připravil Jack Wall, jednu nahrávku ke hře složil dokonce známý hudebník Peter Gabriel. Opět se setkáte se zajímavými puzzle a interakcí s různými postavami světa Myst. Tentokrát si můžete kliknutím vespod na ikonku fotoaparátu udělat i fotky, klepnutím na vedlejší ikonku si je můžete přehrát, vedle je ikonka medailónku, či amuletu, pomocí níž si prohlížíte události z minulosti a ikonka dole vpravo (ZIP mód) vám umožňuje, pokud na ni kliknete, vrátit se na místa, která jste už jednou navštívili. Předností hry je i skutečnost, že hru si můžete kdykoliv uložit a samozřejmě i zpětně nahrát.

Hra se vyznačuje napínavým příběhem, který vás doslova vtáhne do světů a myslí dvou zlodušských bratrů Sirruse a Achen.

Kapitola I. Tomahna - Hvězdárna.
Po spuštění hry se ocitnete v kabině lanovky s malou rozkošnou holčičkou jménem Yeeshi. Poslouchejte její nadšené vyprávění, jakmile se budete přibližovat k cíli cesty, tedy k hvězdárně, Yeeshi vám řekne, abyste si objekt vyfotografovali na památku, poslechněte ji, klikněte na ikonku fotoaparátu a památeční snímek je váš. Můžete se otáčet kolem své osy a nadělat si fotek, kolik je libo, jakmile však dojedete až na konec, dívenka si vystoupí a zmizí za dveřmi. Zatáhněte vpravo za páku a vstupte i vy dovnitř. Pokračujte po schodech doprava, prohledejte vpravo ve skříňkách všechny šuplíky, ale nic nenajdete, jen v poslední ve skříňce je ilustrovaný deník pana Atruse, který je záhodno si přečíst a lze si udělat i nějaké snímečky. Popojděte dopředu a přivítá vás váš přítel Atrus a seznámí vás s tím, proč vás sem pozval. Zprávy má pro vás neradostné a neveselé, pak vás požádá, abyste přistoupili k panelu vpravo. Ten si přibližte fokusem (dále jen lupou), zjistíte, že tento panel má jedno šoupátko, kterým lze posunovat tři kotouče, kterými lze otáčet o 45 stupňů doprava, či doleva. Nebudu vám popisovat, jak se s tímto přístrojem zachází, neboť Atrus vás jednak doslova vede krok za krokem a úkon za úkonem, jednak ať už panel nastavíte či ne, jakmile od něj odstoupíte, dojde k obrovskému výbuchu, který zničí vysílací přistroj nalevo od vás. Takže vás přítel se rozhodne odejít a hledat nějaké nové komponenty na jeho opravu, vás potom požádá, abyste pro něj zatím něco udělali vy sami, což znamená obnovit napájení, zprovoznit střešní anténu, nastavit stavidla a také ohlídat jeho milovanou dcerku Yeeshi. Takže se vydejte nejdříve obnovit napájení, vyjděte kousek dál, od poškozené vysílačky, vlevo pod schody vidíte výtah. Vpravo od schodků nahoře zatáhněte za páku, tak si výtahové dveře otevřete, nastupte si dovnitř, zatáhněte za páku a dveře se po chvíli za vámi samy zavřou. Vlevo vidíte páku a dvě světélka, zatáhněte za ni a nastavte ji do střední polohy, tak sjedete o patro níž. Jakmile výtah zastaví, páčkou vpravo si otevřete dveře, vyjděte ven a zapamatujte si místo, kde jste výtah zanechali.

Po lávce z dřevěných prken se dejte doprava, ocitnete se tak v prvním skleníku, odbočte doleva, spatříte Yeeshi v druhém skleníku, vydejte se tedy tam za ní, promluví si s vámi a ukáže vám malou ještěrku. Jakmile dívenka vyjde doprava, vydejte se doleva a po jiné prkenné lávce dojdete až na konec skalní rozsedliny, kde spatříte obrovské stojící kolo. Před vámi svítí na panelu dvě oranžová světélka, vyfotografujte si je, zatáhněte za velkou páku, světélka musejí zhasnout. Vracejte se zpět a mezi oběma skleníky se otevřely vlevo dveře, za nimi v místnosti stojí Yeeshi, vejděte za ní. Od ní se dozvíte, že byl přerušen v důsledku výbuchu přívod elektrické energie, prohlédne si kastlík s náhradním zdrojem, ale raději s přístrojem prý nebude laborovat, no to zbude na vás. Jakmile tedy dívenka odejde, otevřete si poklop od náhradního zdroje (nejdříve si ho opět přibližte lupou), spatříte podivný přístroj, vzhledem připomínající prastarý psací stroj. Má dvě řady klávesnic po šesti klávesách, vlevo je páčka a vpravo tlačítko pro vstup. Zadními tlačítky lze odesílat sílu, předními ji přijímáte. Před vámi ještě svítí zeleně stejné obrazce, které jste před chvílí vyfotografovali a vypnuli pákou. Nyní tedy musíte poslat energii k vodnímu kolu, což provedete následovně.

Označme si zadní klávesy písmenem Z, přední pak jako P, očíslujme si je zleva doprava číslicemi 1 až 6, tlačítko vpravo pak jako V a, páčku vlevo jako R, nyní můžete začít. Postupně klikejte na klávesy takto: 1.)Z1,P4,V, 2.)Z4,P5,V, 3.)Z5,P3,V, 4.)Z1,P6,V, 5.)Z3,P6,V. Dodrželi-li jste tento postup, rozsvítí se další dva světelné panely a schránka se automaticky uzavře  Myst IV: Revelation – návod . Pokud se tak nestane, zatáhněte za páku vlevo R a celý postup si znovu zopakujte. Otočte se dozadu, prohlédněte si na stole položený herbář, poté si také přibližte lupou vedle stojící mikroskop, prohlédněte si list. Vyjděte ven, odbočte doleva a vydejte se do skleníku, jakmile se k němu přiblížíte, uslyšíte zvuk flétny. Ve skleníku si všimněte, že vědro se naplnilo vodou, což je dobré znamení, po žebříku slezte dolů k dívence, dozvíte se od ní, že se učí hrát písničku. Vyslechněte si ji, pak vylezte po žebři zpět nahoru a známou cestou se vydejte k velkému kolu na konci skalní soutěsky. Dvě oranžová světla, která jste zde při minulé návštěvě vypnuli, nyní svítí zeleně, což potvrzuje fakt, že jste správně obnovili přítok elektrické energie. Nad světélky klikněte na tlačítko a kolo se opět roztočí. Vraťte se zpět, spatříte Yeeshi jak odchází doprava, vydejte se tudíž za ní a zjistíte, že je zle, obrovský výbuch zničí most a vy se propadnete.

Tomahna - Hvězdárna za noci, podruhé.
Po modře nasvícených schodech vyjděte nahoru a přes oba skleníky se vydejte k místu, které jsem vám radila si zapamatovat, tedy k výtahu. Otevřete si dveře od kabinky a nastupte. Uvnitř přehoďte páku vlevo do polohy nahoru, vyjedete tak nazpět do pracovny Atruse. Vlevo v zásuvce malé skříňky si znovu prohlédněte přítelův deník, listujte v něm a asi uprostřed tohoto deníku najdete obrázky barevných krystalů, které si ofotografujte, zásuvku opět zavřete. Dejte se doprava nahoru po malých schůdcích, vpravo spatříte tři malé, nyní již funkční monitory, prohlédněte si je přes lupu. Odstupte, vpravo na stěně je mapa Tomahy, pokud ji odhrnete, spatříte druhou mapu, spatříte tak náčrt teleskopu. Otočte se doprava a z tohoto místa před schody k výtahu je velice špatně viditelná páka, za kterou zatáhněte, tak jste si otevřeli část kopule hvězdárny. Otočte se a po malých schůdcích vyjděte znovu nahoru až na konec, vlevo spatříte malou židli. Usedněte na ni, zmáčkněte červené tlačítko na jejím pravém opěradle, otáčejte se dozadu a tak se přiblížíte k teleskopu. Přibližte si ho lupou a nyní stlačte pravé horní tlačítko, na kterém je ikonka majáku, musí se rozsvítit oranžové světélko. Po stranách teleskopu jsou na každé straně červená kola, otáčejte jimi tak, abyste v teleskopu viděli dokonalý a celiství odraz Měsíce. Odstupte od teleskopu a na židli stiskněte opět červené tlačítko, otáčejte se dozadu, tak se na židli vrátíte na původní místo. Vraťte se dolů do pracovny a všimněte si krystalů na kouli, teď svítí barevnými světélky. Nyní vám radím hru si uložit, protože se vám postup, který vám popíši nemusí podařit a budete muset začínat znovu.

Klikněte si dole na liště na ikonku vpravo od ikony fotoaparátu a pečlivě si prohlédněte pořadí barev a tvary krystalů, které jste si před chvílí vyfotili z přítelova deníku. Vlevo najeďte na přístroj, přibližte si ho, spatříte obrazovku, která zatím pouze zrní, pod ní je v řadě pět schránek a pod každou se nachází tlačítko. Vpravo jsou vidět na kruhovém podkladu barevná světélka a malá páčka, nad nimi je jakési posuvné šoupátko. Začněte tedy pracovat, páčka je nastavena na červenou barvu, což je správné. Zmíněné šoupátko posuňte úplně doleva (pokud s ním pohybujete doprava, u každé barvy krystalu je možno si vybrat z mnoha různých modifikací krystalu), pak ho přetáhněte doprava (šestá modifikace), klikněte dole na první tlačítko zleva, nad ním se otevře schrána a můžete si prohlédnou jak barvu, tak i tvar krystalu (lze stále srovnávat s fotografií, kterou jste si udělali). Nyní nastavte páčku vpravo na bleděmodrou barvu, opět šoupátko posuňte úplně doleva, pak pomalu doprava a vyberte si třetí tvar krystalu. Dole zmáčkněte na druhé tlačítko zleva a ve schránce nad ním, která se otevřete, spatříte vybraný tvar modrého krystalu. Teď přestavte malou páčku nad žlutý bod, šoupátko přestavte až úplně doprava na konec, klikněte na třetí knoflík dole, v otevřené schránce spatříte vybraný tvar krystalu. Přehoďte páčku nad zelené světélko, šoupátko nechejte na pokoji v nastavené poloze, pod monitorem klikněte na čtvrtý knoflík zleva a opět uzříte ve schránce nad ním vybraný tvar zeleného krystalu. Naposledy nastavte páčku na tmavomodrý bod, šoupátkem odjeďte vlevo, potom pomalu doprava, tentokrát vyberte druhou modifikaci, klikněte na poslední tlačítko dole a spatříte v otevřené schránce typ krystalu, který jste si vybrali. Jako poslední a závěrečný úkon je kliknou na velké osamělé tlačítko pod monitorem, pokud jste vše udělali správně, na doposud zrnící obrazovce se objeví tvář vašeho přítele Atruse a on vám sdělí další pokyny a novinky  Myst IV: Revelation – návod , dozvíte se, že nemůže opustit Rime, neboť tam zuří hrozná elektromagnetická bouře.

Znovu vám připomene, abyste kontrolovali jeho dceru Yeeshe a zašli do jeho ložnice, kde si máte přečíst jeho poznámky o Havenu a Spire. Jestliže se tak nestane, vraťte se k poslednímu uložení (jak jsem vám radila) a celý postup si zopakujte. Pokud se vám ale spojení podaří a nestačili jste si zapamatovat, co všechno vám přítel sdělil, klikněte na nejspodnější tlačítko znova a zprávu si můžete opětovně vyslechnout. Jestliže je vše v pořádku, odstupte od monitoru a jděte k výtahu, zatáhněte za páku a nastupte si. Páku vlevo nastavte do spodní pozice, jakmile výtah dojde dolů a zastaví, pravou pákou v kabině si otevřete dveře a vystupte. Vyjděte po modrých schodech nahoru, na podlaze si přečtěte nápis, moc moudří nebudete, poté vstupte do ložnice. U postele na nočním stolku je dopis, přibližte si ho a přečtěte si ho, je psán Atrusem a adresován jeho ženě Kateřině, všimněte si ale, že obě jména jsou napsána podivnými znaky, nebo chcete-li starým rodovým písmem D´NI. Odstupte a jděte naproti k psacímu stolu, nad ním nahoře jsou malá dvířka, otevřete je a uvnitř si prozkoumejte náčrt krbu, povšimněte si, že obě lampy jsou propojeny s krbem laserovými paprsky, odstupte od skříňky. Pod otevřenými dvířky je malé tlačítko, klikněte na něj a otevřou se police s dvěma knihami, modrou a červenou, obě si přečtěte, dozvíte se mnoho zajímavého a poučného.

 V obou knihách si nezapomeňte vyfotografovat různé sestavy barevných krystalů, kdo ví, možná se vám to bude ještě hodit. Odstupte od knih a vlevo od nich klikněte na vrcholek lampy, tak ji rozsvítíte, pak se vydejte k druhému stolku a stejným způsobem rozsviťte i druhou stolní lampu. Nyní jděte ke krbu a uvnitř seberte ze země modrý medailónek, vzpomínáte si, co o něm říkala Yeeshi? Vylezte z krbu a přibližte si obraz nad krbem a na liště dole klikněte na medailón, dobře poslouchejte. Vraťte se ke stolu, znovu otevřete přihrádku, klikněte na tlačítko a postupně si navolte znovu knihy, klikněte dole na liště na dívčin amulet a čtěte knihy znovu. Vyjděte z ložnice ven, znovu si přibližte cedulku s nápisem na podlaze a klikněte na amulet, zajímavé, že ano? Pokračujte doleva k výtahu, za ním vlevo přehoďte páku, přetočíte si tak k sobě most. Přejděte po něm na druhou stranu, dojdete tak k rodinnému obývacímu pokoji. Na stolku vpravo před vchodem si přečtěte stránky knihy s rodinným písmem, klikněte na amulet na liště a vyfotografujte si stránky. Odstupte a odbočte vlevo, tak vstoupíte do pokoje. Zde si prohlédněte obě fotografie Atrusových a Kateřininých synů, Achenara a Sirruse na krbu, můžete i rozdmýchat oheň v krbu pomocí měchů, vpravo si přibližte fotku obou manželů, vlevo Yeeshie. Pokračujte vpřed do kuchyně, jděte k umývadlu, zkuste zatáhnout za páku, tak pustíte vodu do umývadla. Vpravo od umývadla zaťukejte na zavěšený hrnec, otočte se doleva a klikněte i na obě pánve, potom na amulet na liště. Vzadu za vámi si přibližte sporák, opět klikněte na amulet, pak se vraťte k obrazu Yeeshi. Prohlédněte si stůl, klikněte zase na medailón na liště, poté odstupte a jděte k lůžku s tmavozeleným přehozem, odsuňte polštář, přibližte si dívčin deník, klikněte na amulet a v deníku si vyfotografujte další sestavu v uspořádání různobarevných krystalů. Odstupte a vlevo si prohlédněte červenou róbu, klikněte na amulet, odstupte a jděte doleva ke knihovně, prohlédněte si obě prosklená dvířka pod knihami.

Prohlédněte si i knížky, psané starým rodovým písmem, srovnejte si v hlavě všechny údaje, které jste získali, můžete si ještě vyzkoušet si pohrát s dřevěnou kuličkovou hrou vlevo, potom vyjděte z ložnice ven, tam odbočte nahoru na schodiště doleva. Na zábradlí nahoře zatáhněte za páku, tak si opět přetočíte most, pokračujte po něm k výtahu, zde zatáhněte za páku, otevřete si výtahové dveře a vstupte dovnitř. Levou páku nyní nastavte do střední polohy, jakmile výtah zastaví, zatáhněte za pravou páku a vyjděte ven. Pokračujte dál po lávce vlevo, vstupte do prvního skleníku. Prohlédněte si vědro s vodou, zaťukejte na vodní hladinu, potom vlevo od vědra slezte po žebři dolů, zjistíte, že Yeeshi už zde není. Pod velikou železnou koulí, která není ničím jiným než velice silným reflektorem stiskněte oranžové tlačítko, tak reflektor rozsvítíte. Vlevo na reflektoru je držák, uchopte ho a natočte reflektor doprava tak, abyste si posvítili na kamennou desku, zjistíte, že je to do kamene vytesaný rodokmen  Myst IV: Revelation – návod , potom klikněte na liště na amulet a vyslechněte si komentář. Nato vylezte po žebříku zpět nahoru, ale nechoďte k výtahu, nýbrž se dejte nahoře ve skleníku doleva a dalším otvorem opět doleva, mezi skleníky odbočte doprava do Kateřininy zahradnické místnosti, jděte doleva ke schránce se síťovým zdrojem, přibližte si ho a klikněte na medailónek. Pokračujte doprava a pokuste se otevřít dveře od komory, nepůjde to, tak najeďte lupou na jejich spodní část a opět klikněte na medailónek. Odstupte, jděte k mikroskopu, prohlížejte čočky, poté se vydejte k tubusům a otevřete jednu z kójí s rostlinou, prohlídněte si ji lupou, stejným způsobem si prohlédněte i box se světluškami, odstupte a vyjděte ven, dejte se doleva a vstupte do skleníku.

V něm se vydejte doprava k vědru s vodou, před ním odbočte vpravo, pokračujte vpřed, tak dojdete k výtahu, vpravo zatáhněte za páku a nastupte si. Levou páku přehoďte do horní polohy, vyjedete tak nahoru, dveře si otevřete pravou pákou a vystupte, ocitli jste se znovu v Atrusově pracovně. Jděte doprava k venkovním dveřím, zatáhněte za páku a vyjděte ven. Najeďte lupou na oranžové světélko, klikněte na amulet, shlédněte záznam z minulosti, poté se otočte, zatáhněte za páku a vstupte nazpět do pracovny. Přistupte k monitoru a nyní si uděláte výlet do minulosti, nejdříve tedy do Serenie, ale opět si raději hru uložte. Postup práce s krystaly již dobře znáte, popíši vám ho tedy pouze stručně a jen slovně. Páčku vpravo nastavte na červenou, šoupátkem vyberte sedmý tvar krystalu, tlačítkem otevřete první schránku. Teď nastavte páčku na žlutý bod, šoupátkem vyberte šestý typ krystalu, klikněte na druhé tlačítko dole zleva. Nyní nastavte páčky na fialový bod, šoupátkem vyberte čtvrtý tvar krystalu, dole klikněte na třetí tlačítko zleva. Páku nastavte na tmavomodré světélko, šoupátkem vyberte třetí typ modrého krystalu, poté klikněte na čtvrté tlačítko. Jako poslední úkon nastavte páku na zelený bod, šoupátkem nastavte první tvar zeleného krystalu, klikněte na poslední tlačítko, potom na to spodní a pokud jste dodrželi tento postup, pak spatříte na monitoru obraz Serenie.

Nyní je čas nastoupit na druhou virtuální cestu, páku nechejte nad zeleným bodem a šoupátkem nastavte první tvar zeleného krystalu, klepněte na první tlačítko. Páčku přesuňte na tmavomodrý bod, vyberte sedmý tvar tohoto krystalu, otevřete druhou schránku. Páčku nastavte na červený bod, šoupátkem vyberte osmý typ krystalu, klikněte na třetí tlačítko. Páčku přehoďte na žluté světélko, šoupátkem zadejte čtvrtý tvar žlutého krystalu, otevřete čtvrtou schránku, nyní páčku přemístěte na bleděmodrý bod a vyberte pátý tvar krystalu, otevřete poslední schránku. Zmáčkněte dolní velké tlačítko, spatříte detailní záběr Spire. Takže nyní pojďte virtuálně do Havenu. Páku nastavte na tmavomodrý bod, šoupátkem vyberte druhý typ krystalu, otevřete první schránku. Přestavte páku na červený bod, zvolte osmý tvar krystalu, klikněte na druhé tlačítko zleva. Přehoďte páčku na fialové světélko, nastavte šoupátkem první tvar, otevřete třetí schránku. Nyní nastavte páčku na zelený bod, vyberte pátý typ krystalu, klikněte na čtvrté tlačítko zleva. Jako poslední nastavte tlačítko na žlutý bod, zvolte šestý tvar krystalu, pak otevřete poslední schránku, stiskněte velké dolní tlačítko a spatříte obraz Havenu. Pokud je vše v pořádku, odejděte nyní od monitoru, po schůdcích vyjděte ke známému křeslu, stlačte na něm červený knoflík a přesuňte se k teleskopu, přibližte si ho lupou, pak klikněte na medailónek, prohlédněte si obraz a vyslechněte komentář. Sjeďte se židlí dolů, jděte k třem malým monitorům vlevo, prohlédněte si je lupou, klikněte na medailon. Odstupte a odejděte k výtahu, otevřete si dveře pákou vpravo, nastupte a páku vlevo nastavte do spodní polohy a jakmile výtah zastaví, pákou vpravo si otevřete dveře a vystupte si. Vydejte se doprava, přehoďte páku, tak si přetočíte most, jděte po něm přímo do pokoje Yeeshie, vydejte se doleva ke knihovně.

Porovnejte si fotografii vašeho rodokmenu v inventáři s nápisy na hřbetech knih, následující princip postupu spočívá v tom, že musíte postupovat od nejmladšího člena rodiny, tedy Yeeshie až po nejstaršího Atruse. Pokud tomu nerozumíte, potom postupujte následovně: Očíslujte si knihy v horní polici zleva doprava číslicemi 1-8, ve spodní rovněž zleva doprava 9-16. Zasunout knihy do police musíte tedy v tomto pořadí: 12,6,8,3 a 14, tak celá police i s knihami sjede dolů do podlahy. Před vámi vidíte žebřík, slezte po něm dolů a vydejte se doleva, dojdete tak k obrazu, ale zjistíte, že zde zatím nic neuděláte, takže možná snad později. Vraťte se zpět k žebři, vpravo od něj zatáhněte za páku a vylezte po žebři zpět do ložnice a z ní ven. Jděte po schodech nahoru, vlevo zatáhněte za páku, otočíte tak mostem a kolem výtahu dojděte do ložnice manželů Atrusových. Vlezte do spodní části krbu, otočte se a stiskněte tlačítko, panel se posune dolů. Spatříte tabulku se čtverečky, v některých jsou červené body, které musíte pospojovat pomocí přestavení laserových paprsků. Je tudíž nutné postupovat ve správném pořadí, abyste tento úkol splnili. Označte si tudíž políčka od shora dolů písmeny A až F  Myst IV: Revelation – návod a odshora dolů číslicemi 1 až 8, pak klikněte na tlačítka v tomto pořadí: B2, E1, D3, D4, C6, E8 a F6, pokud jste dodrželi správný postup, otevře se vám cesta dál, v opačném případě klepněte na tlačítko a začněte znovu. Pokračujte po cestě, dojdete ke kruhovým dveřím, prohlédněte si je lupou a klikněte na amulet na liště. Odstupte a po malých schůdcích pokračujte doprava, zatáhněte za velikou páku, koule se přetočí a vstupte do komory.

Uvnitř zatáhněte za malou páku vpravo, objeví se vám dvě otevřené knihy, klikněte na tu vlevo a přesunete se tak do další lokace, tedy do Spire.

Konec první části.




Autor:




Nejčtenější

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Další z rubriky

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.