Mytheon (PC)

Mytheon (PC)

Mytheon: velký projekt s mikrotransakcemi

  • 1
Ve hře se dostanete do alternativního světa, jenž má podobu antického Řecka.
Mytheon (PC)Vývojářské studio Petroglyph vzniklo na troskách slavného Westwoodu, tedy firmy, která dala vzniknou skvělým titulům, ať už strategického (Command and Conquer) nebo RPG (Lands of Lore) žánru.

Po její restrukturalizaci se oddělila celá řada nezávislých studií, z nichž právě Petroglyph pravděpodobně pochytal ty největší firemní talenty. Od svého vzniku v roce 2003 už dokázal zkompletovat dvě povedené strategie: Star Wars: Empire at War a Universe at War: Earth Assault.

Přes kladné přijetí kritikou se ale nedostavil kýžený úspěch. Byť byly oba tituly inovativní, v Petroglyph si pravděpodobně řekli, že asi ne dostatečně. A proto se pustili do vývoje ještě ambicióznějšího a originálnějšího projektu.

Mytheon (PC)Ten nese název Mytheon a dosud o něm nebylo příliš mnoho známo. Ohlášen byl sice již koncem minulého roku, ale teprve nyní se objevil první, a nutno dodat, že velmi slibný trailer.

Ačkoliv jsme si po ohlášení hry mysleli, že půjde o další obyčejnou fantasy záležitost říznutou mnoha žánry, po odhalení řady detailů jsme optimističtější. I vzhledem ke zkušenostem autorů by Mytheon mohl být velmi zajímavým a dobře hratelným počinem.

Když se podíváme na předchozí produkci autorů, je poměrně překvapivé, že se tentokrát rozhodli pro onlinovou formu, a to hned masivně multiplayerovou. I když: jde vlastně o hybridní projekt, kde v perzistentní podobě budou vyvedena jen některá místa.

Mytheon (PC)Kromě toho, že je tahle hra online, nese také další atributy, jež náležejí k pestré žánrové směsce. Najdete tu elementy strategie, akce a samozřejmě RPG. Aby toho nebylo málo, rozhodli se tvůrci pro mikrotransakční platební model, který je typický spíše pro menší, asijské projekty než velké západní produkce. Ale právě v Asii už se dostatečně osvědčil na to, aby mohl být ve větší míře zaveden i na Západě.

Na první pohled Mytheon skutečně vypadá jako řadová fantasy hra, nebo jedna z těch onlinovek, které jsou s velkou pompou ohlášeny, aby o nich následně nebylo vůbec nic slyšet. Mytheon s velkou pravděpodobností jen tak v propadlišti dějin neskončí.

Zdá se totiž, že Petroglyph má vše dobře promyšlené. Ve hře se dostanete do jakéhosi Mytheon (PC)alternativního světa, jenž má podobu antického Řecka. To znamená i bohatou mytologii a s ní spojené bohy.

Právě ti budou hrát důležitou úlohu. Ačkoliv absolutním cílem hry je oproštění se od bohů, nelze ho dosáhnout jinak než využitím jimi propůjčených schopností. Ty získáte prostřednictvím takzvaných silových kamenů.

Tyto silové kameny pak slouží k vyvolávání potřebných jednotek, stavění budov či provádění nejrůznějších kouzel. Od samého počátku jich má být k dispozici několik set a dá rozum, že právě po nich se budete ve hře pídit, abyste vůbec něčeho dosáhli.

Ačkoliv tvůrce nepodezíráme z kopírování, podobný princip už se objevil v nedávno vydané strategii Battleforge, jen místo karet jsou v Mytheonu kameny. Do samotné partie si jich budete moct vzít jen určité množství, takže je vhodné si složení rozmyslet podle cílů či typů mise.

Mytheon (PC)Právě na silových kamenech budou do značné míry postaveny ony mikrotransakce. Dá se očekávat, že pokud budete chtít hrát zdarma (hra bude volně ke stažení, bez nutnosti platit měsíční poplatky), narazíte na celou řadu omezení, zejména pak v porovnání s hráči, kteří si neváhají připlatit.

To však autorům lze jen těžko vyčítat – hru potřebují nějak uživit. Přesto ale Petroglyph tvrdí, že neplatící hráči nebudou hendikepováni a budou pro platící hráče v určitém smyslu užiteční, stejně by to mělo platit v opačném gardu. Co tady tvůrci chystají, není přesně známo, ale jen těžko si lze představit, že by si neplatiči mohli užívat stejnou míru zábavy jako platiči. To by pak neplatil nikdo.

Hráči se budou na mise vydávat z města Argos, které by mělo fungovat jako centrum celého světa MytheonuMytheon (PC) (možná bude center více). Hráči se tu budou moct v reálném čase se svými postavami scházet, obchodovat, domlouvat se na spolupráci v misích nebo si jen tak povídat.

Každý z hráčů je totiž charakterizován vlastní postavou, s níž se vydává na dobrodružství. Teprve prostřednictvím silových kamenů se jeho pole působnosti rozrůstá na další jednotky či objekty. Na počátku hry bude na výběr ze tří povolání, z nichž každé vás vrhne určitým směrem, co do vlastností a schopností. Možnosti vizualizace postavy však budou o poznání širší.

Mytheon bude možné hrát sólově. Zkrátka si plnit úkoly po svém a využívat k tomu různých žánrových instrumentů (armády jednotek, zázemí základny, speciální schopnosti či umění boje). Zajímavější to ale samozřejmě bude ve skupinkách. Ostatně, tvůrci chystajíMytheon (PC) pro gildy širokou podporu. Kromě úkolů proti umělé inteligenci se počítá i s bitvami hráčů mezi sebou. Slibně zní také snaha o propojení hry se sociálními sítěmi jako Facebook či Twitter. Popravdě, bylo jen otázkou času, kdy na to dojde.

Přestože Mytheon nevypadá na první pohled zase tak zajímavě a dal by se popsat jako masivně multiplayerový mix mezi Battleforge a Demigodem, pod pokličkou se skrývá celá řada příslibů, z nichž některé tvůrci ještě ani neprozradili. Chtějí prý vytvořit zcela nový herní zážitek. Zda je to jen reklamní floskule nebo skutečnost, se dozvíme v prvním čtvrtletí příštího roku.