Studie: Typický hráč se zajímá o čtení, náboženství a cvičí
Americká organizace sdružující vývojáře a distributory zábavního software ESA (Entertainment Software Association) zveřejnila výsledky průzkumu, který má otřást stereotypickou představou hráče video her. Podle RSA hráči pravidelně pomáhají svým bližním, cvičí a navštěvují bohoslužby. Čtením, sportováním, vykonáváním dobrovolné pomoci (v Americe skutečně obvyklá věc, která spočívá například v péči o staré osoby, pomoci v nemocnicích nebo místních charitách) a nábožensky zaměřenými činnostmi tráví hráči videoher až třikrát více času než samotným hraním. Výsledky vycházejí z rozhovorů se vzorkem 802 náhodně vybraných dospělých Američanů.
Příznivci videoher v průměru hrají 6,8 hodiny, výše popsaným jiným aktivitám však týdně věnují 23,4 hodiny. Zažranější hráči, kteří u Playstationu nebo počítače sedí jedenáct a více hodin týdně, potom ostatním činnostem věnují podle výsledků studie dokonce 34,5 hodiny. Prezident ESA komentoval výsledky studie slovy: "Hráči jsou všude a každý je hráč. Jsou to vaši přátelé, sousedi, kolegové, příbuzní a děti. Vedou zodpovědné životy a vyvažují zábavu u počítače nebo konzole mnoha dalšími aktivitami důležitými pro spokojený život. Ti, kdo popisují hráče jako flákače a budižkničemy, žijí ve vysněném světě bez kontaktu s realitou." Studie dále ukázala, že nepravdivé je také přesvědčení o otylých hráčích her, 79 % dotázaných totiž odpovědělo, že pravidelně sportuje, průměrný čas strávený fyzickou aktivitou je 20 hodin měsíčně. Nakolik ale odpovídali dotázaní pravdivě nikdo neví, ESA nezveřejnila přesnou metodiku výzkumu.
Zdroj: ESA
Sony prohrálo soud, zaplatí 82 milionů dolarů
Společnost Immersion, která vyvíjí a licencuje technologii dotykové zpětné vazby používané v některých herních ovladačích, oznámila, že vyhrála soudní při se společností Sony. Ta měla porušit patenty společnosti Immersion v ovladačích Dusl Shock, které jsou dodávány jako příslušenství k herním zařízení Playstation a Playstation 2. Soudkyně Claudia Wilken z oblastního soudu, který případ projednával, v rozsudku přiřkla společnosti Immersion náhradu škod ve výši 82 milionů dolarů nebo 1,37 % obratu s ovladači pro konzole Playstation.
Immersion původně na Sony požadoval náhradu škod ve výši 299 milionů dolarů, soud ale rozhodl, že porušení patentů nebylo úmyslné a proto je na místě mírnější postih. Soud zároveň neschválil návrh zákazu distribuce ovladačů Dual Shock, obě strany soudního sporu si samy mají zaplatit náklady na soudní řízení. Immersion ale nadále bude dostávat licenční poplatky za využití své technologie z každé další prodané Playstation (odhadováno na 27 milionů ročně). jen dodáme, že problémy se společností Immersion měl také Microsoft, ten však sáhl k mimosoudnímu vyrovnání, zaplatil společnosti 26 milionů dolarů a zároveň do ní dalších 9 milionů investoval, čímž získal podíl na akciích společnosti ve výši 10 %.
Zdroj: Gamers Europe
The Sims jako reality show
Společnost Electronic Arts zvažuje vytvoření interaktivního televizního pořadu, který by divákům na základě hlasování umožnil kontrolovat chování postav podobným způsobem, jako to hráči dělají v hrách ze série Sims. Jedním z nápadů, které společnost zvažuje, je možnost kontroly nad celou televizní rodinou. Vývoj pořadu je zatím v začátcích, ale EA jednají s řadou televizních stanic. Vývoj pořadu probíhá překvapivě v rámci evropské divize Electronic Arts, Evropané by se tak s televizními Simáky měli setkat dříve než Američané. Autoři pořadu doufají, že pořad zaujme mladší muže i ženy.
Zdroj: Gamasutra
Šéf Codemasters rezignoval po třech měsících
Společnost Codemasters vydala prohlášení, ve kterém oznamuje odchod ředitele Nicka Wheelwrighta z firmy. V Codemasters přitom Wheelwright strávil jedenáct let, na nejvyšší pozici vydržel právě tři měsíce. Novým výkonným ředitelem se po jeho odchodu stal předseda představenstva a spoluzakladatel Codemasters David Darling, který přirovnává svůj příchod do nejvyšší exekutivní funkce k návratu Steva Jobse do Apple, po kterém následoval rozkvět společnosti ve znamení iMacu a iPodu. Jaké změny však pro osudem zmítanou společnost, která minulý rok zrušila vývoj slibné online hry Dragon Empires, chystá, zatím neoznámil.
Zdroj: Codemasters
Špatné zprávy pro Nokii: o N-Gage není zájem
V uplynulém týdnu se na internetu objevily dvě zprávy, které se týkají multimediálního telefonu N-Gage. První zprávu vydal ChartTrack, který monitoruje prodeje herních titulů. Podle této společnosti bude i nadále produkovat žebříčky prodejnosti herních titulů pro N-Gage, ale nebude je nadále publikovat jako součást oficiálních žebříčků ELSPA. Důvodem k tomu to kroku je nedostatek zájmu o tyto statistiky.
Druhá zpráv, která se týká N-Gage je závažnější. Nokia oznámila, že sáhne k omezení vývoje a výzkumu své multimediální divize a propouštění. To se má projevit zejména ukončením vývoje nových příslušenství k telefonům a exotičtějších produktů, dotknout by se tato situace mohla i N-Gage. propouštění bude rozděleno do několika částí v průběhu tohoto roku.
Zdroj: Gamasutra
Murdoch chce koupit herní společnost, může to být i Electronic Arts
Herní gigant Electronic Arts, který dominuje světovému trhu s videohrami, se může stát snadnou kořistí jednoho z nejbohatších lidí planety, multimiliardáře Ruperta Murdocha. Murdoch je jednou z nejvlivnějších osobností mediálního průmyslu díky svým televizním stanicím Fox a Sky, nakladatelství Harper Collins a deníkům Sun a The Times. Jeho společnost News. Corp. nyní hledá vhodný objekt akvizice v oblasti herního průmyslu, který televizní podnikání doplňuje. Výkonný ředitel společnosti News Corp. Peter Cernin záměr společnosti oznámil v rozhovoru pro Financial Times. V hledáčku společnosti je kromě Electronic Arts, za kterou by Murdoch musel zaplatit téměř 18 miliard dolarů, také výrazně levnější Activision s hodnotou kolem tří miliard.
Murdochova společnost při svých nákupech zápolí se skutečností, že EA má tak vysoký podíl na trhu a tak vysokou hodnotu ve srovnání s Activison a dalšími "druhořadými" herními společnostmi na západní polokouli. U menších firem se totiž jeví jako značné riziko jejich závislost na několika málo herních titulech, které v případě neúspěchu mohou celou společnost položit. Jak nákupy společnosti Ruperta Murdocha dopadnou, není zdaleka jisté, určitě ale bude zajímavé je sledovat.
Zdroj: Financial Times