Úvod této recenze nemá smysl zbytečně protahovat – stačí jen prostě konstatovat, že další díl nekonečné série Nancy Drew je zde. Konečně! … Kdepak, nezbláznil jsem se. I když vlastně, kdo ví. Letošní neskutečné adventurní sucho na mně nejspíš nějaké stopy zanechalo, neboť se těším jako malé dítě na cokoliv, kde se dá klábosit s postavičkami, sbírat předměty a řešit logické úkoly. A do této kategorie zapadá i mnou jindy zatracovaná Nancy Drew.
„Drahý Nede. Píšu ti ze zábavního parku Captain’s Cove. Pokouším se tu zjistit, co stojí za všemi těmi podivnými věcmi, které se tu v posledních dnech staly. Ze všeho nejdříve zmizel ze starého kolotoče jeden dřevěný kůň. O pár dní později se kolotoč uprostřed noci samovolně roztočil, jakoby ho snad poháněla nějaká nevysvětlitelná síla. A pak, minulý týden, se během jízdy horská dráha najednou zastavila – nikdo naštěstí nebyl vážně zraněn, ale i přesto město park uzavřelo do doby, než se zjistí, co tuto nehodu způsobilo. Mě si sem pozvala Paula Santosová, majitelka parku. Zná se totiž s mým otcem. Ubytovala mě v hotelu Captain’s Quarters, který stojí hned vedle parku. Mám se tam co nejdřív zajít podívat a promluvit si s hlídačem Harlanem Bishopem. Doufám, že Paulu nezklamu. PS: Představ si - všichni si tu myslí, že je ten park prokletý! Phe!“
Přesně tímto dopisem, který Nancy napsala svému příteli Nedovi, je hráč do hry uveden a posléze „vysazen“ v hotelovém pokoji. Jakmile z něj vyjdete ven, otevře se před ním mapa zábavního parku s asi deseti lokacemi – patří mezi ně jak různé atrakce (Strašidelný dům, kolotoč, horská dráha…), tak i pracoviště celkem čtyř zaměstnanců, kteří v podstatě tvoří kompletní sbírku NPC, s nimiž se lze během hry osobně setkat (jedná se o v dopise zmíněného hlídače Harlana Bishopa, účetní Joy Trentovou, inženýrky Ingrid Coreyovou a malíře Elliota Chena). Kromě toho – v rámci tradice série – je k dispozici ještě další zhruba desítka charakterů na telefonní lince.
Herní schéma se oproti předchozím dílům dle očekávání vůbec nezměnilo, stejně jako poněkud letité technické zpracování a ovládání. Zpestřením klasického detektivního čmuchání, hledání stop a vyslýchání čtyř potenciálních pachatelů (zaměstnanců parku) je několik meziher (jsme přece v zábavním parku, že ano) a používání mobilního telefonu. Ano, tvůrci se evidentně nechali inspirovat skvělou Syberií a konečně naši drahou Nancy obdarovali zánovním mobilem. Není již tedy nutné hledat po lokacích přístroje napojené na pevnou linku, ale stačí jednoduše vytáhnout z inventáře mobil, najít v jeho paměti požadované číslo (nová čísla se do paměti zapisují automaticky) a vytočit jej.
Stejně jako všechny předešlé díly nenabízí osmý případ Nancy Drew jen standardní a nijak extrémně zábavné adventurní úkoly, ale snaží se hráče i trochu vzdělávat (připomínám, že hra je určena především pro náctileté hráče). A to velice příjemnou a nenásilnou metodou. Nejen, že se během studia různých dokumentů, knih a starých dopisů dozvíte něco o historii kolotočů a vyřezávání koňů, ale při opravě čtečky magnetických karet se naučíte rozpoznávat hodnoty rezistorů podle barevných značek a budete též stručně uvedeni do zajímavého světa těsnopisu – velice užitečného „jazyku“ (alespoň tedy pro nás novináře). Veškeré naučené části jsou do hry zakomponovány v nenápadné formě a tak dokonale, že působí jako naprosto přirozená součást hry.
Suma sumárum patří The Haunted Carousel z hlediska hratelnosti k těm povedenějším dílům série, ale bohužel i k těm vůbec nejkratším. Možná i díky nepříliš vysoké obtížnosti (při spuštění hry jsou k dispozici dvě obtížnostní úrovně) je dohrání hry záležitostí šesti až deseti hodin, což je opravdu málo. Přestože by si tedy hra tentokráte zasloužila hodnocení blížící se až k šedesátce, dostává ode mě opět jen průměrnou padesátku, právě kvůli své krátkosti a opět prakticky nulovému technologickému pokroku, který mě popravdě řečeno již delší dobu irituje. Pro mladší a méně zkušené hráče ale vysloveně špatnou volbou být nemusí.
PS: Co se týče poslední šance, kterou jsem této sérii dával v recenzi na předchozí díl: Využívám zákonné lhůty na rozmyšlení. :o) Znáte to, hladový ani tvrdou kůrkou nepohrdne.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|