Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nanobreaker – železo z krve

  12:00
Jestli se Konami pokouší rozjet další sérii zapadající do stejného šuplete jako Castlevania těžko říct. Už teď je ale jasné, že nanotechnika, coby námět, není úplně mimo, jen by si možná zasloužila druhý pokus.

Nanobreaker Mytologie a technologie. Snad jen Japonci dokáží tyto dva zdroje inspirací spojit tak, aby výsledek nebyl pomejemi či rovnou odpadem. Obsese v kombinacích počítačových čipů s božstvy přesahujících lidské chápání je pro nejvýchodnější Mekku počítačových her známá asi tak, jako „knödl“ pro Česko nebo (abych asocioval s knedlíkem) Kessel Buntes pro Němce. To ale není příklad Nanobreakera, protože ten těží jen ze strachu před stroji (v tomto případě nanostroji) a víly se skřítky nechává tentokrát pohádkám. Ať už je to jak chce, Nanobreaker se jistě nestane nedostatkovým zbožím a nepřítomnost draků nebo čarodějnic není ani v nejmenším rozhodujícím důvodem jeho průměrnosti.

Příjemná změna v prostředí upoutá hned zpočátku hry, kdy obligátní podhradí a nejbližší okolí prokletého, či jinak postiženého hradu, nahradí městské ulice a ostatní urbanistické prvky jako haly, hangáry, dálnice a podobně. Příběh, prokládaný zajímavě vyvedenými CGI filmy, vypráví cestu kyborga (Jakea nebo jak, zkrátka vás) po léta uklizeného z dosahu justice, aktuálně nasazeného do (jak jinak) nejnebezpečnější mise jakou si lze vůbec představit. Nanoboti, zkonstruovaní aby opravovali lidská těla zevnitř zpanikaří v důsledku poruchy hlavního počítače (po kolikáté už?) a naše tělesné schránky i s obsahy změní v polorobotické zrůdy lačnící po krvi a mase. Humorné je vysvětlení, že těch pětatřicet kilo železa ve štítech zmutovaných Nanobreaker nebožáků nanoboti vzali z krve oběti. No nic. Každopádně teď jste tu vy s plazmovým mečem a plnými bateriemi rozhodnuti očistit své jméno a minulost.

Dalším nedořešeným bodem je nudný level design operující s krabicemi „místností“ a „exteriérů“

Hru máte pod kontrolou díky klasickému volnému pohledu z očí třetí osoby, tentokrát poněkud níže položenému, a dovolujícímu tak detailní sledování směru letu krvavých cákanců, které pokryjí do ruda vše v nejbližším, i vzdálenějším okolí. Ovládání samotného Jakea je pružné, snad jen pohyb rotace kamery mohl být o trochu pohotovější. Hodilo by se pevné zaměřování nepřátel, ale stvůr je všude kolem tolik, že mířit je pomalu zbytečnost – výjimkou je víceméně standardní množství bossů, kteří podle ustáleného zvyku kouskují hru do jednotlivých levelů a prostředí. Už výše zmíněný plazmový meč ovládáte hned třemi základními tlačítky, přičemž v kombinaci s R1 vznikají ty nejdestruktivnější kombinace – a na těchto kombech stojí a padá celá hra. Zadávání sekvence tlačítek, ne nepodobné těm z Tekkena, je ale v houfu krvežíznivých mutantů těžkopádné a neefektivní a ačkoli jsou „speciály“ technicky i graficky podařené, je málem nemožné určit které rána komu padne. Čepel meče, chovající se spíš jako bič, v uzlových okamžicích mění svůj tvar do andělsky bílých gigantických palic, kopí, seker a kos Nanobreaker devastujících všechno kolem. Kdyby mutanti byli o stupeň méně vytvrdlí, mohlo by, i přes tužší vedení meče kyborga, jít o svižnou akci podobnou Devil May Cry, ale v Konami se rozhodli, že jejich rubačka půjde jiným směrem a to cestou největšího odporu vůči hráči. Ne úplně šťastnou volbou je absence jakýchkoli lékáren a doplnění energie se děje jen po zdárně dokončeném levelu, či milostivým výpadem z rozčtvrcené mrtvoly. Už tak vysoká obtížnost se tím dostává o další celý stupeň nahoru a když si k tomu přičtete onu pomalou sníženou kameru, je navíc zaděláno na pořádný problém s přehledností. Dalším nedořešeným bodem je nudný level design operující s krabicemi „místností“ a „exteriérů“ poskládaných za sebe jako kostičky lega a rozdělených zdlouhavým nahráváním. Pokud přecházíte z jednoho takového boxu do druhého, bestie do nekonečna ožívají a vaše zuby nehty chráněná energie tak trpí další a další, v podstatě nenahraditelnou, ztrátou. Fatální důsledky, pokud se znenadání objeví boss, řeší automatické pokračování z nejbližší uložené pozice.

Obtížnost postavená jen na výdrži nepřátel nemůže uspokojit nikoho, kdo hledá akci s proměnlivým přístupem k věci.

Nanobreaker Postup Jakea je doprovázen lehounkým RPG prvkem v podobě zvětšujícího se ukazatele maximálního zdraví a ukazatele plnícího se zabíjením stvůr (tedy jakýsi berserker) po jehož dosažení dochází klasicky k dočasnému zvýšení síly. Umocnění účinnosti zbraně samotné probíhá skrze vkládání nalezených kamenů/„materií“ zpřístupňujících dokonalejší a sofistikovanější schopnosti plazmy. Této činnosti je určený speciální „tabulkový procesor“, díky němuž máte dobrý přehled o tom, který směr upgradování v danou chvíli zvolit – zda palici, kosu a podobně. Není problém vám nevyhovující a málo efektní cestu stornovat a zkusit to jinudy – třeba s kladivem. Volba nástaveb zbraně je dynamická a plně pod vaší kontrolou. K dispozici je dále symbolická mapa celého prostoru a permanentní radar znázorňující pozici vaši, všech aktivních předmětů v nejbližším okolí a v neposlední řadě všech nepřátel v místnosti.

Boosters

Jedná se o speciální předměty, které zvětšují možnosti, jak se vypořádat s masou nepřátel. Každý se třemi stupni účinnosti.

Capture Critical – zvyšuje pravděpodobnost rozseknutí nepřítele při použití funkce „Capture“: jakési variace Scorpinovy kotvičky z Mortal Kombatu
Auto-Laser Reflect – Automaticky odráží zpět zelený laser.
Status Boost – Snižuje pravděpodobnost přerušení vašeho komba a snižuje vaše poškození. Ideální pro souboje s bossy.
Plazma Storm – Exploze plazmy srazí k zemi vše v nejbližším okolí.
Plazma Orbs – Energetické satelity automaticky útočící na nepřátele.
Fauchard Rampage – Dočasně přidá jednu čepel k plazmovému meči.
Speed Up – Nápomocný hlavně pokud se vyžíváte v pomalých kombech s kosou nebo pro rychlý ústup.

Nanobreaker Grafické zpracování je standardní, nijak nevyčnívající kvality a k volbě je zde i stále výjimečná, možnost zobrazení v 50 nebo v 60Hz. Světelné efekty plazmového meče, kromě vizuální hodnoty, zvětšují rozsah a účinek zbraně i prakticky, o graficky sympatických změnách čepele v monstrózní zabijáky už řeč byla. Jake je složen ze slušné party polygonů, jeho animace je rozmanitá v závislosti na tom, co, jak a čím právě seká. Horší je to s protivníky, kterým chybí jak kvalitnější textury, tak větší rozsah pohybů, o nedostatku fantazie při jejich navrhování nemluvě. Určitě z nich nejde strach tak, jako z polosvěšených loutek z DMC. Je pěkné, že mnohým můžete odseknout kdejakou končetinu nebo je regulérně rozseknout horizontálně či vertikálně, ale stále je to jen hora tupého železo-masa, valícího se na vás bez jakékoli známky inteligence. Pamatujete na Noc oživlých mrtvol? „Mozky, mozky ...“ huhlali zombíci a přes vlastní mrtvoly se sápali do první linie. Přesně tak to vypadá v Nanobreakerovi s tím rozdílem, že některé bestie chodí, jiné skáčou a jiné létají. Skripty umělé inteligence jsou až neuvěřitelně čitelné. Prostředí postrádá nezbytnou dávku fantazie a nejenže jsou místnosti nudné v půdorysu, ale i jejich otexturování je trapně stereotypní. Na druhou stranu díky úlevám ve výpočetní náročnosti se vše hýbe plynule, bez sebemenších známek po zpomalování.

Nanobreaker Zvuková kulisa nabývá klasických hodnot v žánru. Svisty, seky, záseky. Hudební stránka je přeci jenom lehce nadprůměrná, skoro se až vkrádá slovo „filmová“, ale berte mě s rezervou. Skladby se jako obvykle mění s přestupem do dalšího levelu nebo s nástupem bosse. Navíc s podporou Dolby. V menu potěší přehrávač, kde jsou přístupné vámi odemknuté renderované prostřihy.

Obtížnost postavená jen na výdrži nepřátel nemůže uspokojit nikoho, kdo hledá akci s proměnlivým přístupem k věci. Nelogický a čistě účelový level design neaspiruje na nic, snad jen na titul „Krabicoid roku“. Atmosférickou bych se tuto akci určitě neopovažoval nazvat, i když některé momenty v renderovaných animacích vytvářejí jakousi představu o pozadí celého příběhu. Celý titul tak nějak drží pohromadě díky zajímavému soubojovému systému až nespravedlivě poškozenému nepřehlednou scénou a zmatečnému ovládání, které z bídy nevyvedou ani plně konfigurovatelné tlačítka. Vysoká obtížnost mi nedovolí doporučit tento titul mladší generaci a starším se zase neodvděčí jednoduchost v designu levelů a ve stereotypnosti soubojů s řadovými monstry.

Nanobreaker
Výrobce/Vydavatel Konami/Konami
Platforma PlayStation 2
Multiplayer: ne
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: 68 kB
Verdikt: Obtížnost postavená jen na výdrži nepřátel neuspokojí nikoho, kdo hledá komplexní akci. Kvůli vysoké obtížnosti nelze použít ani jako relax titul pro ukojení vaší agresivní stránky.
Hodnocení: 60% (info)

Autor:
Témata: Radar
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Autoři prvních The Elder Scrolls chystají novou hru. Má být zase obrovská

Dvojice herních vývojářů, která stála u zrodu dodnes oblíbené série The Elder Scrolls, představila...

85 %

RECENZE: Stellar Blade je poctivá řežba, která se nebojí násilí ani erotiky

Měla to být jen klasická výplňovka vydavatelského plánu ve slabším období roku, nakonec se však...

Fallout 76 přivítal během jediného dne milion hráčů, vděčí za to seriálu

O tom, jak velký vliv může mít úspěšný seriál na již vydané hry, se přesvědčilo studio Bethesda,...

V Assassin’s Creed Hexe budeme hrát za čarodějnici

Assassin’s Creed Hexe se má odehrávat v 16. století během čarodějnických procesů v Evropě. Půjde o...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...