Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nascar 2002 - vůně benzínu na Xboxu

  12:00aktualizováno  24. listopadu 1:36
Her, jež hledají své těžiště v automobilových závodech Nascar, je již poměrně požehnané množství. Málokteré z nich se ale dočkaly opravdu kvalitního a precizního zpracování. Prolomí tuto bariéru hra Nascar 2002, kterou připravuje známá a zkušená společnost EA?

Nascar 2002 Americké závody Nascar by se v krátkosti daly charakterizovat jako kroužení rychlých strojů po betonovém oválu. Nicméně i tato na první pohled možná nepříliš zajímavá soutěž má svá specifika a široký okruh fanoušků po celém světě. Snad proto, že v oblasti simulace automobilové jízdy se zatím nepodařilo navodit zcela akceptovatelný stupeň reality a také proto, že se hodnocení předchozích titulů série na platformách PSX, PS2, N64 a PC nevyznačovalo nějakou ódou na převratný pohled do hlubin automobilového závodění, chtějí v EA Sports nyní udělat hodně velký a rozhodný krok kupředu. Budiž tady připomenuto, že tomu má výrazně napomoci výkonný hardware od Microsoftu, konzole Xbox, na níž tvůrci od EA hodlají předvést něco nových nápadů významně oživujících celou sérii.

Další Nascar se tedy chlubí řadou vylepšení. Hned na první pohled to je grafický engine, využívající sílu nového hardwaru, který tak umožňuje zachování snímkování 60fps i při multiplayeru. Dále se můžete těšit na detailnější prostředí a s tím související efekty jako tetelení horkého vzduchu, chvějící se kapota díky velkému vzduchovému tření či obvyklé "gumování" povrchu vašimi pneumatikami. Tvůrci si chválí skvělou implementaci vizuálního poškození vozu, kdy vám kupř. odlétne kus plechu či jej za sebou přímo táhnete a vás čeká pěkné jiskření při jeho broušení o trať. AI konkurenčních jezdců obnáší rozličné modely jejich závodních snah, jako je např. kooperace řidičů stejné stáje; nicméně agresivita a úroveň jízdních vlastností má vycházet ze skutečnosti, neboli každý jezdec má mít vlastní, pro něj charakteristický algoritmus chování.

Nascar 2002 Čeká vás 23 tratí (včetně jednoho z nejdelších a možná nejznámějších okruhů - Daytonu) počítaje v to i ty nejnovější. Jsou tu všechny tovární týmy (včetně Dodge) a přirozeně jezdci takových jmen jako Tony Stewart, Jeff Gordon, Dale Jarrett, Bobby Labonte, Rusty Wallace, Dale Earnhardt Jr., Jeff Burton, Bill Elliot, Michael Waltrip a Steve Park.

Pro nováčky je pak připravena pomocná ruka v podobě příjemného nastavení důležitých parametrů jízdy, které vám ve své podstatě nedovolí nabourat do zdí (asistence brždění, akcelerace apod.).

Velký výčet herních módů nabízí sólo závod nebo závod proti třem dalším jezdcům v Single Race, Season či Career, a to včetně tréninkových a kvalifikačních jízd. Nově představený mód Career umožňuje výběr favorizované značky a spolupráci se sponzory (přičemž určujete design a barvu auta, umístění loga sponzorů atp.), s přicházejícími úspěchy na trati se pochopitelně zvyšuje výše vašeho konta v bance a za takto získané peníze rozšiřujete svůj tým a také vylepšujete parametry automobilu.

Co dodat? Snad jen tolik, že to sice všechno vypadá velmi pěkně, ale sami dobře víte, že na samochválu tvůrců nemůžeme nikdy tolik dát. Počkejme si tedy, jak bude nový Nascar od EA vypadat.

Autor:


Témata: Xbox

Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

Navzdory vysokým hodnocení se Wolfenstein 2 na PC neprodával dobře

Wolfenstein II: New Colossus

Pořekadlo o tom, že kvalita se prodá sama, neplatí ve všech případech. Přestože poslední díl Wolfensteina v recenzích...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Oznámena střílečka Remnant: From the Ashes od autorů Darksiders

Remnant from the Ashes

Remnant: From the Ashes bude kooperativní akce zasazená do postapokalyptického světa, v němž zbytky lidstva bojují o...



Najdete na iDNES.cz