Nascar Racing 4 - vizuálně dokonalá hra

  • 2
Pokud bych měl z připravovaných závodních titulů vybrat ten vizuálně nejdokonalejší, byl by to nepochybně Nascar Racing 4. Ačkoliv nejsem velkým příznivcem závodění na monotónních oválech, tentokrát učiním výjimku velmi rád...

 Nacar Racing 4 - vizuálně dokonalá simulace Ačkoliv lze nalézt v nepřeberném množství tratí závodní série Nacar i hrstku takových, které svými charakteristikami připomínají klasické okruhy, na většině z nich budete zatáčet pouze doleva. Pro české virtuální závodníky nejsou soutěže na oválech zrovna nejatraktivnější, oproti tomu v Americe patří mezi nejsledovanější sportovní disciplíny. Vždyť poslední sezónu závodů automobilové série Nascar sledovalo více než 250 miliónů fanoušků.

Obrovského zájmu o tyto závody si samozřejmě všimly i firmy vyvíjející herní software. Mezi prvními z nich byli vývojáři z Papyrusu, jejichž čtvrtý díl, tradičně nazvaný Nascar Racing 4, vám dnes představujeme. Vzhledem ke značné konkurenci, která nyní v tomto úzkém odvětví počítačové zábavy panuje, to nebude mít rozhodně jednoduché. Vzpomeňme jen připravované či před nedávnem dokončené tituly Nascar Legends, Nascar Heat či Nascar 2000.

 Nacar Racing 4 - vizuálně dokonalá simulace Tvůrci hry Nascar Racing 4 se případného úspěchu rozhodně neobávají. Kromě dlouholetých zkušeností s vývojem závodních her ze série Nascar, mají v rukou ještě minimálně dva trumfy. Jedná se o zdaleka nejlepší grafické zpracování, které kdy bylo u takovéto hry viděno a velmi propracovaný fyzikální model chování vozů i v těch nejneobvyklejších situacích.

Podrobněji k avizovanému fyzikálnímu modelu. Jedná se o optimalizovaný a nepatrně zjednodušený engine ze hry Grand Prix Legends. Ti z vás, kteří se s ním měli možnost seznámit, dobře vědí, že se jednalo o jeden z nejsofistikovanějších fyzikálních modelů, který trestal každou nepatrnou jezdeckou chybu a ovládání vozů tak patřilo k tomu nejobtížnějšímu, co kdy bylo u podobné hry k vidění. Výsledný engine upravený pro závody Nascar bude podle slov tvůrců podrobně simulovat i takové detaily, jako chování vozů při letu vzduchem, přemety aut havarujících ve vysokých rychlostech nebo zablokování kol při příliš razantním brždění.

 Nacar Racing 4 - vizuálně dokonalá simulace Pro nováčky, kteří by měli s realistickou simulací nepochybně mnoho problémů, je připravena i varianta umožňující zjednodušené ovládání. Lze v ní omezit rozsah zatáčení kol tak, aby nedošlo k přetáčení vozu nebo vypnout volbu blokování kol při náhlém brždění. Také při nastavování vozů pro jednotlivé okruhy bude k dispozici podrobná nápověda vysvětlující vlivy změny nastavení jednotlivých prvků na jízdní vlastnosti vozů. Standardní setupy obsažené ve hře mají vycházet r reálných nastavení aut jednotlivých týmů.

Grafické zpracování nepotřebuje zvláštních komentářů. Detailnost vizuální stránky hry je až zarážející. Nabízí se otázka, kolika šťastlivcům umožní konfigurace jejich počítače vychutnat si tuto hru při maximálních detailech s plným počtem závodních vozů. Podle slov tvůrců k tomu bude postačovat PII 400 s 128 MB RAM. Upřímně řečeno, příliš tomu nevěřím. Další podmínkou bude podpora 32 bitové grafiky,  Nacar Racing 4 - vizuálně dokonalá simulace ve které Nascar Racing 4 poběží. Pokud se nepletu, majitelé karet s čipem od 3Dfx budou mít tentokrát smůlu.

Na závěr ještě několik posledních perliček, které se mi podařilo o tomto připravovaném titulu zjistit. Multiplayer bude podporován po lokální síti a po internetu (maximálně 32 hráčů), zahrnut je i virtuální kokpit (využili jste jej někdy u závodní hry?), kdo z vás má ke svému volantu připojeny tři pedály, bude mít možnost používat spojku (je někdo takový?) a nejzajímavější informace na závěr - při kolizích nikdy nezačnou vozy hořet, byla to totiž podmínka pro získání oficiální licence. Ještě, že ruský výrobce letadel Su-27 nechtěl po tvůrcích ultrarealistického simulátoru stejného jména, aby jeho letadla byla ve hře nesestřelitelná. To by byla pěkná nuda...