Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Návrat k RPG kořenům v Dragon Age: Origins

aktualizováno 
Slavné studio BioWare oprašuje své legendy a na jejich základě buduje novou RPG ságu Dragon Age. Podle všeho to bude bomba!

Dragon Age: Origins

Dragon Age: OriginsPřestože vývojářské studio BioWare již dávno netvoří výhradně pro počítače a naopak se docela výrazně přeorientovalo na konzolovou produkci, byť PC verze svých titulů stále vydává, rozhodně nehodlá vytrhat všechny své historické kořeny. Nejžárnějším důkazem je Dragon Age, hra, která byla ohlášena již před čtyřmi roky, ale která byla dlouhou dobu držena v naprostém informačním embargu. Až se skoro zdálo, že byla zrušena.

To se naštěstí nestalo. Dragon Age je totiž návratem k tomu, co BioWare uměli, ještě spolu s Black Isle, snad nejlépe ze všech. Je to návrat k hutným RPG starého střihu. A vyvíjen jen především pro počítače. To zní naprosto skvěle a mnohé hráče dozajista potěší skutečnost, že hra není svázána licencí Advanced Dungeons and Dragons. Ona totiž není svázána žádnou licencí.
 
Dragon Age: OriginsZní to naprosto megalomansky, ale BioWare si stejně jako v případě sci-fi Mass Effect vytvořili vlastní fantasy univerzum. Z toho vyplývá, že si ho mohli udělat přesně na míru potřebám svým i hry. Zejména proto se vývoj tak táhne. Položit základy zcela novému, klišé nesvázanému světu není vůbec snadné. Ale pokud se má někomu povést vytvořit vlastní historii událostí či ras, napsat uvěřitelnou, ale zároveň lákavou mytologii a vůbec to celé spojit dohromady, pak je to právě BioWare.
 
Dragon Age ani omylem nebude RPGčkem pro všechny. Především nebude pro moderními tituly zhýčkané hráče, kteří potřebují, aby je někdo vedl za ručičku a nejsou schopni vlastních rozhodnutí. Nebude ani pro mladé hráče, a to ze zcela prozaických důvodů. Tohle fantasy totiž bude po čertech temné, brutální, krvavé a vůbec nevybíravé.
 
Dragon Age: OriginsJestliže očekáváte další naklonovanou Středozemi, můžeme vás potěšit, nebo naopak naštvat – to podle toho, nakolik Tolkienovo dílo uznáváte a na kolik jste ochotni přijmout fakt, že je jeho odlesk patrný v téměř každém fantasy světě. Dragon Age ale bude jiný. Nepůjde o ten malebný svět, ve kterém to vře pod povrchem. Naopak, tahle hra bude jako k životu přivedený fantasy obraz. Pořádně rozdrásaný obraz.
 
Jistě, potkáte tu známé rasy, jako jsou trpaslíci, elfové, nemrtví či draci, ale potkáte je ve zcela nových vztazích a náturách. Dragon Age tak má ambice postavit dosavadní přesvědčení milovníků fantasy na hlavu. Aby toho náhodou nebylo málo, připravuje BioWare vlastní, originální a ještě nikdy neviděné rasy. Je jasné, že budou mít svou historii či mytologii. Dragon Age: OriginsCo už tak jasné není je fakt, že budou mít i vlastní jazyky. Tak daleko šel perfekcionismus autorů.
 
Vůbec celý svět má vypadat prastaře. Ať už se podíváte kamkoliv, všude to bude vypadat, jako kdyby to ani nemohlo být jinak. Tvůrci chtějí, aby z celé hry sálalo jakési pozadí. Aby bylo vidět, že tenhle svět má svou minulost, kterou budete odkrývat jen útržkovitě. O mnoha záležitostech se v Dragon Age: Origins dost možná ani nedozvíte. Nedá totiž příliš práce, domyslet si pravděpodobnost, že autoři počítají s vytvořeným světem jako s platformou pro další tituly. Může jít o další plnohodnotná pokračování, ale padly také nástiny menších epizod, jež by se nabalovaly na hlavní hru.
 
Dragon Age: OriginsPokud se týká vlastního pojetí světa, neočekávejte takovou rozlohu ani volnost jako v Oblivionu či Gothic 3. To není záměr vývojářů. Dá se dokonce očekávat, že hra bude rozkouskována loadingovými obrazovkami jako Mass Effect. Prostředí tak nebudou kdovíjak rozsáhlá, o to mají být ale propracovanější. Rozhodně nepotkáte pusté lesy, které jako by vypadly z generátoru.
 
O příběhu zatím moc řečeno nebylo. Jeho základ se ale otáčí kolem elitní skupiny bojovníků, jež si říká Grey Wardens. Ti mají co do činění s jakýmsi arcidémonem. Autoři tvrdí, že ve hře bude více hlavních zápletek, jež budou tvořit jeden velký, propletený celek. Chybět ale nebudou ani četné vedlejší questy.
 
Dragon Age: OriginsJak už v RPG bývá zvykem, dočkáte se také v Dragon Age pořádné porce rozhodování. A jak už bývá dobrým zvykem u BioWare, bude toto patřit k vrcholům v žánru. Žádné jasné rozdělení na dobro a zlo, ale nutnost procházet jakousi šedou zónou, jejíž přímé důsledky ani zdaleka nebudou hned patrné, ale pocítíte je třeba až po několika hodinách hry. Provázanost celého dobrodružství, a to platí i členech vaší party, má být maximální.
 
Když už jsme nakousli parťáky, tak jsme mimoděk zmínili základní stavební materiál. Dragon Age se hlásí k taktickému odkazu Baldurs Gate a boje budou daleko od prostého klikání a švihání zbraněmi. Naopak – bude nutné využívat pauzovací funkce a pečlivě rozdělovatDragon Age: Origins rozkazy. Ovšem rychlovky přece jen půjde řešit akčnějším způsobem – z pohledu přes rameno. Zatímco větší potyčky pojedou hezky z izometrického náhledu.
 
Připočítejte si vynikající dialogy, které BioWare vždy umělo, podporu komunity ne nepodobnou Neverwinter Nights a moderní grafické zpracování. Co z toho vzejde? Takovou otázku snad ani nemá smysl pokládat. Vždyť odpověď je nad slunce jasnější. Dragon Age bude naprostá pecka, a to především pro všechny milovníky kvalitních staromódních RPG. A troufáme si tvrdit, že ke hře přičuchne i řada dosud nedotčených.
Autor:




Nejčtenější

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Další z rubriky

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.