Série se odehrává v 17. až v 19. století, a to v době, kdy střelný prach začíná proměňovat styl válčení. Zásadní jsou pozemní bitvy až tisícovek vojáků, stavění základny i shromažďování surovin. Cílem Cossacks 3 je zachovat duch prvního dílu.
Ředitel PR Valentin Yeltyshev k plánům pro server Polygon řekl: „Každý voják na bojišti je samostatná jednotka s vlastní umělou inteligencí, počtem životů a bojovými parametry.“ U jiných her přitom bývá zvykem, že se všechny jednotky jednoho typu chovají identicky a jsou stejně silné. Cossacks však i v rámci obřích armád nabízí ovládání jednotlivých vojáků.
Třetí díl je podle vývojářů předělávkou původní hry, kterou však rozšiřuje nový příběh. „Opravdu si myslíme, že spousta hráčů byla v roce 2001 příliš mladá na to, aby Cossacks hrála. Hratelnost téhle klasiky je ohromí,“ tvrdí Yeltyshev.
Hra má obsahovat dvanáct hratelných národů včetně Francie, Anglie, Ruska, Ukrajiny a Pruska. Každý z národů využívá unikátní jednotky a budovy. Titul zahrnuje historickou kampaň a možnost prožít některé ze zásadních bitev 17. a 18. století. Kromě toho však nechybí ani síťová hra.
Cossacks 3 vzniká pro Windows, Mac os X a Linux a vyjít má v průběhu letošního roku.