Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

KOMENTÁŘ: Nový Quake se loučí s tradicemi. Informace znějí otřesně

  12:09aktualizováno  12:09
Ačkoliv her ve stylu původního Quaka v poslední dekádě příliš nevyšlo, vývojáři nového dílu odbočují od zvyklostí a raději kopírují stávající trendy. Titul Quake Champions tak zahrnuje postavy se speciálními dovednostmi, které se ještě dělí mezi rozličná povolání.

Návrh Quake Champions z dostupných informací působí jako nepovedená snaha o opatrné našlapování. Na sérii se totiž tvůrci pokoušejí odkazovat pomocí tradičních zbraní, zavedených postav i ikonických úrovní. Zároveň se však odklánějí od čistokrevné akce a přidávají zcela nadbytečné prvky, jež se značkou Quake naprosto nejdou dohromady.

Nové video odhalilo čtyři postavy a jejich dynamiku. Vývojáři tvrdí, že Quaka každý člověk hraje odlišně. Někteří lidé jsou prý útočnější typy, jiní preferují defenzivnější hru. To je však podle našich zkušeností nesmysl a styl hry se u zkušených hráčů odvíjí spíše od situace, tedy počtu životů, dostupných zbraní a odhadu, jak je na tom nepřítel.

„Hrdiny jsme navrhli tak, aby mohli zapadat do vašeho herního stylu. Můžete najít postavu, která se hodí právě pro vás a taktické možnosti můžete prohloubit využitím aktivní dovednosti. Ta pomáhá také při týmové hře,“ tvrdí ředitel studia id Software Tim Willits.

Záběr z filmové ukázky ke Quake Champions
Záběr z filmové ukázky ke Quake Champions

Záběry z filmové ukázky ke Quake Champions

Jeden hrdina tak může díky termovizi dočasně sledovat nepřátele přes zdi, další pak útočí s rozběhem a přiráží nepřátele ke stěně. Oboje přitom ve spojení s Quakem působí jako projev ryzího šílenství.

Quake Champions čím dál více připomíná populární akci Overwatch. Ta je sice excelentní, snaha napodobit ji však působí jako zneužití značky Quake.

Nezbývá než doufat, že tvůrci situaci napraví. Jsou to ostatně autoři excelentní kampaně v letošním DOOMu, a šance na záchranu tak existuje. DOOM však trpěl na bídně zpracovanou síťovou hrou, vytvořenou odlišným studiem. A lze předpokládat, že její návrh schvaloval zástupce id Softwaru.

Bude zajímavé sledovat, jestli vývojáři zareagují na reakce skalních fanoušků. Citelná část palců u videa ukazuje směrem dolů, což o nadšení hráčů leccos vypovídá.

Situaci také nijak neprospívá naprosto nevýrazná grafická stylizace, která spíše připomíná sérii Gears of War. Nezbývá proto než věřit, že se vizuální pojetí hry od animované ukázky bude značně lišit.

Autor:


Témata: DOOM, software


Nejčtenější

Blizzard oslavil 25 let své úspěšné existence
Na založení Blizzardu si půjčil peníze od babičky. Dnes má miliardy

Mike Morhaime, prezident společnosti Blizzard a jeden z nejbohatších mužů v herním průmyslu, zavzpomínal na své nelehké začátky. Nebýt jeho štědré babičky,...  celý článek

Herečky, které se objevily v příběhových filmech Red Alert 3.
Konec stávky herních dabérů na dohled, dohodnout se trvalo téměř rok

Zástupci videoherního průmyslu a herecké organizace SAG-AFTRA po 11 měsících konečně dospěli ke kompromisu. Pokud dojde ke schválení předběžné dohody, stávka,...  celý článek

PlayerUnknown’s Battlegrounds
Další soud na obzoru? Fortnite prý kopíruje Playerunknown’s Battlegrounds

Každý by se dnes chtěl přiživit na obrovském úspěchu hry Playerunknown’s Battlegrounds. Vývojáři firmy Epic se zřejmě nechali inspirovat až příliš, a tak si...  celý článek

Dead or Alive: Extreme 3
Autoři končí s podporou sexy bojovky Dead or Alive 5. Bude šestý díl?

Do konce roku vyjde poslední placený přídavek do populární mlátičky Dead or Alive 5 a poté se vývojářský tým přesune na jiný projekt. Můžeme doufat v šestý...  celý článek

Ataribox
Tajemná konzole Ataribox je průměrné PC sázející na nostalgii a otevřenost

V červnu Atari oznámilo, že se vrací do hardwarového byznysu. Nyní jsme se dozvěděli, že to bude počítač střední třídy s Linuxem, na němž poběží archiv her...  celý článek

Další z rubriky

The Elder Scrolls V: Skyrim - verze na Switch
Masivní herní světy versus nedostatek času. Jak na ně?

Hry v otevřených světech jsou často diskutovaným moderním trendem herního průmyslu. Na jednu stranu nám dávají velkou svobodu a spoustu možností, nicméně se až...  celý článek

Mad Moxxi
Nejzajímavější bisexuální a homosexuální videoherní postavy

Není to tak dlouho, co jinak výtečná hra Persona 5 schytala kritiku za to, jak znázorňuje homosexuální postavy. Ne všechny videohry ale představují gaye a...  celý článek

WolfenDoom: Blade of Agony
Nemůžete se dočkat nového Wolfensteina? Vyzkoušejte WolfenDooma

Projekt vytvářený fanoušky skvěle kombinuje retro zpracování s moderními herními prvky. Takhle by dnes vypadal Wolfenstein, kdyby nedošlo k žádnému nárůstu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.