Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

NBA Live 2005 – bez chuti a zápachu

  12:00aktualizováno  9. ledna 11:25
Sice to trvalo dva měsíce, než jsme zaplnili díru ve výčtu letošních pecek od EA Sports, ale doufáme, že nám toto malé zpoždění prominete, zvláště pak s ohledem na některá nepříliš žádoucí specifika letošní NBA Live.

 NBA Live 2005 Je poměrně známým faktem, že NBA Live je jednou z ostře sledovaných sérií sportovních titulů z dílen EA Sports a jako taková nemůže pochopitelně zůstat bez řádné pozornosti konzolové sekce BonusWebu. Pojďme tedy detailně rozebrat tento očekávaný simulátor basketu a zkusme se zamyslet nad otázkou, zda je konkurenceschopným herním titulem, hodným vaší pozornosti.

Již z úvodního menu lze snadno odvodit obvyklou rozsáhlost hry z hlediska herních módů. Jako první se nabízí rychlý match mezi dvěma náhodně vybranými týmy v režimu s příznačným označením Play Now. Druhou v řadě nabídek je poněkud obsáhlejší sekce “Game Modes”, v níž lze – po zvážení všech pro a proti – podstoupit absolvování Sezóny, Dynasty módu, Playoffs, 1 on 1, Slam Dunk School anebo Individual Practice. Sezóna je starým známým herním režimem, v němž se po volbě jedné z šesti dostupných divizí, nastavení různých specifikací jako například počtu zápasů, definování možných náhodných zranění hráčů, délky playoff a dalších upřesňujících prvků hry můžete pustit do dlouhé anabáze utkání, na jejichž konci čeká úspěšného borce cenná ligová trofej. Alternativním režimem pro Sezónu je tzv. Dynasty mód, nabízející výběr jednoho z třech desítek týmů, různících se v osmi technických kategoriích, mezi nimiž figurují boj muže proti muži, finesy či  NBA Live 2005 rychlé breaky. S tímto vybraným celkem poté můžete podniknout sérii zápasů v duchu stanoveného kalendáře, v závěru projít playoff a výsledkem je další pomyslný pohár do sbírky.

Již z úvodního menu lze snadno odvodit obvyklou rozsáhlost hry z hlediska herních módů.

Playoffs, jak již samotný název napovídá, je zkrácená sezóna, v níž jste se jakoby zázrakem přenesli až do vyřazovacích bojů, jichž se účastní osm celků, kvalifikovaných v západní nebo východní konferenci. 1 on 1 je rovněž známým herním módem série NBA Live a po pravdě řečeno – je stále dosti dobrým způsobem, jak vyburcovat pařmenské srdce na maximální tepovou frekvenci. Tréninkové režimy Slam Dunk School a Individual Practice zakončují šestici hlavních herních módů a představují paradoxně to, s čím by každý hráč NBA Live měl začít. V případě prvně jmenovaného jde o trénink speciálních smečí, tzv. dunků, jimiž lze vsítit koš na tisícero způsobů. Jejich různorodost je dána jednak aktuální pozicí hráče na hřišti, ale také možností současného použití dalších akčních tlačítek, případně analogových páček.

Co vám možná uniklo aneb jedna z perliček loňské olympiády

Přezdívka Dream Team už americkým basketbalistům nepatří. Prohra na olympijském turnaji s Portorikem z nich sňala auru neporazitelnosti a americká basketbalová veřejnost si vlastně oddechla. Čekání na první klopýtnutí týmu hvězd NBA po 12 letech skončilo. Fanoušci už týmu nevěří tak jako kdysi, když v jeho dresu zářili Michael Jordan nebo Shaquille O'Neal. Podle komentátora ESPN doplatili Američané na svou aroganci. "Z celého Dream Teamu je mi špatně. Basketbal už dávno není jen náš," napsal ve svém sloupku. Tým kritizoval za to, že opět bydlel mimo olympijskou vesnici. "A znovu se ukázalo, že se Američané neumějí přizpůsobit hře na mezinárodní scéně, která je úplně jiná než v NBA," prohlásil Jack Ramsay, který v roce 1977 dovedl jako trenér k ligovému titulu tým Portlandu.
S originálním nápadem zrozeným v zoufalství přišel magazín Sports Illustrated. "Ještěže Portoriko spadá pod vládu USA. Co takhle z něj udělat jednapadesátý stát a pro hry v Pekingu vyrabovat jeho soupisku?" napsal.
Portoriko přitom v přípravě podlehlo Američanům pětkrát během uplynulých 13 měsíců. Čtyřmilionová země je stále americkým teritoriem. "Jsme malý ostrov s velkým srdcem," prohlásil rozehrávač Elias Ayuso. Arroyo cestou z hřiště významně ukazoval na nápis Puerto Rico na svém dresu. "Byl to nejemotivnější zápas mé kariéry," prohlásil Arroyo. V mládí prý na plácku napodoboval Michaela Jordana. "Všichni jsme tehdy chtěli hrát jako americký Dream Team v roce 1992. A tohle je výsledek," usmál se. (zdroj: sport.cz, ČTK)

 NBA Live 2005 V případě, že uvedené hlavní herní módy nebudou v dané chvíli příliš žádaným zbožím, můžete si ulevit svým hráčským choutkám pomocí dalších položek, přístupných z hlavní nabídky. Jde v prvé řadě o NBA All-Star Weekend, obsahující podmódy Rookie Challenge, 3 Point Shootout, Slam Dunk Contest a NBA All-Star Game. V případě zmíněné čtveřice podrežimů nejde o nic víc a o nic méně, než za prvé o souboj týmu zelenáčů s gardou zkušených, byť postarších sportsmenů, za druhé o házení trojek (až v osmi hráčích), u něhož je nutné brát ohled na schopnosti konkrétních protagonistů střelby, za třetí o novinkovou exhibiční soutěž v provádění dunků (až čtyři hráči), při níž si budete připadat – vzhledem k přítomné porotě – jako na mistrovství v krasobruslení a za čtvrté o souboj All-Stars týmů obou konferencí, Evropy a světa. Sice jsme si ještě nic nepověděli o Freestyle Challenge, My NBA Live ani o Team Managementu, ale s ohledem na zřejmou rozsáhlost herních možností NBA Live 2005 nebude toto opomenutí hříchem, spíše naopak.

 NBA Live 2005 Z hlediska možných nastavení je velmi příjemným faktorem možnost drobných úprav herních pravidel, předvoleb, doplňujících nastavení hry a také možnost konfigurace ovladače. Samozřejmě nechybí v závěru se skvící sekce bonusů, tzv. “EA Sports Extras”, v níž lze v průběhu hry nalézt různé, tvrdě vysloužené materiály.

Na malé ploše se během chvilky stane taková spousta událostí, že neznalému nováčkovi během pěti minut na palubovce odplyne veškerá chuť k další hře.

Bez zřetele na aktuálnost soupisek basketbalových týmů, autentické dresy hráčů, klubová loga i skutečná místa utkání NBA zavdávají slušný podnět ke zvýšení hratelnosti hry a stejně tak pozitivně by měl působit i její grafický projev. Ačkoliv se grafickému zobrazení dá vytknout jen málo, poněkud hůře je na tom již zmíněná hratelnost, coby celek. Negativní vliv se projevuje hlavně přespřílišnou dynamikou hry. Staří mazáci se možná pozastaví nad zdánlivou bezpředmětností problému. Po pečlivém zvážení však jistě budou souhlasit s tím, že na malé ploše se během chvilky stane taková spousta událostí, že neznalému nováčkovi během pěti minut na palubovce odplyne veškerá chuť k další hře. Přestože je NBA Live prakticky již kultovní  NBA Live 2005 sérií, neměla by se specializovat pouze na zavilé basket-pařany, ale měla by být stále hrou pro co možná nejširší publikum. Základy k tomu má dostatečné.

Zhodnotíme-li v závěru míru hratelnosti a kvalitu grafického zpracování zde recenzované hry s ohledem na dosavadní úroveň série, nelze než smutně potvrdit skutečnost, že kromě novinkového Slam Dunk Contestu a použití inovativního freestyle-systému kontroly hráčů, umožňujícího lepší driblování a použití nových pohybů, včetně “alley oopů” se v zásadě – vzhledem k minulým dílům – nic převratného nezměnilo. Možná i proto se očividně lákavějším titulem pro zdejší pařmeny může zdát, přeci jen českému srdci bližší FIFA Football 2005.

NBA Live 2005
Výrobce/Vydavatel EA Sports /EA
Platforma PlayStation 2, Xbox, GameCube
Multiplayer: ano, až 8 hráčů
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: 625 kB
Verdikt: Věrným příznivcům basketbalové série přináší kromě standardně kvalitní zábavy i pár oživujících novinek. Začátečníky však může odradit až přespřílišnou dynamikou hry.
Hodnocení: 65% (info)

Autor:


Témata: simulátor, Xbox

Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

RECENZE: Nové karty změnily zažité pořádky v Hearthstonu, Witchwood se povedl

Hearthstone: The Witchwood

V první části recenze jsme se podívali na nové karty, mechanismy a balíčky. Ve druhé pak rozebíráme režim Monster Hunt...

RECENZE: Pillars of Eternity 2: Deadfire je úžasné námořní dobrodružství

Pillars of Eternity 2

Tak trochu ve smyslu „nespravuj, co funguje“ je druhý díl Pillars of Eternity spíše důstojným pokračovatelem než...

RECENZE: Herní zpracování Pilířů země je lepší než knižní originál

Ken Follett's The Pillars of the Earth

Pilíře země jsou takřka tisícistránková historická bichle o stavbě monumentální katedrály ve smyšleném anglickém městě....



Najdete na iDNES.cz