Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Něco o novém 3DMarku2001

  12:00aktualizováno  10:04
3DMark2000, oblíbený softwarový nástroj používaný hráči a časopisy celého světa k měření 3D výkonu počítače, by měl brzy získat nástupce. Přinášíme několik informací, které prosákly od jeho vývojářů, a obrázky ukazující krásu a výpočetní náročnost scén, na kterých budou naše akcelerátory skřípat zuby (tedy čipy :-).

3DMark2001 – těžká nálož pro naše videokarty
„Šílené cibule“ (firma MadOnion :-) z Finska chystají novou významnou verzi svého 3DMarku. Připomeňme, že 3DMark2000 je populární benchmark, jehož hlavním účelem je poskytnout kvalitní informace o výkonu počítače v 3D hrách, které jsou akcelerovány prostřednictvím DirectX. K testování 3DMark disponuje 3D enginem MAX-FX od další finské firmy Remedy Entertainment, která na této technologii již dlouho vyvíjí široce popularizovanou hru Max Payne. Získané výsledky je možné porovnat s údaji z obsáhlé internetové databáze výsledků jiných počítačových systémů.

3DMark2001 bude opět založen na enginu MAX-FX, tentokrát však na jeho verzi optimalizované pro rozhraní DirectX 8 (3DMark2000 používá verzi optimalizovanou pro DirectX 7). Neznamená to v žádném případě, že by nebyl schopen běžet s 3D kartami, které nepodporují všechny funkce DirectX 8 – u takových karet se o provedení těchto funkcí postará procesor. Některé věci z DX8 sice vyžadují přímo pro ně určený hardware, ale ty budou použity jen v několika málo testech ze suity nového 3DMarku. Cílem vývojářů je vytvořit benchmark, který bude vypadat dobře i na starším systému, ale dokáže dostat maximum i z hardwaru, jehož uvedení na trh se teprve chystá.

3DMark2001 by měl teoreticky běžet i na DirectX 7, ale stoprocentní funkčnost nebude v takovém případě zaručena, a nové funkce z DirectX 8 nebude možné použít, ani kdyby je instalovaný hardware přímo podporoval. Než budou mít výrobci grafických karet své ovladače plně odladěné pro DirectX 8, mohou být naměřené výsledky pod DirectX 7 lepší. Teoreticky by však podle programátorů nového 3DMarku měly ovladače optimalizované pro DX 8 být vždy schopny přinést lepší výkon než jejich předchůdci s DX 7, a proto doporučují jejich použití.

Co do logiky uživatelského rozhraní by se 3DMark2001 neměl oproti svému předchůdci příliš změnit, patrná by měla být jen snaha o hezčí grafické provedení. K dispozici bude více herních testů (dosud jsou pouze dva: Helicopter a Adventure) i teoretických testů, chystají se i další novinky, ale o nich tvůrci zatím tajemně mlčí. Jako obvykle nebude chybět působivé demo.

Testování pomocí 3DMarku přináší kromě napjatého očekávání výsledků také estetické zážitky z pohledu na krásné 3D scény. Zde si můžete vychutnat první obrázky, které naznačují, co nás v tomto ohledu čeká – osobně si myslím, že to rozhodně nebude špatné.

3DMark 2001 3DMark 2001

3DMark 2001

3DMark 2001 3DMark 2001

Zdroj: MadOnion.com

Autor:


Témata: Testování

Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Z uklízení nepořádku a instalace sporáku je nečekaný herní hit

House Flipper

House Flipper je nečekaný prodejní hit letošního roku. Jeho hlavní náplní je přitom uklízení, stěhování nábytku a...

Další z rubriky

Video z Infinity Blade II. Tohle na mobilu ještě nebylo

Infinity Blade II

Při pohledu na úvodní video, které běží v herním engine, je těžké uvěřit, že jde o hru na mobil. Infinity Blade II si...

RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!
RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!

Z reklamního letáku cestovní společnosti se směje manželský pár sedící na úhledném plážovém lehátku. Před ním si společně hrají děti. A teď zpátky do reality, takhle rodinná dovolená většinou nevypadá.



Najdete na iDNES.cz