Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Need for Speed 5: Motor City

  10:16aktualizováno  30. ledna 2000 10:18
Need for Speed 5: Motor City
Need for Speed 5: Motor City
"Vždy jsem si myslel, že NHL nebo Tomb Raider jsou série her, jejichž pokračování vycházejí velmi rychle za sebou. Z toho mě však vyvedla série Need for Speed, jejíž třetí díl vyšel v září 98, čtvrtý v červnu 99 a "pětka" je chystána už na tuto zimu!"

Hned na začátku musíme přiznat, že série Need for Speed nás ještě nikdy nezklamala. Pamatuji na ty časy Invexu 95, kdy jsme za sklem malého stánečku JRC viděli krabici s magickým nápisem Road&Track: The Need for Speed. Určitě stejně jako vy, čekal jsem stejný nářez jako byl na (v té době) kralující konzoli 3DO, a stejně jako vy jsem nebyl zklamán. Pravda, hra neběžela všem závodychtivým hráčům plynule a jen majitelé rychlých Pentií 75 s VL-BUS grafickou kartou byli zcela uspokojeni. Uběhlo pár let a na jaře 1997 vyrazil tým Electronic Arts Canada / Pioneer na trh s hrou Need for Speed II. Opět jsme byli okouzleni skvělou hratelností a ještě lepší grafikou, která byla později umocněna 3Dfx podporou v podobě speciální edice. Mnoho náruživých hráčů si však stěžovalo na absenci "policejního módu" známého z NFS1 a na přílišnou převahu vozů, které jsou teprve ve stádiu prototypu. Need for Speed 5: Motor City EA přání vyslyšeli a tak se v září minulého roku (na PSX opět o několik měsíců dříve) dočkali všichni fanoušci Need for Speed série již třetího pokračování, které neslo název Hot Pursuit. Mnohem realističtější ovládání a chování vozů, policejní honičky, volnost pohybu a vylepšená grafika zparalyzovaly na několik týdnů (nebo i měsíců) všechny milovníky NFS. Čtyřka vyšla minulý měsíc zcela nečekaně, ovšem i přes tak rychlé vydání zaznamenala poměrně velký úspěch. Obrovským překvapením pro všechny hráče bylo oznámení vydání pátého dílu "Motor City" již v zimě.

Po tomto shrnujícím úvodu se již pusťme do samotného popisu všech "features", které NFS5: Motor City nabídne. Hlavní změnou asi bude fakt, že vás již páté pokračování nezavede do interiérů drahých aut jako byl Jaguar nebo Lamborghini Diablo SV. V Need for Speed 5 totiž usednete za volant jednoho ze čtyřiceti klasických vozů; vyjmenujme např. Ford Coupé z roku 1932, Chevrolet Sport Bel-Air Sport Coupé 1957, Corvette Stingray 1963, Pontiac GTO 1966 nebo Mustang Boss 302 z roku 1970. Všichni fanoušci "starých kár" si tedy přijdou na své.

Motor City nabídne hráčům následující dva hlavní typy závodů: Pouliční závody a závody na oficiálních silničních okruzích. První typ vám připomene spíše hry typu Midtown Madness nebo Carmageddon (bez zabíjení lidí) a druhý vás zavede na jeden ze třinácti okruhů Motor City.

Prodejnost hry by měl rovněž zvýšit prvek všemožného upravování vašeho vozu od pneumatik až po ty nejmenší detaily. Můžete si tedy změnit nebo nastavit motor vašeho auta, tlumiče brzd, vzduch v pneumatikách, a to vše je podle autorů jen špička ledovce! Need for Speed 5: Motor City Také si, podobně jako v předchozích dílech, můžete změnit barvu vašeho vozu.

Online hra je dalším slibným prvkem Need for Speed 5: Motor City. Electronic Arts se budou snažit založit virtuální komunitu Motor City, v níž budou soustředěni všichni online hráči (něco jako ICQ, ale ne pro chat, nýbrž pro závodění). Ti tak budou moci proti sobě nejen závodit, ale navštívit např. oblíbený bufet Roxie's Dinner nebo kino Sal's Drive-In, v nichž si budou moci ukázat svá auta, jen tak spolu hovořit - chatovat nebo jen tak odpočívat a poslouchat hudbu.

Motor City má, stejně jako NFS4, peněžní systém. Hráči začínají s několika málo dolary v kapse a mohou navštěvovat nejrůznější obchody s automobilovým příslušenstvím a vylepšovat si tak své miláčky. Prostě to, co už znáte z Need for Speed 4: Road Challenge.

Jak vidíte z okolních screenshotů, grafika bude opět vylepšena. Celá hra by měla zůstat na stávajícím enginu, který by měl být opět o něco dokonalejší, což ale v prvé řadě znamená, že se v autech NFS5 budou moci prohánět i majitelé slabších CPU, které zvládaly NFS3. Hru by měla doprovázet hudba ve stylu Motor City, tedy muzika z let šedesátých a sedmdesátých.

Electronic Arts nás určitě překvapili s Need for Speed 4 a stejně tak tomu bude i s "pětkou". Já osobně se už těším na Já osobně se už těším na 2.listopadu a na Need for Speed 5: Motor City. I když kdo ví, jestli si EA opět nepospíší a nevyrazí s hrou o čtvrt roku dříve (jako u NFS4). Možná, že na pak na letošním Invexu uvidíme na pultech obrovské haly JRC krabice nápisem Need for Speed: Motor City :-).

Autor:




Nejčtenější

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.