Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Need for Speed: Carbon

  12:07aktualizováno  10:10
Již brzy si zahrajeme další díl nekonečné závodní série jménem Need for Speed, která si však dokáže udržet konstantní kvalitu. Tu by měla předvést i v novince a dost možná přidá i další prvky. Více v našem preview!

Need for Speed: Carbon Electronic Arts už je dlouhé roky vůbec nejúspěšnější společností operující v herním průmyslu. Je prostě na úplném vrcholu a nikdo si nečiní nárok ji jakýmkoliv způsobem ohrožovat. Nemusíme si nic nalhávat a rovnou si potvrdíme naprosto konzumní strategii tohoto podniku, jež stojí na několika veleúspěšných sériích. Vedle The Sims a každoročních sportovních updatech je tou nejvýznamnější právě Need for Speed, typický to produkt EA – ačkoliv u odborníků nikdy opravdu výrazně neuspěje, z regálu pokaždé mizí rekordním tempem. Zatímco prvních pět dílů dělily delší intervaly, ruku v ruce s přechodem k jiném stylu, tedy nelegálním závodům, nabrala periodicita vydávání na otáčkách. Jednoduše tak neuplyne rok, kdy bychom neměli příležitost natúrovat silné motory a hezky po arkádovsku je otestovat. Carbon toho budiž zářným důkazem.

Závodit ve městě už je celkem nuda, takže se bouráky řízené zástupci zlaté mládeže přesouvají do horských masivů s ukrutnými serpentinami a solidním převýšením.

Pánové z vývojářského studia EA Blackbox zřejmě počítají se zkažeností hráčů a ve virtuální podobě jim hodlají naservírovat další z nešvarů automobilového provozu, lépe řečeno zakázaných závodnických technik. Tuhle u nás ještě moc neznáme, Need for Speed: Carbon avšak nepochybujeme o tom, že se již brzy najde stádo bláznivých nadšenců, kteří to s nějakým tím průšvihem dotáhnou až do hlavních zpravodajských relací. O co jde? Závodit ve městě už je celkem nuda, takže se bouráky řízené zástupci zlaté mládeže přesouvají do horských masivů s ukrutnými serpentinami a solidním převýšením. Prostě si to svištíte z vrcholu dolů pořádně zatočenými uličkami, přičemž jeden okraj vozovky lemuje hora, druhý pak nejistá svodidla. Pokud už nejsou vybouraná.

Adrenalin. To je to, co ze hry přímo sálá. Zatím se mluví pouze o závodech v oblasti plné kaňonů a přilehlém městě. Docela by nás zajímalo, zda v arkádě jako je Need for Speed, kde nějaký ten náraz do čehokoliv znamenal maximálně několikasekundové zbrždění, skutečně autoři sáhnou k fatálním důsledkům po větším kontaktu se svodidly. Trasy mají být vyzývavé, tudíž by něco podobného bylo na denním pořádku. Fakt je ten, že mnohde prezentované pády do údolí zatím nikdo nepotvrdil a my si myslíme, že k nim ani nedojde, ježto by se ze hry stala frustrující projížďka peklem,Need for Speed: Carbon absolutně nereflektující oblíbené kořeny série, v níž jsme se každému šťouchanci leda tak zasmáli a vydali se na rozhodně ne beznadějnou stíhací jízdu.

Počátečních deset procent hry si odbudete hezky na vlastní pěst, ale ve chvíli, kdy se začne zdejší závodnické podsvětí učit skloňovat vaše jméno, přijde i poptávka po členství ve vaší skupině ze strany dalších závodníků.

Ačkoliv by se mohlo zdát, že závody kdekoliv jinde než v kaňonech a horách budou zapovězeny, není tomu tak. Začátek se odehraje klasicky v nocí zahaleném městě, v němž půjde o obsazování jednotlivých teritorií. Na opět o něco větší mapě operuje hned několik znepřátelených skupin, jejichž souboj opět bude stát v popředí rádoby příběhu, pro nás je však mnohem důležitější zjištění, že zisk území nepřinese pouze kosmetickou změnu barev na mapě, ale také nejrůznější výhody plynoucí z rozsáhlého vlivu, ať už jde o širokou paletu spřízněných obchodů nebo pomoc při pronásledování policií, jejíž role ovšem v celkovém rámci trochu ztratí na důležitosti (oproti Most Wanted). Naopak na konkurenčních územích je zapotřebí mít oči na stopkách. Možná ten popis soupeřících klanů vyzněl jako kdyby se série blížila násilné hře typu GTA. To se však v žádném případě nestane. Prostředky boje jsou sice ilegální,Need for Speed: Carbon ale v mnohem méně škodlivé podobě – závodění.

Dost možná největší změnou oproti předchůdci bude právě ona grupa kolem vás vytvořená. Počátečních deset procent hry si odbudete hezky na vlastní pěst, ale ve chvíli, kdy se začne zdejší závodnické podsvětí učit skloňovat vaše jméno, přijde i poptávka po členství ve vaší skupině ze strany dalších závodníků. Sami byste totiž celou, značně rozsáhlou oblast, ovládli asi jen stěží, čímž pádem vám k ruce budou pomocníci, z nichž si dokonce budete smět vybírat jen ty nejlepší nebo ty, kteří nejvíce vyhovují taktice týmu. Ano, i ta bude potřebná – vy, jakožto kápo, časem budete navštěvovat jen ty nejprestižnější závodní podniky (nebojte, i těch má být přehršel) stereotypní okružní jízdy přenecháte kámošům. Ale i ty budou z hlediska vlivu potřebné. Manažerská část týmu tím navíc ještě nekončí – bude možné si najímat různé experty přes tuning apod. O vozy nemusíme mít vůbec obavy, znovu půjde o ty nejexkluzivnější značky v hojném, stovku přesahujícím, počtu. Navíc se zdá, že si konečně budeme moci výrazněji pohrát s jejich designem.


>> Více aktuálních informací na naší fanstránce o Need for Speed <<

Need for Speed: Carbon

Co se týče grafiky, zatím příliš obrazových materiálů k dispozici nemáme, dá se ovšem předpokládat, že autoři využijí engine z Most Wanted, který je pořád velice koukatelný a navíc na vývoj nového za těch dvanáct měsíců jednoduše není čas. Vydání Carbonu se totiž očekává opět v listopadu, a to jak pro osobní počítače, tak veškeré konzole a handheldy (Xbox360, PS3, Wii, PS2, Xbox, Gamecube, NDS, GBA a PSP).

Prostě si to svištíte z vrcholu dolů pořádně zatočenými uličkami, přičemž jeden okraj vozovky lemuje hora, druhý pak nejistá svodidla. Pokud už nejsou vybouraná.

Need for Speed: Carbon do zavedených stereotypů, které zase přetrvají, přidá něco nových prvků. Nečekejme však, že se kdovíjak významně podepíšou pod celkovou hratelnost. Možnost slétnutí ze srázu se nám jeví jako fáma, kterou autoři z marketingových důvodů nevyvracejí a ani od týmového managementu bych si nesliboval tolik, co jiní. To na druhou stranu nic nemění na faktu, že se v listopadu miliony fandů opět hezky povozí a pobaví. Need for Speed je totiž, více než co jiného, jistota.

Index očekávání: 85%

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

The Surge 2 láká na ještě detailnější odsekávání končetin

The Surge 2

Líbilo se vám skvělé akční RPG The Surge z loňského roku? Příští rok dostanete pořádný nášup toho samého.

Vypadá to jako Bioshock, ale není to Bioshock, co to je? We Happy Few

We Happy Few

Od prvotního návrhu prošla hra We Happy Few výraznými změnami. Místo sandboxové hratelnosti se teď soustředí především...

Nintendo na E3 opět ukázalo, že je úplně jinde než veškerá konkurence

E3 2018

Pomalu se blížím ke konci svých zápisků z letošní E3, a i když si dávám pečlivý pozor, abych „nenadržoval“ některé...



Najdete na iDNES.cz