Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Need for Speed: Carbon na vlastní kůži

  12:00aktualizováno  20. července 8:13
Proti sérii Need for Speed můžeme namítat cokoliv, ale její komerční úspěch musí být podpořen i nějakou kvalitou. Proto jsme neváhali a využili možnosti si vyzkoušet nejnovější díl.

Need for Speed: Carbon Včera proběhla v Praze tisková prezentace společnosti Electronic Arts, na níž nám samotným producentem hry byl předveden nový díl z letité závodní série Need for Speed s podtitulem Carbon. Hlavní ovšem byla skutečnost, že poté, co nám v kostce byly sděleny základní informace jsme si mohli kousek z NFS: Carbon i zahrát. Do Prahy za tímto účelem přijeli i novináři z Maďarska a Polska, takže lze s notnější dávkou nadsázky označit celou prezentaci za akci globálnějšího charakteru :-).

Změny doznal i režim Drift, který je nyní více založen na rychlosti, jakou trať projíždíte.

Hra byla k dispozici ve verzích pro PlayStation 2 a Xbox 360, přičemž v průběhu dne jsme byli ujištěni, že zatímco Need for Speed: Carbon Need for Speed: Most Wanted byla vytvářena primárně pro současné konzole a verze pro Xbox 360 byla víceméně pouze graficky vylepšeným portem, Carbon je vyvíjen již primárně pro konzole nastupující generace s tím, že verze pro současné systémy jsou tvořeny jako jakýsi „downgrade“ next-gen verzí, což upřímně řečeno bylo na PS2 verzi i vidět, nicméně na zásadnější soudy je ještě dost času, jelikož musíme zohlednit fakt, že zatímco verze pro Xbox 360 jela na obrovské plazmové televizi, verze pro PS2 se krčila na malém LCD displeji poměrně pochybných kvalit a parametrů. PC verze by pak měla být někde na půli cesty mezi next- gen a současnou konzolovou generací.

Hned v úvodu bylo zmíněno, že se rozhodně nejedná o pokračovatele značky Underground či Most Wanted, ale o zcela nový svébytný titul, jenž byl vystavěn zcela nově. No, je potřeba brát to samozřejmě trochu s rezervou, protože celkový dojem ze hry se do Need for Speed: Carbon značné míry podobá předchozím dílům, ale nelze si nevšimnout, že autoři několik změn přeci jen udělali. Opět se sice vydáváme na pole ilegálních závodů, ovšem inspirací pro Carbon byl takzvaný canyon racing, jenž je zde nejvýrazněji zastoupen novým režimem, v němž se utkávají pouze dva borci na trase z bodu A do bodu B. Závodí se v něm na odlehlých serpentinách v kopcích mimo město a jde o to, že jeden závodník vyzve druhého k závodu tím, že do něj rovnou vystartuje a druhý se jej musí co nejblíže držet, v ideálním případě jej pak samozřejmě předjet. Hra přitom počítá skóre, jakého v závodě dosáhnete, a následně se role vymění. Jedete vepředu a skóre z předchozí jízdy musíte ubránit. Jedná se sice vlastně o variaci klasického sprintu, ale tento dvoukolový systém dodává hře na atraktivitě a dá se říci, že i na autentičnosti. EA totiž při tvorbě hry mnoho věcí konzultovali s lidmi z této ne zcela tradiční závodní branže, takže jim snad můžeme věřit, že to tak ve skutečnosti funguje :-).

Hratelnost jako taková příliš mnoho nového nepřináší.

Need for Speed: Carbon Nabídka ostatních režimů je víceméně klasická, takže se ve třech poměrně slušně rozlehlých městských lokacích setkáme samozřejmě i s klasickými závody, sprinty a dalšími módy. Ze seznamu protentokrát vypadl Drag a ubylo i honiček s policií, které ale nevymizely úplně. Zatímco v Most Wanted byli policejní vozy součástí 60 – 70 procent hry, v Carbonu by se toto číslo mělo pohybovat okolo dvaceti procent. V zájmu hratelnosti je nyní i řidší běžná doprava na ulicích, což je ale částečně omluveno i faktem, že se Carbon odehrává celý v noci, kdy na silnicích zrovna člověk nepotkává několikahodinové kolony. Na druhou stranu je ale potřeba říci, že z toho, co jsme měli možnost hrát, jsme nabyli pocitu, že i řídká doprava vám může statečně zkomplikovat život. Dost často se totiž nebohý civilista dokáže zjevit v tu nejméně vhodnou chvíli, třeba když zrovna řežete protisměrem nepřehlednou levou zatáčku nebo když se sotva přehoupnete přes horizont. Když už ale byla řeč o závodech, tak nesmíme zapomenout na to, že ve verzi pro Xbox 360 proti vám stojí až sedmička protivníků, což dodává celé Need for Speed: Carbon závodní akci zase o kousek více náboje.

Změny doznal i režim Drift, který je nyní více založen na rychlosti, jakou trať projíždíte. Mělo by tak odzvonit jízdám, v nichž si držíte pohodlnou rychlost a pohodlně smykujete. Aby bylo driftování ještě dramatičtější, jsou tu i speciální žlutě vyznačené zóny, v nichž je smyk více ohodnocen, ovšem vtip je v tom, že jsou umístěny na okrajích jinak vcelku pohodlně široké vozovky, odkud je to k mantinelům až nebezpečně blízko, přičemž kontakt se svodidlem samozřejmě znamená bodovou ztrátu. A novinek se dočkáme i v garáži, když si budeme svého miláčka ladit. Vozy jsou zde rozděleny do tří kategorií a tuning již rozhodně nebudejako dřív univerzální, ale mnohé prvky z jedné kategorie již nebude možné uplatnit v kategorii druhé.


>> Více aktuálních informací nejen o NFS: Carbon najdete na naší fanstránce <<

A když už jsme u té garáže, tak nesmíme zapomenout na výběr správného mechanika. V Carbonu toho totiž sami zase až tak moc nezvládnete a je potřeba vybrat si do party správné lidi, kteří vám pomohou v dobývání celého města. V základu se Need for Speed: Carbon totiž opět o to, abyste se vy, potažmo tedy vaše bandička, stali korunovanými závodními vládci všech zdejších oblastí. Je tedy nad slunce jasnější, že bez pořádného mechanika, který se vám o váš stroj bude starat podle toho nejlepšího vědomí a svědomí, to zkrátka nepůjde.

Vypadá to dobře, hraje se to pohodově, tak Carbon bude další z řady úspěšných NFS titulů.

Hratelnost jako taková příliš mnoho nového nepřináší, a opět se tedy jedná spíše o arkádovou záležitost nežli o pravověrný simulátor. Ve skutečnosti tedy jde o to, že to chce pár jízd než dostanete hru do ruky, ale potom to vypadá už na klasickou NFS pohodičku. Tvůrci ale hodně proklamují fungl novou fyziku, která je umožněna zejména stroji nové generace, ovšem v tomto bodě je potřeba říci, že jsme NFS: Carbon zatím nehráli dostatečně dlouho na to, abychom to dokázali Need for Speed: Carbon zodpovědně posoudit. Technické zpracování dnes již nijak zvlášť neohromí, jelikož Xbox 360 tu přeci jen již nějakou tu dobu máme a PS2 ještě mnohem déle, přesto ale nelze tvůrcům upřít cit pro typickou nablýskanost a líbivost, a zejména next-gen verze tedy budou vypadat hodně v pohodě.

Need for Speed: Carbon sice pro snad všechny myslitelné platformy vychází sice až na podzim, ale již teď je zřejmé, že si v EA jsou velmi dobře vědomi toho, co se prodává, a tak se můžeme těšit na další dost slušné závody ze stále poměrně atraktivního prostředí ilegálních závodů. Vypadá to dobře, hraje se to pohodově a kdyžsi k tomu připočteme něco letošních inovací, pak docházíme k výsledku, že Carbon bude jednoznačně další z řady úspěšných NFS titulů a letošní vánoční sezóna ho zastihne opět v plné formě.

Index očekávání: 85%



Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Z uklízení nepořádku a instalace sporáku je nečekaný herní hit

House Flipper

House Flipper je nečekaný prodejní hit letošního roku. Jeho hlavní náplní je přitom uklízení, stěhování nábytku a...

Další z rubriky

RECENZE: Captain Toad: Treasure Tracker je logická hra pro celou rodinu

Captain Toad: Treasure Tracker

Povedená logická hra Captain Toad: Treasure Tracker se tři roky po vydání na Wii U podívá také na Switch i 3DS. Port...

RECENZE: Máte dost času? Octopath Traveler je pamětihodný JRPG zážitek

Octopath Traveler

Horko těžko byste hledali očekávanější hru na hrdiny pro hybridní mašinku Nintendo Switch než japonský Octopath...

Svět Fortnite prošel další obří změnou, začala pátá sezona

Fortnite

Nový patch do oblíbené hry Fortnite přinesl spoustu nového obsahu. Těšit se můžete na nové vybavení i změny v...

RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!
RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!

Z reklamního letáku cestovní společnosti se směje manželský pár sedící na úhledném plážovém lehátku. Před ním si společně hrají děti. A teď zpátky do reality, takhle rodinná dovolená většinou nevypadá.



Najdete na iDNES.cz