Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Exkluzivně aktualizováno 
Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.

Za dobu své více než dvacetileté existence už se série Need for Speed zkusila vydat téměř všemi možnými směry, ale nejlépe jí to sluší ve vodách toho nejpřímočařejšího mainstreamu.

Na co brzdy?

Nedd for Speed: Payback

Díky tunningu si můžete postavit závodní auto i ze zrezivělých vraků.

Jakkoli to možná zní urážlivě, není nic špatného na tom, chtít si zajezdit v nádherné grafice s těmi nejsilnějšími auty současnosti a nemuset přitom řešit tuhost tlumičů nebo vzorek pneumatik. Ono v Need for Speed není potřeba řešit prakticky nic, vlastně ani brzdění, přesto se u ní dá skvěle pobavit. Pokud tedy přistoupíte na její pravidla. Předloňský restart jasně ukázal, kudy se chce série nyní ubírat, a komu se to nelíbí, ať raději rovnou přestane číst. Payback totiž pokračuje úplně stejným směrem, jen u toho ještě víc dupe na plyn.

Porno s auty

Nedd for Speed: Payback

Policie samozřejmě chybět nebude.

S pokusy přinést do automobilové hry nějaký příběh už série koketuje dlouho, ale vždy to skončilo jen u porovnávání pindíků se stále lepšími a lepšími soupeři. Ono co se dá také pořád vymýšlet, když herní náplní dosud byla jen čistě snaha dostat se do cíle jako první? Jediné, na co se autoři dosud soustředili, byla nadměrná velikost hrudníků ženských hrdinek. Zřejmě aby se z nich dala dobře přečíst jména všech sponzorů. Letošní verze to však zkouší jinak, alespoň tedy podle ukázky, kterou jsem si mohl na vlastní ruce vyzkoušet během akce EA Play.

EA Play 2017

K zahrání byla stejná část hry, kterou jsme viděli během tiskové konference.

Místo klasického závodění nás tentokrát čekala opravdová automobilová honička, která jako by vypadla z Rychle a zběsile. Nejprve jsme museli na dálnici dohnat nákladní auto převážející utajený obsah, poté se zbavit pronásledovatelů, kteří nám šli po krku, a nakonec celou zásilku ukrást. V jádru je to sice samozřejmě pořád jen o tom, jet co nejrychleji a vyvarovat se kolizím, ale díky okolní omáčce celá jízda působí daleko dramatičtěji. Přece jen, když se musíte se svou spolujezdkyní držet co nejblíže kamionu, na který hodlá přeskočit, je to úplně jiná káva, než když vám maximálně hrozí, že jen skončíte mimo stupně vítězů.

Hráčem ovládané závodní pasáže jsou plynule provázány s filmovými předěly, což na jednu stranu zvyšuje pocit, že jste „opravdu tam“, na druhou vám hra v těch nejvypjatějších momentech bere ovládání z rukou. Po chvíli mi přišlo, že místo závodů hraji klasicky naskriptovaný tunel, kdy se jen musím dostat k dalšímu checkpointu, aby se příběh zase posunul dál.

Jinak vše při starém

Neříkám, že je to tak špatně, jen je potřeba se na tuto skutečnost připravit. Ale kromě těchto příběhových „misí“ má jinak jít o stejný model, jaký značka Need for Speed předvádí posledních pár let. Tedy o rozlehlý otevřený svět, v němž si svobodně můžeme vybírat výzvy, nacházet si vlastní zkratky a soupeřit s kamarády. Jen místo městského prostředí se tentokrát vše odehrává v typicky „americké“ poušti. Celý svět má samozřejmě být daleko větší a detailnější než kdy předtím. Jak by také ne, že?

Nedd for Speed: Payback

Novinkou v tunningové části hry budou tzv. legendy, které musíte zrekonstruovat z nalezených vraků.

Hra tentokrát naštěstí nebude vyžadovat trvalé připojení k internetu, neznamená to však, že by on-line složka byla zanedbaná. Nedílnou součástí série jsou honičky s policí a tunning, ani jedno samozřejmě nesmí v Paybacku chybět. Nezbývá než věřit autorům, že se v těchto oblastech od minula alespoň nezhorší, protože na místě jsem si nic z toho vyzkoušet nemohl. Že nebudou chybět ty nejvíce cool automobily těch nejznámějších značek (včetně experimentálních prototypů) a našlapaný elektronicky soundtrack, snad zmiňovat ani nemusím, bez nich by to snad ani nešlo.

Celkově se mi nové Need for Speed opravdu líbí. Jen ti konzervativnější závodníci, kterým záleží především na samotném dojmu z jízdy, by měli vyhlížet spíše nové díly značek Forza nebo Gran Turismo. Payback totiž bude arkáda toho nejhrubšího zrna.

Autor:



Nejčtenější

Jaké porno se líbí hráčům videoher: s Pokémony, D.Va a Mileenou

PornHub cílí i na hráče. A hráčky.

Koukají na porno více hráči na Xboxu, nebo Playstationu? A jakou postavu z videoher by lidé nejraději viděli svlečenou?

Vývojář po 27 letech odpustil fanouškovi, který upirátil jeho hru

Richard Garriott na fotografii z roku 1992, z archivu firmy Origin.

Při vzpomínání na staré dobré herní časy se Joshua Dudley na Twitteru přiznal k tomu, že miloval šestý díl série...



Nejočekávanější akční hry roku 2018

Far Cry 5

Největší žně letos budou mít, alespoň co se her týče, fandové akcí. Pojďme se podívat na první várku těch...

Engine Unity v novém demu ukazuje, jak by hry mohly vypadat za pár let

Technologické demo enginu Unity Book of the Dead

Vývoj jde dopředu a hry jsou čím dál hezčí. Nová ukázka z enginu Unity sice dnes vypadá téměř nereálně, ale představte...

Jaký je váš největší herní rest?

The Last of Us Remastered

Jaký je váš největší herní rest, ať už z minulosti, nebo současnosti? Napište nám do diskuze pod článkem.

Další z rubriky

Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby...

Call of Duty: WWII se hraje skvěle, jen na ženské postavy jsem si nezvykl

Call of Duty: WWII

Úspěšná herní série Call of Duty se s letošním dílem vrací do druhé světové války. O víkendu jsme vyzkoušeli hru více...

Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Star Wars Battlefront II

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky...

Najdete na iDNES.cz